  • 31. Data: 2014-11-02 21:37:28
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 20:08, J.F. pisze:

    > Tak jak nasze BS. Jest zadupie - jest bank dla Zadupian. Lokalny, bo
    > duzym sie nie chce.

    ZTCP to bank ogólnoniemiecki, a nie taka sklejanka, jak SKOKi dla
    naprzykładu.

    > A ta nazwa to "Okregowa kasa oszczednosciowa". Czyli w kazdym okregu
    > inna.
    > I mieli jakies wspolne karty ?

    Jest logo Kreisssparkasse, karta działa. Czyli wspólne.

    > Bo kiedys byly u nich popularne karty EuroCheque.

    Nie wiem jak się nazywała. Karta płatnicza/bankomatowa.

    > No to jak u nas - tez wiekszosc to zapisy w banku.

    Nie tak jak u nas. WSZYSTKIE transakcje bezgotówkowe, pieniądze
    fizycznie nieistnieją.

    > A i obrot bezgotowkowy.

    Tylko bezgotówkowy.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 32. Data: 2014-11-02 21:39:08
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 19:18, masti pisze:

    > jak najbardziej funkcjonowały w Polsec czeki. nawet jeszcze gdzieś mam
    > swoją książeczkę czekową. Nie zauważyłem, zadnych zalet tego systemu

    Dokładnie. Tylko mało kto chciał je honorować. I tu był pies pogrzebany.

  • 33. Data: 2014-11-02 21:48:03
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 20:13, masti pisze:

    > normalnie. robisz przelew i za 5 minut ma na koncie.

    Może nie aż tak szybko. Ale na pewno prościej niż szarpać się z czekiem.

    > w cywilizowanym kraju wyciaga się z kieszeni telefon i robi przelew.
    > Możesz zrobic prezlew na emaila.

    Widać w USA jeszcze na to nie wpadli.

    > Ciekawe po co zrobiono PayPala skor te czeki takie genialne?

    Ciekawe po co wymyślono karty płatnicze, skoro te czeki takie genialne?

  • 34. Data: 2014-11-02 21:51:17
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 19:28, J.F. pisze:

    > Jedna jest - pasek sie nie zuzywa, dzieki czemu karta moze starczyc na
    > dluzej. Ale pewnie jest tania, wiec na jedno wychodzi.
    > Drugie to szybka platnosc karta bezprzewodowa - przykladasz, pik pik
    > pik i zaplacone. Ale u nas tylko do 50 zl, wiec rzadko przydatne.

    Ciekawe rzeczy opowiadsz. Ja niedawno płaciłem zbliżeniowo prawie 200zł.
    Pewnie mój bank nie wie że zbliżeniowo tylko do 50zł ;-)

  • 35. Data: 2014-11-02 22:09:39
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Ciekawe rzeczy opowiadsz. Ja niedawno płaciłem zbliżeniowo prawie 200zł.
    > Pewnie mój bank nie wie że zbliżeniowo tylko do 50zł ;-)

    Tylko czy to jest powód do radości w kontekście kradzieży czy zgubienia
    karty...:-)

  • 36. Data: 2014-11-02 22:20:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 02 Nov 2014 21:48:03 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    wrote:

    >Ciekawe po co wymyślono karty płatnicze, skoro te czeki takie genialne?

    Bo w sklepie na przyklad, latwiej placic karta platnicza. Od lat nie
    widzialem nikogo placacego czekiem w sklepie. Ale nie wszedzie karta
    platnicza sie nadaje. Od czasu do czasu tzreba cos apalcic, na
    przykald rejestracje samochodu. Robi sie to pzrez poczte. Odpowiedni
    urzad bierze tylko czeki albo gotowke. Wiec albo wysle czek, albo
    starce pol dnia zeby pojechac tam z gotowka w zebach.

    A.L.

  • 37. Data: 2014-11-02 22:21:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 02 Nov 2014 21:39:08 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    wrote:

    >Dokładnie. Tylko mało kto chciał je honorować. I tu był pies pogrzebany.

    Co nei swiadczy o problemach z czekami jako takimi, a swiadczy o
    glupocie uzytkownikow

    A.L.

  • 38. Data: 2014-11-02 22:24:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zdazyli zautomatyzowac odczytywanie czekow ?

    Odczytywanie i drukowanie zautomatyzowali.
    Ostatnio nawet banki przyjmują do akceptacji
    czeki przez swoje bankowe apki do smartfonów.
    Wystaczy otrzymanemu czekowi focię zrobić.

    > Moze i kupujac uzywany samochod jest jakas zaleta
    > ... ale ze sie nikt nie boi ze bez pokrycia ?

    Boją się. Chcą takie czeki bankowe, nie personalne.

  • 39. Data: 2014-11-02 22:25:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > A w Polsce? Pozyczylem kiedys od kogos jakies pieneidze. I teraz musze
    > jemu oddac. I co, zanosze w zebach plik banknotow? W cywilizowanym
    > kraju wypisuje sie czek

    Paypal? W Polsce pewnie jakieś PayU.

  • 40. Data: 2014-11-02 22:25:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Skylla" napisał w wiadomości grup

    >Tylko czy to jest powód do radości w kontekście kradzieży czy zgubienia
    >karty...:-)

    Ojacie, i tego, ze powyżej 50 podaje się pin nie wiesz?