  • Data: 2017-01-24 11:47:51
    Temat: Re: Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

    Miałem kiedyś hak (porządny, oryginalny FSM Wapienica bodajże, trzymający nie tylko
    za pas tylny, ale i z "wąsami" sięgającymi przed miskę olejową) w maluchu, który
    przerobiłem na śmigiełko - a może śrubę - gdy przy ostrym hamowaniu na autostradzie
    przyczepka n250 przeleciała mi nad dachem ;-)
    Na miejscu pojawił się przygodny mechanik, wyjał z bagażnika klucz nomen omen
    szwedzki (rzecz działa się w Szwecji ;)) przyłożył do zesrubkowanego haka i
    przekręcił kulę z pozycji patrzącej 90° w bok do pionu :-))

    BTW macie 'nivomaty' (automatyczne utrzymanie poziomu tyłu samochodu) w tych autach,
    co im bagazniki na haki montujecie? U mnie nivomat jest (dość opularne w kombi), ale
    i tak bagaznik siedzi na tyle nisko nad jezdnią, że zdarzało mi się zaczepiac o
    przykładowo progi przy wyjeździe z posesji na jezdnię. W moim bagażniku (Thule,
    prosty lekki niedrogi model) to się rowery jedynie wiesza za ramę, OIDP nie ma
    podstawki (rynien) pod koła rowerów. Wieszanie damki to dodatkowe wyzwanie. Jak już
    znajdziecie optymalna pozycję (koła, pedały, kierownice, korby) to zróbcie sobie
    dokumentację foto, zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

    -----