  • 31. Data: 2014-06-25 17:51:13
    Temat: Re: Planowane starzenie - laptopy
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Mon, 23 Jun 2014 13:30:34 +0200
    ZakonSpirowany <x...@g...com> wrote:

    > Krótka piłka:
    >
    > Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest
    > firmy?

    LG P1 - 6 lat, prawie nonstop włączony + zjeździł pół świata. Umarł po lekkim zalaniu
    słoną wodą. R.I.P.

    P.

  • 32. Data: 2014-06-26 01:27:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i
    > sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z tvn24.pl i trzecią z
    > flightradar24.com i już niecały 1 GB.

    Chrome ma każdą zakładkę w oddzielnym procesie, co zwiększa stabilność ale
    znacząco zwiększa zajętość RAM. Te same trzy strony otwarte pod FF (on ma
    wszystko jest w jednym procesie) zajęłyby zdecydowanie mniej miejsca.

  • 33. Data: 2014-06-26 10:11:02
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-23, o godz. 13:30:34
    ZakonSpirowany <x...@g...com> napisał(a):

    > Krótka piłka:
    >
    > Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest
    > firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi
    > mi o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na
    > gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

    Delle, HP, Acer, Asus, Toshiba, IBM/Lenovo, FS, Apple - kilkadziesiąt
    sztuk działa bez problemu od roku do 8-10 lat. W magazynie ze 20 sztuk
    tych samych marek uszkodzonych na najróżniejsze sposoby. Brak
    jakichkolwiek wyróżników poza jednym - tanie laptopy przeznaczone do
    użytku domowego to zdecydowana większość wśród zepsutych. I to zarówno
    uszkodzenia z winy użytkownika jak i "zwykłe" awarie.

    Zdrówko

  • 34. Data: 2014-06-26 10:17:49
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-06-26 10:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > użytku domowego to zdecydowana większość wśród zepsutych. I to zarówno
    > uszkodzenia z winy użytkownika jak i "zwykłe" awarie.

    Tani laptop to często kiepskie materiały i jeśli to jest służbówka do
    noszenia to padają zawiasy, problemy z płytami ze względu na możliwe
    mikropęknięcia itp ... jakość matryc, klawiatur, gładzików :) też często
    pozostawia wiele do życzenia.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 35. Data: 2014-06-26 13:09:53
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Chris* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >noszenia to padają zawiasy, problemy z płytami ze względu na możliwe
    >mikropęknięcia itp ... jakość matryc, klawiatur, gładzików :) też często

    To akurat srednioprawda. Kazda z firm robi serie modeli z roznymi typami
    wyposazenia. Roznia sie tylko prockiem/pamiecia/grafika. Odudowa, pad,
    klawiatura, matryca zawiasy sa identyczne zarowno w tym za 1500 jak i za 7000.

  • 36. Data: 2014-06-26 16:15:19
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 26-06-2014 10:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
> [...]
    > użytku domowego to zdecydowana większość wśród zepsutych. I to zarówno
    > uszkodzenia z winy użytkownika jak i "zwykłe" awarie.

    Tylko zauważ, że najtańszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za 1100 zł.
    A kup za tyle jakiegoś Della lub Toshibę. Niemożliwa sprawa. I jasne, że
    część różnicy w cenie to opłata za "markę", "renomę", ale druga część
    odpowiada jednak za lepsze wykonanie.
    Poza tym nawet najdroższe laptopy, po 7-8 tys. zł się psują, ale zwykle
    będzie to wina fabrycznej wady podzespołu, która się ujawni jeszcze w
    okresie gwarancji, a Dell przyśle Ci technika, który laptopa naprawi na
    miejscu (w dalszym ciągu mówię o seriach "premium", czy jak kto woli:
    "hi-end").

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 37. Data: 2014-06-27 11:23:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-26, o godz. 16:15:19
    ZakonSpirowany <x...@g...com> napisał(a):

    > Tylko zauważ, że najtańszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za
    > 1100 zł. A kup za tyle jakiegoś Della lub Toshibę. Niemożliwa sprawa.

    Niemożliwa?
    http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-de
    ll-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html
    Toshiba droższa o 200PLN:
    http://www.x-kom.pl/p/169812-notebook-laptop-15-6-to
    shiba-satellite-c50-a-1jt-n2820-4gb-500-dvd-rw.html

    > I jasne, że część różnicy w cenie to opłata za "markę", "renomę", ale
    > druga część odpowiada jednak za lepsze wykonanie.

    Nie. Marki które uznajesz za renomowane też mają tanie serie. Podobnie
    ja te "tanie" też mają serie droższe, często oznaczane jako biznesowe
    czy dla graczy.

> [...]
    > jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyśle Ci technika, który
    > laptopa naprawi na miejscu (w dalszym ciągu mówię o seriach

    Gwarancja 3-4 lata NBD (Next Bussiness Day - w kolejnym dniu roboczym)
    dostępna jest do większości laptopów Della. Trzeba przy najtańszych za
    nią dopłacić ale już laptopy za ~2500PLN mają ją w cenie - tylko trezba
    kupując zwrócić za to uwagę. A to żadne "premium" czy "high end". I nie
    zawsze przyśle technika. Ot przedwczoraj wczoraj w Latitude E7440 za
    ~2700PLN z 3 YNBD. Po prawie godzinie na telefonie:-):-) z serwisem
    (podawali kolejne rozwiązania) podesłali kartę WiFi/BT do samodzielnej
    wymiany - zapytali czy sam dam z tym radę. Kurier przywiózł. Po otwarciu
    okazało się że w środku luźno dynda taśma od przełącznika karty.
    Poradzili żeby wyłączyć w BIOS-ie ten switch i dziś dopiero będzie
    technik bo samemu mi się nie chce rozkręcać obudowy.

    Poza tym nie zawsze Dell potrafi pomóc - opisywałem tu przypadek
    laptopa z dyskiem uszkodzonym fabrycznie. O ile dysk dostałem to nie
    udało mi się od nich dostać płyt z systemem. Bo powinienem zrobić sobie
    kopie z dysku po zakupie. I nie docierało że dysk był uszkodzony w
    chwili zakupu.

    Warunki gwarancji są różne i niewiele zależą od ceny a bardziej od
    producenta. Mp. Acer czy Asus często miga się niezależnie od ceny
    laptoka. Podobnie SONY który po zakupie laptoka za kilkanaście tysięcy
    potrafi anulować gwarancję bo kurier nie zapakował sprzętu w ich
    firmowe pudełko. A o tym wymogu informują tylko jednym zdaniem podczas
    telefonicznego zgłaszania awarii. Apple daje na swój sprzęt 12 miesięcy
    gwarancji choć w UE powinien dać 24. Mają w tej chwili w UE sprawę we
    Włoszech ale przeciwko UE. Bo zrzucili wymóg 24 miesięcy gwarancji na
    sprzedawców.

    Zdrówko

  • 38. Data: 2014-06-27 12:36:00
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 11:23, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Niemożliwa?
    > http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-de
    ll-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html

    No, ja zakładałem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U... Ciekawy
    jestem daty produkcji tego laptopa.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 39. Data: 2014-06-27 13:06:12
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-06-27 12:36, ZakonSpirowany pisze:
    ll-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html

    > No, ja zakładałem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U... Ciekawy
    > jestem daty produkcji tego laptopa.

    Muzealny raczej nie jest, bo procek trafił do produkcji Q3'13...

    http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Pr
    ocessor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz

    Tylko pytanie jaka wydajność tego czegoś...

  • 40. Data: 2014-06-27 14:22:19
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 13:06, Kamil 'Model' pisze:
    > Muzealny raczej nie jest, bo procek trafił do produkcji Q3'13...
    > http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Pr
    ocessor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz
    > Tylko pytanie jaka wydajność tego czegoś...

    W takim razie nie mam pojęcia co Dell miał na myśli wypuszczając to coś.

    --