  • Data: 2011-10-17 23:21:19
    Temat: Re: Piszczący pasek... rozrządu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-17 13:12, Agent pisze:
    > Witam,
    > Jakiś czas temu pisałem o piszczącym pasku. Wtedy podejrzewałem pasek
    > alternatora lub rolki. W zeszłym tygodniu zdjąłem oba paski wielorowkowe
    > (mam 2) i piszczało dalej. Jako że wymieniałem niedawno rozrząd
    > pojechałem do mechanika na wyjaśnienie problemu. Mechanik sprawdził,
    > niby od nowa napiął i powiedział że wszystko jest w porządku ale
    > potwierdził że to piszczał pasek rozrządu. Pasek 2 dni nie piszczał i
    > znowu zaczął. Napiety też raczej nie może być za mocno bo w moim aucie
> [...]

    Sam z siebie nie piszczy.
    Żeby piszczał pasek musi mieć tarcie dynamiczne na jakiejś gładkiej
    rolce (bo zębate można wykluczyć).
    Ze schematu widzę że gładkie masz tam napinacz, rolkę prowadzącą i pompę
    wody.

    Do sprawdzenia wszystkie trzy, zwłaszcza czy pompa wody nie stawia
    jakiegoś nadmiernego oporu. Do posłuchania słuchawką z rurką która
    pozwala precyzyjnie namierzać źródła dźwięku, albo jak da się podejść
    można pasek do rolki docisnąć inną rolką.

    Warto popatrzeć na kręcący się pasek i docisnąć go podczas pracy za
    pomocą jakiejś innej rolki żeby sprawdzić też czy nie lata luźno - to że
    napinacz jest hydrauliczny o niczym nie świadczy. Jeżeli pasek jest
    luźny, to warto też sprawdzić ciśnienie oleju.

    Może być też, że nie piszczy pasek, a któreś z łożysk.
    Albo pasek zsuwa się i ociera o osłonę rozrządu lub blok silnika.