-
Data: 2010-08-16 21:23:37
Temat: Re: Pionier ze stodoły
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan Czarek napisał:
>>>> U-2, to poczciwy kukuruźnik (niektórym to oznaczenie kojarzy się
>>>> najpierw z czym innym, ale to tylko dlatego, że się nie znają).
>>>
>>> Jest jeszcze inny U-2: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2
>>
>> No właśnie o nim myślałem. Ludziom "samolot U-2" kojarzy się najczęściej
>> z tym szpiegowskim ptaszkiem, którego wyprodukowano w kilkudziesięciu
>> egzemplarzach.
>
> Myslałem, że pisząc "niektórym to oznaczenie kojarzy się najpierw z czym
> innym" miałeś na myśli jeszcze coś innego oznaczane U2 (też bardzo
> popularne, jeśli nie najbardziej)
Ci jeszcze mniej rozgarnięci pewnie tak to kojarzą. Nie wykluczam, że
takich jest najwięcej (ale pan prezes i tak woli bitles... bitelsów niż
na przykład U2).
:: A kukuruźników były tysiące, w wielu wersjach, czasem dziwacznych,
:: produkowane w różnych krajach (w Polsce też). Można podejrzewać,
:: że Lockheed wziął nazwę właśnie od kukuruźnika --
>> ten z uwagi na możliwość cichego lotu wykorzystywany był
>> do nocnych zwiadów i bombardowań.
>
> Co proszę? Coś chyba przeoczyłem
Nie "przeoczyłem", tylko "najpierw wyciąłem, a później to już się całkiem
pogubiłem". Chyba że jeszcze coś innego.
> - zwiady ok to jego podstawowe - te bomby to on brał na hol?
Gdzie popadnie. Bywało, że i granaty ręczne do kieszeni, później ciskane
za burtę.
> Jego jedynym "uzbrojeniem" (ochroną przed atakiem) była bardzo duża
> wysokość lotu - nieosiągalna dla innych samolotów a nawet większości
> ówczesnych pocisków i rakiet przeciwlotniczych a na pokładzie nawet KM
> nie posiadał.
Jego najlepszą ochroną przed atakiem i często stosowaną techniką było
wzbicie się na wysokość jakichś dwóch kilometrów (gdzie trudno go było
ustrzelić z nagana), a później niemal bezszmerowy lot z silnikiem
pracującym na wolnych obrotach, co pozwalało w nocy na niezauważalny
przelot na niskim pułapie nad terytorium wroga. Możliwość lotu
z prędkością około 70 km/h dodatkowo zwiększała celność ataku.
>> A ze względu na konstrukcję z drewna i szmat był słabo wykrywalny przez
>> radary.
>
> No o tym drewnie i szmatach to też nigdy nie słyszałem, a o duraluminium
> owszem.
Z metali, to poza silnikiem jakieś cięgła i linki usztywniające konstrukcję
dwupłata były. Ale przy doraźnej naprawie dało się pewnie toto jakimś
powrozem zastąpić.
--
Jarek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=