-
Data: 2010-08-16 21:23:37
Temat: Re: Pionier ze stodoły
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan Czarek napisał:
>>>> U-2, to poczciwy kukuruźnik (niektórym to oznaczenie kojarzy się
>>>> najpierw z czym innym, ale to tylko dlatego, że się nie znają).
>>>
>>> Jest jeszcze inny U-2: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2
>>
>> No właśnie o nim myślałem. Ludziom "samolot U-2" kojarzy się najczęściej
>> z tym szpiegowskim ptaszkiem, którego wyprodukowano w kilkudziesięciu
>> egzemplarzach.
>
> Myslałem, że pisząc "niektórym to oznaczenie kojarzy się najpierw z czym
> innym" miałeś na myśli jeszcze coś innego oznaczane U2 (też bardzo
> popularne, jeśli nie najbardziej)
Ci jeszcze mniej rozgarnięci pewnie tak to kojarzą. Nie wykluczam, że
takich jest najwięcej (ale pan prezes i tak woli bitles... bitelsów niż
na przykład U2).
:: A kukuruźników były tysiące, w wielu wersjach, czasem dziwacznych,
:: produkowane w różnych krajach (w Polsce też). Można podejrzewać,
:: że Lockheed wziął nazwę właśnie od kukuruźnika --
>> ten z uwagi na możliwość cichego lotu wykorzystywany był
>> do nocnych zwiadów i bombardowań.
>
> Co proszę? Coś chyba przeoczyłem
Nie "przeoczyłem", tylko "najpierw wyciąłem, a później to już się całkiem
pogubiłem". Chyba że jeszcze coś innego.
> - zwiady ok to jego podstawowe - te bomby to on brał na hol?
Gdzie popadnie. Bywało, że i granaty ręczne do kieszeni, później ciskane
za burtę.
> Jego jedynym "uzbrojeniem" (ochroną przed atakiem) była bardzo duża
> wysokość lotu - nieosiągalna dla innych samolotów a nawet większości
> ówczesnych pocisków i rakiet przeciwlotniczych a na pokładzie nawet KM
> nie posiadał.
Jego najlepszą ochroną przed atakiem i często stosowaną techniką było
wzbicie się na wysokość jakichś dwóch kilometrów (gdzie trudno go było
ustrzelić z nagana), a później niemal bezszmerowy lot z silnikiem
pracującym na wolnych obrotach, co pozwalało w nocy na niezauważalny
przelot na niskim pułapie nad terytorium wroga. Możliwość lotu
z prędkością około 70 km/h dodatkowo zwiększała celność ataku.
>> A ze względu na konstrukcję z drewna i szmat był słabo wykrywalny przez
>> radary.
>
> No o tym drewnie i szmatach to też nigdy nie słyszałem, a o duraluminium
> owszem.
Z metali, to poza silnikiem jakieś cięgła i linki usztywniające konstrukcję
dwupłata były. Ale przy doraźnej naprawie dało się pewnie toto jakimś
powrozem zastąpić.
--
Jarek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=