-
Data: 2016-11-04 16:08:51
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Dalok" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Dalok" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
news:nvhrb7$p4l$1@news.mixmin.net...
> Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> temat pierwszeństwa
>> na pasie włączania się do ruchu (tzw. rozbiegowym).
>>
>> Wyobraźmy sobie taką drogę: 3 pasy ruchu, z prawej strony jest wyjazd z
>> parkingu z pasem włączania się do ruchu ( w tym momencie mamy 4 pasy). Na
>> potrzeby prawidłowego zobrazowania będę numerował te pasy kolejnymi
>> cyframi licząc od lewego do prawego, czyli skrajnie lewy to (1), środkowy
>> to (2), skrajnie prawy to (3) i pojawiający się pas włączania się do
>> ruchu
>> to (4).
>>
>> Samochód [A] wyjeżdża z parkingu, jedzie pasem włączania się do ruchu (4)
>> i chce zmienić pas na (3). W tym samym czasie trzypasmową drogą, na pasie
>> środkowym (2) jedzie samochód [B], który po przekroczeniu miejsca gdzie
>> jest wyjazd z parkingu i pojawia się pas włączania się do ruchu (4), chce
>> zając pas (3). Na pasie (3) dochodzi do kolizji obu pojazdów.
>>
>> Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może
>> [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?
> Winnym kolizji jest kierowca B. Obydwaj chcą zająć jednocześnie ten sam
> pas.
> Przepis określa, że pierwszeństwo ma wjeżdżający na pas z prawej.
> W miejscu kolizji nie ma skrzyzowania tylko jest droga z czterema pasami
> ruchu i prawy pas konczy się.
W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
i oznakowanie poziome.
Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc przecinania się
kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.16 16:32 Shrek
- 04.11.16 16:37 Olkowik
- 04.11.16 17:00 Dalok
- 04.11.16 17:23 007
- 04.11.16 17:37 J.F.
- 04.11.16 18:58 Myjk
- 04.11.16 18:57 r...@k...pl
- 04.11.16 19:25 Axel
- 04.11.16 19:31 Shrek
- 04.11.16 19:37 Shrek
- 04.11.16 19:44 xyz
- 04.11.16 19:54 Cavallino
- 04.11.16 20:19 masti
- 04.11.16 21:16 Shrek
- 04.11.16 21:29 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=