  • 1. Data: 2010-02-13 14:54:03
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: marjan <k...@g...com>

    'Tom N' pisze:

    > A to skrzyżowanie, na którym miałeś zamiar skręcić w lewo to po ilu metrach
    > jest od Widnej?

    http://www.zumi.pl/trasa.html?xs=19.971212&ys=50.078
    592&xk=19.971944&yk=50.079352&v=true&utf=1

    Ok. 100 metrów.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2010-02-14 10:38:50
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > http://www.zumi.pl/trasa.html?xs=19.971212&ys=50.078
    592&xk=19.971944&yk=50.079352&v=true&utf=1

    > Ok. 100 metrów.

    Gora - 90 metrow. Przelacz widok na satelite, na skrzyzowaniu jest 18-sto
    metrowy autobus. Poza tym odliczmy linie ciagla, przejscie dla pieszych i
    okaze sie, ze na zmiane pasa zostaje pewnie niecałe 70 metrow. IMHO
    uzasadniona odleglosc do zajecia od razu lewego pasa.

    --
    ml

  • 3. Data: 2010-02-14 11:00:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@s...gmail.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > pieszych i okaze sie, ze na zmiane pasa zostaje pewnie niecałe 70
    > metrow. IMHO uzasadniona odleglosc do zajecia od razu lewego pasa.

    a wyjasnisz w takim razie, w jaki sposób tych zezlonych na siebie dwóch
    kierowców, trabiacych na siebie bez problemu zamieniło sie pasami ruchu do
    tych swiateł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 4. Data: 2010-02-14 16:02:12
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> [...]
    > kierowców, trabiacych na siebie bez problemu zamieniło sie pasami ruchu do

    Normanie - ten szybszy zrobil za soba miejsce punciakowi :-)
    Pije do tego, ze wszyscy maja za zle punciakowi, ze nie jechal max blisko
    prawej krawedzi. Jesli mialby skrecac za 1km, 500m czy nawet 200 metrow to
    moze i mieli by racje. Ale w odleglosci kilkudziesieciu metrow od
    skrzyzowania to juz bez przesady...
    IMHO obaj sie zle zachowali przy czym prawo stoi po stronie punciaka.

    --
    ml

  • 5. Data: 2010-02-14 17:59:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Luty m...@s...gmail.com ...

> [...]
    > 200 metrow to moze i mieli by racje. Ale w odleglosci kilkudziesieciu
    > metrow od skrzyzowania to juz bez przesady...

    no ale dlaczego, skoro sami pokazali, ze jednak zmiana pasa nie stanowiła
    problemu.

    > IMHO obaj sie zle zachowali przy czym prawo stoi po stronie punciaka.

    To, ze prawo jest po stronie marjana w punciaku - ustalilismy w drugim
    poscie.

  • 6. Data: 2010-02-15 00:38:16
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    > no ale dlaczego, skoro sami pokazali, ze jednak zmiana pasa nie stanowiła
    > problemu.

    Jasne, tylko po co sie denerwowac a juz zwlaszcza na drodze? Ja w takiej
    sytuacji po prostu odpuszczam nawet jak gosc mial 3 pasy - jego prawo i
    tyle. Nie musze sie dowartosciowywac klaksonem i pukaniem w czołko. Mam tu
    na mysli oczywiscie kierowce SUV-a. W innej sytuacji gdy to ja mam prawo byc
    na lewym pasie a kapelusze maja obowiazek jechac po prawej ale jedzie twardo
    srodkiem lub lewym po prostu go wyprzedam po prawej bez zadnych dlugich
    swiatel, walenia w klakson, hamowania przed nim i tak dalej. Po prostu lubie
    jezdzic szybko ale bezstresowo. Wiec skoro taki kapelusz jedzie lewym albo
    zajezdza mi droge (nieswiadomie) albo wyjezdza z podporzadkowanej (bo moze
    nie zdaje sobie sprawy z mojej predkosci - kapelusz - jego prawo) to jak
    zaczne go na drodze "uczyc" to skonczy sie to w najlepszym razie stresem a w
    najgorszym nozem pod zebrami (tak jak ostanio we Wroclawiu).

    --
    ml

  • 7. Data: 2010-02-15 07:59:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > zaczne go na drodze "uczyc" to skonczy sie to w najlepszym razie
    > stresem a w najgorszym nozem pod zebrami (tak jak ostanio we

    sorry, ale ja naprawde nie wiem, czy ty odpowiadasz na moj post...
    Jaka jest twoja teza? Ze marjan powinien wpychac sie na lewy pas widzac tam
    SUVa czy powinien zajac prawy i potem zmienic go na lewy? Bo wypowiadasz
    się, jakbyś zgadzał się z opcją nr2, czyli dokładnie tak jak ja mysle, ze z
    drugiej strony nie zgadzasz sie ze zdaniem ktore zacytowałes a ktore miało
    ten punkt widzenia ptwierdzic.

  • 8. Data: 2010-02-15 09:39:24
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
> [...]
    > drugiej strony nie zgadzasz sie ze zdaniem ktore zacytowałes a ktore miało

    Moja teza jest taka, ze zawsze na ulicy jest miejsce na kulture, ktorej u
    obu panow zabraklo. Jak juz napisalem w takiej sytuacji kierowca SUV-a
    powinien ustapic zgodnie z przepisami a tak znizyl sie do poziomu kierowcy
    punto. Korona z glowy by mu nie spadla a ile mniej nerwow by bylo (rowniez
    na tej grupie)

    --
    ml