  • 61. Data: 2018-07-26 18:50:44
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-26 o 14:48, J.F. pisze:

    > Pozostaje miec nadzieje, ze tak samo uwaza policja, prokurator, sedzia
    > rejonowy, apelacyjny i najwyzszy :-)

    Ja mam pewność.

    > Ale tu uwazaj
    > https://www.youtube.com/watch?v=l0rPmExMViw
    >
    > I zauwaz - ci co jada "po obwodzie" to nie maja swiatel.

    Ale o co chodzi?
    Normalne skrzyżowanie, przecież prawie każde skrzyżowanie tak działa.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 62. Data: 2018-07-26 18:55:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 26, 2018 at 6:51:27 PM UTC+2, Akarm wrote:

    > Ale o co chodzi?
    > Normalne skrzyżowanie, przecież prawie każde skrzyżowanie tak działa.

    hm.. ja takiego jeszcze nie widzialem ;)
    w Krk jak jest rondo ze swiatlami, to swiatla sa przed kazdym zjazdem...

    jesli prawie kazde to wrzuc ze 3 inne tego typu z googla ;)

  • 63. Data: 2018-07-26 19:39:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-26 o 18:55, WS pisze:

    > hm.. ja takiego jeszcze nie widzialem ;)
    > w Krk jak jest rondo ze swiatlami, to swiatla sa przed kazdym zjazdem...
    >
    > jesli prawie kazde to wrzuc ze 3 inne tego typu z googla ;)

    Proszę bardzo, losowo klikałem na mapie Warszawy:
    https://goo.gl/maps/HX1dCVFroeD2
    https://goo.gl/maps/JGECpm6p1kx
    https://goo.gl/maps/A6NGdHNBvDr
    Są to, co prawda, trudniejsze skrzyżowania, ale ludzie sobie jakoś na
    nich radzą.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 64. Data: 2018-07-26 19:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ja mam pewność.

    A nie wiesz, ze niezbadane sa wyroki sadow ? :)

    >Ale o co chodzi?
    >Normalne skrzyżowanie, przecież prawie każde skrzyżowanie tak działa.

    W zasadzie tak, prawie normalne skrzyzowanie,
    wjezdzasz na poznym zielonym, to musisz uwazac czy ci z prawej nie
    ruszą, a do ich jezdni daleko

    Tylko takie normalne skrzyzowanie nie ma znaku, ze to jest rondo
    (s.o.r.o), z dodatkowym znakiem sugerujacym, ze jest tam pierwszenstwo
    tego, kto jedzie po obwodzie :-)

    J.

  • 65. Data: 2018-07-26 20:11:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 11:01, zhbick pisze:

    > Przyjacielu, czy Ty za dużo na słońcu ostatnio nie siedziałeś?
    >
    > Pierwszeństwo przejazdu zostało dla nich ustalone PRZED wjazdem na
    > skrzyżowanie i wynikało z tego, co wyświetlał sygnalizator.

    Konkretnie proszę. Jaki przepis mówi o tym, że sygnalizator świetlny
    reguluje pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

    Obawiam się, że to Ciebie słońce przygrzało za mocno :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 66. Data: 2018-07-26 20:18:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 26, 2018 at 7:39:12 PM UTC+2, Akarm wrote:

> [...]
    > https://goo.gl/maps/JGECpm6p1kx
    > https://goo.gl/maps/A6NGdHNBvDr
    > Są to, co prawda, trudniejsze skrzyżowania, ale ludzie sobie jakoś na

    E... to nie takie
    Idea niby podobna, ale to takie zwykle skrz. dwujezdniowych drog, gdzie pas zieleni
    jest wezszy od samochodu... na filmie jest dosc duze rondo, wjechac na nie moze
    (zgodnie z przepisami) kilkanascie/dziesiat samochodow, w miedzyczasie swiatla moga
    sie zmienic. Jadac po rondzie trzeba ustapic pierwsz. tym z prawej, bo moga miec
    zielone, a jadac po rondzie nie ma sie pojecia jakie maja, bo brak swiatel przed tymi
    jezdniami/wjazdami... Wszystkie ronda tego typu u nas (Krk) maja swiatla na rondzie,
    no i oczywiscie sa takie calkowicie bez swiatel (jedyne bez znakow ustap
    pierwszenstwa na wjazdach przerobili na "normalne" w RP)

  • 67. Data: 2018-07-26 20:19:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 11:37, kosmos pisze:

    > To który konkretnie - Twoim zdaniem - powinien zostać ukarany za
    > kolizję? Czyj ubezpieczyciel będzie musiał wypłacić odszkodowanie z
    > polisy OC?

    Nie mam bladego pojęcia który. Jeden miał pierwszeństwo
    (najprawdopodobniej) lecz wjechał na czerwonym. A drugi miał prawo do
    wjazdu na skrzyżowanie, ale wymusił pierwszeństwo (znów
    najprawdopodobniej). Nie wiem jak wygląda sprawa winy obopólnej, bo
    przypuszczam, że w tą stronę sprawa potoczyć się może.

    > Z tego co piszesz, to sygnalizator "zielony" dla filmującego jest w
    > ogóle zbędny, bo tak naprawdę nie daje mu żadnych uprawnień.

    Jak to nie daje żadnych uprawnień? Daje tylko jedno: pozwala wjechać na
    skrzyżowanie i to po spełnieniu paru warunków. I nic więcej. To nie ja
    jestem autorem takiego zapisu. Nic nie poradzę na to.

    > Dla mnie oczywistym jest, że ukarany mandatem powinien być w tej
    > sytuacji tylko ten, który jechał z prawej. Ten, który filmował nie
    > popełnił żadnego wykroczenia.

    No to wykorzystaj swój talent do interpretacji przepisów i zatrudnij się
    w drogówce :-) Nie wiem tylko czy Twój szef będzie łaskawy dla Ciebie
    gdy w sądzie grodzkim zaczniesz przegrywać. Ale jest szansa na sukces bo
    trudno wymagać od osobnika, który wjechał na czerwonym aby ten poszedł
    do sądu by nic nie zyskać. No chyba, że będzie miał ambicję dokopać
    mandatem współuczestnikowi zdarzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 68. Data: 2018-07-26 20:28:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 11:29, r...@k...pl pisze:

    > Szansę szacuję na 50% w zależności od postawy sędziego :)

    Może tak być. A potem odwołanie i będzie np. odwrotnie.
    Choć co do akurat tego przypadku jednokierunkowej, to już kiedyś chyba
    wspominałem. Mam znajomego z drogówki - w tym przypadku nie miał żadnych
    wątpliwości: 2 mandaty. Na kursie doskonalenia techniki jazdy również
    taki wariant przerabiałem - interpretacja także bez wątpliwości.

    A jeszcze ciekawszą sprawą, o którą z kolei nie pytałem, jest to z
    czyjego OC będzie pociągnięta szkoda.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 69. Data: 2018-07-26 20:32:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 11:59, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup

    Uparcie proszę o numer i cytat konkretnego przepisu mówiącego o tym, że
    zielone daje pierwszeństwo. Twoje przemyślenia nie mają znaczenia przed
    dochodzeniem praw przed sądem

    A co do reszty Twojej wypowiedzi: domniemam, że skoro istnieją
    skrzyżowania bezkolizyjne to kolizje tam się nigdy nie wydarzyły? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-07-26 20:43:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-26 o 20:18, WS pisze:

    > E... to nie takie

    Takie, takie, tylko trudniejsze.

    > Idea niby podobna,

    Nie. Idea jest dokładnie taka sama.
    Żałuję, że sporo skrzyżowań ma światła również wewnątrz. :(
    Ale cóż, zamiast zabierać prawo jazdy baranom, które nie potrafią
    jeździć, stawia się coraz więcej świateł. Tutaj też widziałem głosy, że
    wszystkie skrzyżowania powinny być bezkolizyjne.

    Ale nawet to niektórym nie wystarcza.
    Nikt normalny mi nie uwierzy, kiedy przytoczę opinie prezentowane tutaj
    przez kierowców (którzy prawo jazdy powinni mieć odebrane bezwzględnie i
    dożywotnio) uważających, że "pierwszeństwo świateł nad znakami
    regulującymi pierwszeństwo" oznacza "pierwszeństwo znaków nad
    sygnalizacją świetlną".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/