eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePierwsze bum. › Re: Pierwsze bum.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: gildor <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pierwsze bum.
    Date: Thu, 05 Nov 2009 15:59:37 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 70
    Message-ID: <hcup8p$okv$11@news.onet.pl>
    References: <f...@1...googlegroups.com>
    <b...@w...googlegroups.com>
    <hcq4rj$ii1$1@news.onet.pl> <hcu7jl$c0r$1@inews.gazeta.pl>
    <hcu909$okv$3@news.onet.pl> <hcuceb$t4c$1@inews.gazeta.pl>
    <hcucqh$okv$4@news.onet.pl> <hcuflp$b78$1@inews.gazeta.pl>
    <hcugaj$5u7$1@news.onet.pl> <hcukb9$s2k$1@inews.gazeta.pl>
    <hcukl0$okv$8@news.onet.pl> <hcuohr$e8n$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.108.194.202
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1257433177 25247 193.108.194.202 (5 Nov 2009 14:59:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Nov 2009 14:59:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hcuohr$e8n$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:613583
    [ ukryj nagłówki ]

    fv pisze:
    > gildor wrote:
    >>> Zwłaszcza jak wejdzie on do wyścigów motocyklowych, bo już
    >>> bezczelności wam nie starczy, żeby
    >>> krytykować zawodników.
    >> tu już pojechałeś. jak miałby wejść, to by już wszedł.
    >
    > Dlaczego?

    to nie zauważyłeś, że nowinki do plebsu ida ze świata sportu? to jest
    poligon doświadczalny, dlatego firmy weń wpierdalają tyle kasy.
    poza tym, sport to nie ulica. bezpieczny to tam ma być tor, a nie
    pojazd. oni się wyjebują przy uślizgu bocznym, a nie przednim.

    >> z F1 nawet
    >> kontrolę trakcji wyjebali,
    >
    > Po pierwsze to NTG a po drugie w F1 to już sami nie wiedzą co zrobić, żeby
    "uatrakcyjnić". Nie
    > wywalili tego na pewno ze względu na skuteczność lub jej brak, bezpieczeństwo czy
    inne względy
    > techniczne. Ustalili taką zasadę i tyle.

    nie, wyjebali, żeby było ciekawiej, bo kierowcy mieli już za łatwo.
    zobacz jaka ironia, utrudniają im, sprawiają, że jest bardziej
    niebezpiecznie, czyż nie?
    w MotoGP kontrola trakcji weszła. kiedyś dostaniesz ją do motocykla, a
    potem wyjebia z GP ponownie, bo będzie za mało ciekawie.

    >> a Ty im chcesz jeszcze ABS wcisnąć?
    >
    > F1? Absolutnie nie. Ale coś mi się zdaje, że klasy typu Rookie czy Superstock mogą
    niedługo zobaczyć
    > te nowe Hondy z C-ABS. Do pewnego poziomu powtarzalność czasów okrążeń jest
    ważniejsza niż
    > wyciskanie absolutnego maksa z opon.

    szybo z tego zrezygnują. ABS nie nada się na tor, z powodu iż tam
    przyczepność gwarantuje odpowiednia nawierzchnia i opona. ABS wydłuży im
    drogę hamowania. nie przypominam sobie, żebym widział na zbliżeniach
    uślizgi przednich kół. chyba że w bok do wyjebki :)

    >> nie przesadzasz odrobinę z tą wiarą w cuda techniki?
    >
    > Szczerze? Pewnie trochę tak. I pewnie dlatego, że nie umiem sobie nawet wyobrazić
    jak trudne jest
    > hamowanie na granicy przyczepności motocyklem. Coś czego uczyłem się 5lat w
    samochodach, stanowi
    > niewyobrażalnie trudne wyzwanie w motocyklach. A że (oczywiście) uważam się za na
    prawdę zajebistego
    > kierowcę aut, to pewnie mam tendencję do uznawania za obiektywnie zajebiście trudne
    czegoś czego nie
    > umiem opanować tylko ja.
    >
    > No to jak już to wiesz, to odpowiedz szczerze: na prawdę uważasz, że skręcone lekko
    przednie koło
    > zablokowałoby się przy ostrym hamowaniu gdyby w motocyklu był ABS? Pytam tylko o
    zablokowanie, nie o
    > wywalenie się czy uniknięcie wypadku.

    nie zablokowało by się, bo po to jest ABS, chyba że uślizg byłby boczny,
    to by się nie włączył prawdopodobnie. nie wiem. ja nie o takiej sytuacji
    pisze cały czas, tylko o takiej gdzie nie ma uślizgu przedniego koła
    nawet bez ABS. turlasz się powoli, masz jakiś plan i nagle error,
    predkosc znikoma, praktycznie stoisz, kiera z jakiegoś powodu w prawo i
    hebelek. nie ma uślizgu, ale percepcja plus fizyka powoduje utratę
    równowagi, motocykle leci na prawą stronę. odruch - wystawiasz prawą
    nogą i albo utrzymasz jak bardzo wolno i lekka maszyna, albo poleci na
    bok i poszlifuje trochę.
    brak uślizgu - nie zadziała ABS.
    jak już pisałem, taka parkingówka, zdarzała mi się wielokrotnie, ale
    kończyła się zwykle dobrze naciągnietymi ściegnami nogi.

    ale wiesz... ja nie położyłem motocykla nawet na błocie, jak miałem
    skręcone koło i wklepałem hebel. nazywam to fartem, nie umiejętnościami
    wrodzonymi.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: