    From: fv <f...@c...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pierwsze bum.
    Date: Thu, 05 Nov 2009 15:46:57 +0100

    gildor wrote:

    > tu już pojechałeś. jak miałby wejść, to by już wszedł.

    Dlaczego?

    > z F1 nawet
    > kontrolę trakcji wyjebali,

    Po pierwsze to NTG a po drugie w F1 to już sami nie wiedzą co zrobić, żeby
    "uatrakcyjnić". Nie
    wywalili tego na pewno ze względu na skuteczność lub jej brak, bezpieczeństwo czy
    inne względy
    techniczne. Ustalili taką zasadę i tyle.

    > a Ty im chcesz jeszcze ABS wcisnąć?

    F1? Absolutnie nie. Ale coś mi się zdaje, że klasy typu Rookie czy Superstock mogą
    niedługo zobaczyć
    te nowe Hondy z C-ABS. Do pewnego poziomu powtarzalność czasów okrążeń jest
    ważniejsza niż
    wyciskanie absolutnego maksa z opon.

    > nie
    > przesadzasz odrobinę z tą wiarą w cuda techniki?

    Szczerze? Pewnie trochę tak. I pewnie dlatego, że nie umiem sobie nawet wyobrazić jak
    trudne jest
    hamowanie na granicy przyczepności motocyklem. Coś czego uczyłem się 5lat w
    samochodach, stanowi
    niewyobrażalnie trudne wyzwanie w motocyklach. A że (oczywiście) uważam się za na
    prawdę zajebistego
    kierowcę aut, to pewnie mam tendencję do uznawania za obiektywnie zajebiście trudne
    czegoś czego nie
    umiem opanować tylko ja.

    No to jak już to wiesz, to odpowiedz szczerze: na prawdę uważasz, że skręcone lekko
    przednie koło
    zablokowałoby się przy ostrym hamowaniu gdyby w motocyklu był ABS? Pytam tylko o
    zablokowanie, nie o
    wywalenie się czy uniknięcie wypadku.

    --
    fv