  • 1. Data: 2018-12-26 12:03:29
    Temat: Piękny widok, dziewczyna z lutownicą
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/Zo3SG2iNSXg?t=15m30s

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-12-26 14:03:10
    Temat: Re: Piękny widok, dziewczyna z lutownicą
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 26.12.2018 12:03, Marek wrote:

    > https://youtu.be/Zo3SG2iNSXg?t=15m30s

    Bardzo znana osoba w środowisku makerskim. Nieco kontrowersyjna z uwagi
    na fakt, że z wyzywającego wizerunku zrobiła swój znak rozpoznawczy.
    Jakiś czas temu po sieci krążyła teoria spiskowa, że ona tak naprawdę
    jest tylko twarzą tego kanału, a za stronę techniczną odpowiada jej
    chłopak. Osobiście jestem zdania, że faktycznie zna się na tym co robi,
    a spora część tego co prezentuje na kanale to jej autorskie pomysły.
    Zresztą spójrzmy prawdzie w oczy - nie są to jakoś niesamowicie
    zaawansowane projekty pod względem technicznym, ich wyjątkowość polega
    raczej na ciekawej niszy - moda, technologie wearables itp.

  • 3. Data: 2018-12-26 18:10:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Dec 2018 14:03:10 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Jakiś czas temu po sieci krążyła teoria spiskowa, że ona tak
    > naprawdę
    > jest tylko twarzą tego kanału, a za stronę techniczną odpowiada jej
    > chłopak.

    Szukając więcej info o tej aferze z nią i Venice natknąłem się na
    taki tekst:

    "the concern was related to a conspiracy theory that Naomi doesn't do
    her projects herself -- and that her foreign partner does them for
    her -- which could cause massive political problems for her in
    China)."

    Gdyby nawet jej chłopak robił to wszystko za nią to czemu  by miała z
    tego problemy polityczne??

    Źródło:
    https://news.ycombinator.com/item?id=17687630

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-12-27 08:44:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 26.12.2018 18:10, Marek wrote:

    > Gdyby nawet jej chłopak robił to wszystko za nią to czemu  by miała z
    > tego problemy polityczne??

    Wydaje mi się, że to były dwie osobne sprawy. Teorie spiskowe
    sugerujące, że ktoś inny odpowiada za merytoryczne treści na kanale
    krążyły po Internecie już od jakiegoś czasu. W wywiadzie od którego
    zaczęła się najnowsza afera ten wątek chyba nawet został poruszony.

    Z tego co zdążyłem przeczytać/usłyszeć w blogosferze i na vlogach od
    tamtego czasu, to źródłem konfliktu z dziennikarzami było opublikowanie
    artykułu bez pełnej autoryzacji (czego ta gazeta faktycznie normalnie
    nie ma w zwyczaju) a działalność Naomi została tam przedstawiona w
    "wywrotowy" sposób - pokazano ją jako buntowniczkę, która przeciwstawia
    się tradycyjnemu poglądowi na rolę kobiety w chińskim społeczeństwie i w
    tamtejszej branży IT/STEM. Na zachodzie faktycznie byłby to po prostu
    nośny. modny temat. W Chinach wszelkie przejawy "wywrotowej"
    działalności mogą już nie być tak dobrze widziane, zwłaszcza gdyby
    informacja dotarła do kogoś wpływowego w formie niezbyt dobrego
    tłumaczenia. Stąd jej obawy i (z naszej perspektywy) przesadzona reakcja.

  • 5. Data: 2018-12-27 10:36:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Dec 2018 08:44:28 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > przeciwstawia
    > się tradycyjnemu poglądowi na rolę kobiety w chińskim

    Ale moment bądźmy precyzyjni, cytowany przeze mnie fragment mówi
    wprost o problemie politycznym jeśli by się wydało, że to jej chłopak
    to wszystko robi. To jest napisane wprost.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-12-27 11:15:56
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.12.2018 o 12:03, Marek pisze:
    > https://youtu.be/Zo3SG2iNSXg?t=15m30s

    W mojej pierwszej robocie była programistka piszaca na Z81A (a może i
    inne), która brała czynny udział w uruchamianiu układów z lutownicą w
    ręku czy próbnikiem stanów logicznych.
    Ale faktycznie biały kruk.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2018-12-27 20:17:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.12.2018 11:15, Cezary Grądys wrote:

    > W mojej pierwszej robocie była programistka piszaca na Z81A (a może i
    > inne), która brała czynny udział w uruchamianiu układów z lutownicą w
    > ręku czy próbnikiem stanów logicznych.

    Znam kilka programistek zawodowo piszących w Javie albo tworzących
    skrypty pod strony Internetowe. Tak więc w dzisiejszych czasach nie jest
    to jakaś wielka rzadkość, chociaż poziom feminizacji w zawodach
    technicznych wciąż jest niewielki.

    Natomiast jeśli chodzi o środowisko makerskie, to chyba jednak kobiet
    jest w nim zdecydowanie mniej. I tutaj Naomi Wu jednak się wyróżnia.
    Chociaż jednak jeśli chodzi ambitność projektów, to taka Jeri Ellsworth
    bije ją na głowę. :)

  • 8. Data: 2018-12-28 11:55:52
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 27.12.2018 o 20:17, Atlantis pisze:
> [...]
    > skrypty pod strony Internetowe. Tak więc w dzisiejszych czasach nie jest
    > to jakaś wielka rzadkość, chociaż poziom feminizacji w zawodach

    W czasach o których piszę programistek było więcej niż programistów. Ale
    ta normalnie układy uruchamiała, nie tylko pisała.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2018-12-28 18:05:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W mojej pierwszej robocie była programistka piszaca na Z81A (a może i
    > inne), która brała czynny udział w uruchamianiu układów z lutownicą w
    > ręku czy próbnikiem stanów logicznych.
    > Ale faktycznie biały kruk.

    "- Czy jest istota bardziej niebezpieczna od hardware'owca zaczynającego
    pisać programy?
    - Tak: programista z lutownicą."

    Taki żart...

    Arek