  • 11. Data: 2010-08-26 13:50:44
    Temat: Re: Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Panowie, ale trochę fizyki. Normalnie poduszka się napełnia bez
    > przeszkód (teoretycznie) w dużej przestrzeni i gaz ma ujście. Tutaj
    > miszczowie umieścili ją w feldze, przykryli materiałem, który dodatkowo
    > ograniczył rozprężanie i posadzili kolesia, który to d.. uszczelnił. To
    > jak z petardą, odpalana umiejętnie na zewnątrz narobi huku, a odpalona w
    > małej zamkniętej butelce będzie udawać granat.

    jes ofkors ale to z usmiechem bylo:)
    ciekawe swoja droga jak to jest dostac w pysk z poduchy - ciekawe czy się
    kontaktuje po takim uderzeniu.

  • 12. Data: 2010-08-26 18:24:15
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Profesor Sparks" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    w.googlegroups.com...

    http://www.break.com/index/awesome-russian-airbag-ex
    plosion
    --

    "Szkoda", że koleś się nie nabił na jakąś rurę pod sufitem albo coś
    podobnego - to by było dopier śmieszne. Gdyby go wystrzelili do wody etc. to

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 13. Data: 2010-08-26 18:29:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 18:24:15 +0200, kml wrote:
> [...]
    >było naprawdę wesołe, ale takie jebnięcie w sufit... Ciekaw jestem czy

    Browara mu dawali od razu, ale jakos niezbyt zadowolony byl :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-08-26 18:36:06
    Temat: Re: Pištek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Browara mu dawali od razu, ale jakos niezbyt zadowolony byl :-)

    Ja nie wiem czy ten kolo był tak nawalony czy po prostu nie zdawał sobie
    sprawy z siły z jaką strzela poducha. Zapewne więcej tego nie zrobi :)

    BTW: szczerze mówiąc to bym się dał wystrzelić do wody z takiego "działa"
    airbagowego :D

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2010-08-26 18:51:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 18:36:06 +0200, kml wrote:
> [...]
    >sprawy z siły z jaką strzela poducha. Zapewne więcej tego nie zrobi :)
    >
    >BTW: szczerze mówiąc to bym się dał wystrzelić do wody z takiego "działa"

    Kiedy tu nie ladowanie tylko start jest niebezpieczny.

    Choc w sumie ciekaw jestem jaka sila dysponuje poduszka - ma utrzymac
    glowe przy ~50g co nie jest znow tak wielka sila.
    Ale to juz po napelnieniu , wczesnien musi byc na tyle mala zeby
    materialu nie rozerwac.
    Moze to i bezpieczne dla kregoslupa przy prawidlowym dosiadzie :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-08-26 19:01:21
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie fake tylko głupota, chłopu mogli złamać kręgosłup,
    > a poduszkę odpala się prosto, podłączasz do złącza +12 z akumulatora i
    > masz efektowne bum,

    Sprawdzales?
    Bo wedlug mojej wiedzy to musi byc 24 i to przemiennego...

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-08-26 20:56:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *P_ablo* napisał(-a):

    > Sprawdzales?
    > Bo wedlug mojej wiedzy to musi byc 24 i to przemiennego...

    O jakiej f? ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2010-08-26 21:08:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 20:56:57 +0200, Big Jack wrote:
    >W wiadomości
    >
    >O jakiej f? ;)

    Jesli naprawde to raczej o duzej.

    To by mialo sens zeby wbudowac w poduszke kondensator i zeby nie
    odpalala po przypadkowym podlaczeniu.

    Ale wtedy czestotliwosc duza, bo to taka i latwiej wytworzyc i
    bardziej do czasu zadzialania pasuje.

    A i tak mozna sprobowac do gniazdka podlaczyc i moze wystarczy :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-08-26 22:54:02
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 10:46:10 +0200, "Krzysiek Niemkiewicz"
    <mojeinicjały[at]post.pl> wrote:

    >Bo to radziecka poduszka była. Od Kamaza :)

    Od Kraza :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 20. Data: 2010-08-26 23:29:25
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-08-26 09:10, Profesor Sparks pisze:
    > http://www.break.com/index/awesome-russian-airbag-ex
    plosion

    > Jak oni odpalili tę poduszkę? Czy to może fejk?

    Ludzie sobie jaja robią, a z poduszkami powietrznymi to nie ma
    żartów. I to, że pierdyknie i guza nabije lub złamie kark to trudno.
    Niewiele osób o tym wie, ale jako materiał inicjujący wykorzystuje
    się w poduszkach powietrznych takie świństwo jak azydek sodu (NaN3).

    Karta informacyjna:

    http://sklep.stanlab.eu/attachment.php?id_attachment
    =102

    I tu mamy takie coś:

    Stężenia oraz dawki śmiertelne i toksyczne
    LD 50 (szczur, doustnie) - 27 mg/kg
    LD 50 (królik, skóra) - 20 mg/kg
    TDL 0 (człowiek , doustnie) - 0,71 mg/kg
    LDL 0 (człowiek , doustnie) - 143 mg/kg

    a w poduszce powietrznej pasażera bywa 200 gram.
    Dawka śmiertelna 143 mg/kg masy ciała.
    Jedna poduszka zatruje 1.5 tony człowieka czyli
    przeciętnie 15 osób. Jak mamy w aucie 10 poduszek,
    to ile osób może od tego zginać?

    I to nie jest fake