  • Data: 2010-04-16 07:39:27
    Temat: Re: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: "Radek N." <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mirosław Zalewski pisze:
    > kwiecień roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    > czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Kris:

    > Umiejętności grafików, którzy potrafią biegle korzystać z fotoszopa,
    > ale kiepsko sobie radzą z GIMP-em czy czymś innym. W związku z tym ich
    > praca jest mniej wydajna, i w efekcie zanim się nauczą firma straci
    > więcej niż wynosiłaby licencja na PS.
    >
    > (Co oczywiście nie musi być prawdą, ale Tobie chodzi o osiągnięcie
    > pewnego konkretnego celu a nie jakkolwiek definiowaną, rzekomo
    > obiektywną, rzeczywistość.)

    Dodatkowo wielokrotnie w firmie otrzymuje się materiały "z zewnątrz" lub
    swoje PSDki przekazuje sie innej firmie/klientowi... import PSD do Gimpa
    nie jest oczywiście w 100% funkcjonalny.

    Jakiś czas temu sam próbowałem Gimpa, w moim przypadku poległ na
    zamykaniu warstw w "foldery warstw". Przy dużym projekcie WWW nie byłem
    w stanie opanować bałaganu w warstwach. Nie wiem, być może już
    uzupełnili możliwości layerów w tym zakresie.

    Nie jestem przeciwnikiem Gimpa... ale w firmie prędzej, czy później
    Fotoszp będzie potrzebny.

    --
    Radek N.