  • 11. Data: 2012-01-31 12:58:28
    Temat: Re: Petzold Programowanie Windows
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):
    > Tym trochę starszym tez nie.
    W tym troche starszym w ogole nie moglem pracowac. QTCreator nie sprawia
    mi problemow dopiero od jakiegos roku. A problemami jakie sprawial wczesniej
    jestem tak zrazony, ze do tej pory wklepuje kod z palca, nie uzywam
    zadnych disingerow.

    > http://grota.be/~michoo/smieci/delphi.png (2007 rok)
    Byla jakas wersja pod linuxa, ale z tego co slyszalem, na wiekszych
    projektach ludzie mieli z nia mase problemow.

  • 12. Data: 2012-01-31 14:50:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 31.01.2012 13:58, M.M. pisze:
> [...]
    > mi problemow dopiero od jakiegos roku. A problemami jakie sprawial wczesniej
    > jestem tak zrazony, ze do tej pory wklepuje kod z palca, nie uzywam

    Ja lubię. Gui jest zazwyczaj skomplikowane w sensie kodu - dużo
    zagnieżdżonych w sobie kontenerów robiących tak właściwie tylko za
    balast. Designer to upraszcza. A miałem już nieprzyjemność pracować z
    funkcjami po kilkaset linii (tak bliżej tysiąca), które równocześnie
    tworzą UI i ładują dane z kilku źródeł.

    > Byla jakas wersja pod linuxa, ale z tego co slyszalem, na wiekszych
    > projektach ludzie mieli z nia mase problemow.
    To jest screen delphi 7 odpalonego na wine. Oidp buildera też tak używałem.

    Michoo

  • 13. Data: 2012-01-31 15:31:52
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > WinAPI dostarcza pewien zestaw abstrakcji, np. uchwyty do obiektow GDI,
    > standardowe funkcje ktore rozpoznaja na rzecz jakiego uchwytu zostaly
    > wywolane, abstrakcje okna, abstrakcje urzadzenia graficznego, czcionki,
    > gotowe frameworki aplikacji jedno- i wielo-dokumentowej, zestaw
    standardowych
    > kontrolek, zasoby z mozliwoscia wizualnego projektowania - troche tego jest.

    winapi jest interfejsem najnizszego poziomu sposrod obecnych
    i tym samym daje najwiecej mozliwosci (jakby bylo cos blizej
    sprzetu pod winda to pewnie bym pisal na tym czyms nizej)

    jedna rzecz jak winapi dziala - jakos działa, ale czy nie ma
    tam jakichś felerów i jakich na jakich polach to nie jest dla
    mnie jasne - np jesli chodzi o duze latencje przy odtwarzaniu
    (syntezie) dzwieku - ponaoc cos z tym tu moze byc nie tak -
    - podobne problemy (typu api nie jest tak dobre jak powinno)
    moga byc i na innych polach -( winapi powinno pozwalac
    aplikacjom omijac samo siebie i dawac dostep ddo sprzetu
    niemal taki jaki mialaby czysta aplikacja bez systemu)

    druga rzecz jak winapi wyglada - nie wyglada za
    dobrze (ale jak juz mialbym wybierac jedno to wolalbym
    by dobrze dzialalo )

    (nakladki sa jednak jeszcze bardziej chalowate, totez
    mam nadzieje ze predzej one sie przekreca a winapi
    ocaleje jeszcze dluzszy czas i nikt nie zepsuje go
    bardziej ew mogli by cos naprawic 'obnizajac' je)

    sam nie znam za bardzo winapi, ograniczylem sie poki co
    do nauki stworzenia okna odbierania inputu i rysowania
    na nim, wglebiam sie raczej w tematy ktore sobie wybiaram:
    proste gierki i symulacje, i szersze spojrzenie na winapi
    na tym sierpi jako niezbyt potrzebne (moglbym sie nauczyc
    jak zrzucic program do traya napisac usluge czy chocby
    napisac dll'ke (bo ciagle nie umiem) - ale jako ze nie
    jest to poki co mi potrzebne totez zatrzymalem sie
    w rozwoju w zwiazku z winapi)

  • 14. Data: 2012-01-31 16:06:30
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 31-01-2012 13:32, Michoo wrote:
    > W dniu 31.01.2012 13:07, M.M. pisze:
    > Btw: w ogóle najlepiej pisać w WinAPI i MASMie - proste programy
    A zebys wiedzial, gdyby nie j* ekononia tak dlugo bym trzymal
    programistow w zakmnieciu az by dostarczyli perfekcyjny kod, m. in. w
    sensie wielkosci.

    > wynikowe mają potem np 1-2kB. Piękna sprawa jak kod wynikowy jest
    > mniejszy od ikony... Tylko zazwyczaj nie o to chodzi w programowaniu.

    Chodzi o to a by wzias kase byle szybciej nie ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 15. Data: 2012-01-31 19:10:22
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > balast. Designer to upraszcza. A miałem już nieprzyjemność pracować z
    > funkcjami po kilkaset linii (tak bliżej tysiąca), które równocześnie
    Ja tez wole poklikac myszka w jakims disngerze/wizardzie niz wklepywac
    recznie kod interfejsu. Problem w tym, ze wiele razy sie przejechalem
    z powodu bledow w tego typu oprogramowaniu. Tak jak mowilem, qtcreator
    dopiero od jakiegos roku nie robi mi przykrych niespodzianek.

    > To jest screen delphi 7 odpalonego na wine. Oidp buildera też tak używałem.
    No dobra, udalo Ci sie odpalic. Mnie sie nie udalo odpalic pod linuxem, a
    pod windowsem mialem ja i kilku moich znajomych wile problemow z tym.
    Tak samo z innymi srodowiskami. Na dobra sprawe co jest teraz stabilnym
    IDE? QTCreator mam wrazenie ze w koncu jest stabilny. Z VC uzywam moze 5%
    jego mozliwosci - tylko edytor i kompilator jednego jezyka. W owych 5% tez
    nie widze problemow. Doslownie z cala reszta srodowis pod rozne jezyki
    mam wiele problemow. Np. do php uzywam Eclipse i Aptany - masakra jakas,
    jak ma zly dzien to nawet kolorowanie skladni nie dziala.

    Jak uzywalem prostszych narzedzi to jednak bylem pewniejszy ze gdy
    projekt sie rozrosnie albo zmienia procesor to nie bede musial recznie
    edytowac plikow z zasobami, bo IDE nagle sie nie uruchomi, albo wpisze
    do plikow jakies bzdury.

  • 16. Data: 2012-01-31 21:30:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 31.01.2012 17:06, Marek Borowski pisze:

    > Chodzi o to a by wzias kase byle szybciej nie ?

    Chodzi o to, żeby wykonane programy możliwie dobrze realizowały
    założenia. Jeżeli w założeniach nie ma "kod wynikowy poniżej 5kB" to nie
    ma sensu poświęcać kilkakrotnie więcej czasu, skoro można użyć framework
    robiący już sporo za programistę. Tak samo jak w większości przypadków
    wystarczy zastosować std::sort, a pisanie własnej funkcji sortującej ma
    sens tylko w naprawdę szczególnych przypadkach.

    Michoo

  • 17. Data: 2012-01-31 22:27:53
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Chodzi o to, żeby wykonane programy możliwie dobrze realizowały
    > założenia. Jeżeli w założeniach nie ma "kod wynikowy poniżej 5kB" to nie
    > ma sensu poświęcać kilkakrotnie więcej czasu,
    W winapi nikt nie zabrania korzystac z gotowych komponentow, napisanych
    przez siebie w poprzednich aplikacjach, albo zakupionych od innych
    programistow. Wiec nie jest to kilkakrotnie wiecej czasu, ale w
    malych projektach okolo 100% a w duzych moze 20% wiecej czasu. W duzych
    projektach glowny naklad czasu idzie a kodowanie skomplikowanych
    algorytmow, wiec zysk relatywny z kodowania GUI jest niewielki.
    Jesli do tego framework lub srodowisko kilka razy zrobi glupiego figla
    to zyski sie rownowaza.

  • 18. Data: 2012-02-01 07:48:26
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    o jakiej książce mówisz? bo jest linux programowanie systemowe, ale winodows
    nie mogę namierzyć

  • 19. Data: 2012-02-01 09:24:31
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, January 31, 2012 7:10:22 PM UTC, M.M. wrote:

> [...]
    > mam wiele problemow. Np. do php uzywam Eclipse i Aptany - masakra jakas,
    > jak ma zly dzien to nawet kolorowanie skladni nie dziala.

    Eclipse to poroniony gniot, ktory usiluje robic wszystko, w efekcie nie potrafi robic
    nic. Kiedys uzywalem w pracy Eclipse do programowania w Java, po czym przesiadlem sie
    na IntelliJ - co za ulga!! (Jak ktos uwaza ze Eclipse jest OK, to niech sprobuje
    skonfigurowac w nim modul TPTP, gwarantuje ze sie podda albo potnie).

    Teraz pracuje w C++ i Visual Studio 2008, jest calkiem calkiem ale nie zawsze
    stabilne. Potrafi sie zawiesic podczas debugowania, na przyklad. Testowalem rowniez
    Visual Studio 2010 Express (nie ma sensu zebym sobie do prywatnego uzytku kupowal
    pelna wersje), IntelliSense dziala lepiej ale generuje MNOSTWO plikow na dysku.

    RW

  • 20. Data: 2012-02-01 15:02:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 31 Jan 2012 12:22:20 +0000 (UTC), Stachu 'Dozzie' K. napisał(a):

    > Czy dla ciebie WinAPI to tylko zestaw funkcji do budowania interfejsu
    > graficznego? Jeśli tak, to możemy w tym miejscu zakończyć dyskusję.

    Tylko ze to Ty sprowadziles WinApi do GUI:

    <cytat>
    > Wszedzie gdzie proponowalem pisanie aplikacji w winapi to patrzyli sie
    > na mnie jak na idiote - bo sami nie potrafili :)

    Niespecjalnie jest co umieć. Trzeba czysto mechanicznie zapamiętać
    fafset funkcji z echdziesięcioma parametrami. Każdy rozsądny programista
    raczej weźmie jakąś gotową bibliotekę GUI, która ułatwia pracę. Myślisz
    że dlaczego powstało MFC?
    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot