  • Data: 2015-12-11 21:12:24
    Temat: Re: Perełka pewnego forum...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:566af30c$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie przesadzaj - instalacja juz troche przezyla jak rozumiem,
    > i jak widac jest w calkiem dobrym stanie.

    Całe szczęście.
    Po prostu użyli dobrych plastyfikatorów, które nie uleciały. Ale, wygląd to
    jednol, a praktyka to drugie. Niejedna taka właśnie izolacja łamała mi się w
    palcach, zwłaszcza, gdy ją cuś było uprzejme podgrzewać. Póki nie ruszone,
    to wygląda pięknie. Ale dotknąć, to pęka. A pęknięta izolacja, to wprost
    zaproszenie dla wilgoci i prądu. Czasami nie trzeba było grzania, łamało się
    to, co wystawało z kabla. Całe szczęście, że miedź, o ile nie była naruszona
    przy zakładaniu instalacji, to raczej nie była tak skłonna do pękania.

    > A jakby wygladala tasma sprzed 20 lat obecnie ?

    Ta nowoczesna, to z pewnością, pomijając klej, który traci właściwości i po
    rozwinięciu już na nowo nie łapie, potrafi też się kruszyć, zwłaszcza, gdy
    pracowała w gorącym. Stara taśma, taka płócienna gumowana, czy jaki pizdryk,
    z wierzchu często skorupa, ale pod spodem potrafi byc w stanie jeszcze na
    tyle dobrym, że nada się do ponownego owinięcia połączenia. Mogę podsumować,
    że przy zawijaniu, wolę nową taśmę, przy poprawkach, naprawach, odwijaniu -
    starą.
    Jednak, raczej nie powina być aż tak skłonna do łapania wilgoci, jak
    nieosłonięte połączenie w zapylonym, mokrym wręcz pomieszczeniu. Póki nie
    ruszysz, to raczej pożyje. Tylko nie może być byle jak owinięta przy
    robieniu zadania. A ile razy widziałem izolowanie takie, że skręcone dwa
    przewody, ucięty kilkucentymetrowy kawalątek taśmy i zalepiony jak kartka
    złożona na pół, na tej "skrętce", Oczywiście, bardzo szybko taka partelacha
    sfruwa z pierwszym mocniejszym ruchem powietrza w okolicy... Bo się pod samą
    grawitacją rozkleja... Mnie to się kojarzy z chustką z gilami... Nie mam
    obrazka na poparcie, szukalem w necie. Natomiast taśma porządnie zawinięta,
    to nawet nadgryziona zębem czasu, w miarę spełniała swoje zadanie, póki nie
    ruszona.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048