  • 31. Data: 2013-12-27 12:25:18
    Temat: Re: Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Bo moze tylko Tobie sie wydaje ze jest tanszy? :-)

    Moze ;)

    NA szybko - tutaj Xeon tanszy od najtanszego i7. Xeon o parametrach i7 +
    troche wiecej w srodku technologii.

    http://www.morele.net/porownaj/479460,472109

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 32. Data: 2013-12-27 12:27:37
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Nie rozumiem, bo dotad twierdziles:
    >
    > "Ale ok, poszukam, gdzies mam notatke na co wydac kolejne luzne 800
    > stowek w ramach testow ;)"
    >
    > btw 800 stowek na proca to lekka przesada ;-)

    To zalezy. Moim zdaniem 800 na smartfon to za duzo.

    > O, wreszcie zaczynasz pikowac na odpowiedni poziom komunikacji :-)

    Nie, po prostu nie pamietam, nie moge potwierdzic, ani zaprzeczyc, jesli
    chodzi o 4C/8T to dalem link wyszukany na szybko

  • 33. Data: 2013-12-27 12:34:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-27 11:34, zhbick pisze:

> [...]
    > czas, ale okazało się to nieopłacalne, więc zainwestowałem w kolejną
    > rozwojową platformę z Celeronem 300A żeby zmienić na P3. Nie zmieniłem,
    > bo slotowe P3 było nieopłacalne. Kupiłem P3 socketowe. Później
    > zainwestowałem w kolejną rozwojową platformę z Athlonem 2000+ żeby
    > zmienić na Bartona 3200+ gdy nadejdzie czas ale cena proca powalała,
    > więc znów zmieniłem płytę, na której usiadł Venice 3000+ itd...
    >
    > Morał z tego taki że warto kupić to, co jest potrzebne na teraz a nie
    > liczyć na sensowny upgrade za rok czy dwa

    Morał z tego taki, że TY nie potrafisz zrobić sensownej wymiany, a nie,
    że ONI rzucają kłody pod nogi.

    --
    MN

  • 34. Data: 2013-12-27 12:35:09
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 12:25:18 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > Moze ;)
    >
    > NA szybko - tutaj Xeon tanszy od najtanszego i7. Xeon o parametrach i7 +
    > troche wiecej w srodku technologii.
    > http://www.morele.net/porownaj/479460,472109

    Roznica w ceie pomijalna, nie widze tej "oszczednosci".
    A co do tych "troche wiecej technologii" to morele tak twierdzi, konkretnie
    jakis handlowiec, ktory kopiowal "cos" i "jakos".
    Trzeba by poczytac u Intela i zgaduje, ze moze byc tych roznic duzo mniej
    lub wcale.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 35. Data: 2013-12-27 12:39:43
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

> [...]
    > jakis handlowiec, ktory kopiowal "cos" i "jakos".
    > Trzeba by poczytac u Intela i zgaduje, ze moze byc tych roznic duzo mniej

    To przestań zgadywać ;)

    http://ark.intel.com/compare/65729,65719

  • 36. Data: 2013-12-27 12:45:20
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Morał z tego taki, że TY nie potrafisz zrobić sensownej wymiany

    głupstwa IMHO pleciesz Waćpan

    ja robiłem sensowne wymiany bo nie przepłacałem słono za co mocniejszy
    procesor na starą podstawkę w sytuacji gdy nowe CPU + płyta wychodziły w
    porównywalnej kwocie (a i część kasy udało się uzyskać sprzedając stare
    podzespoły)

  • 37. Data: 2013-12-27 12:49:57
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Kupilem kiedys PC z c2d e6300, dwa lata pozniej wymienilem na c2d e8400,
    > za 1/3 ceny tego co w dniu premiery (mniej wiecej wtedy co kupowalem
    > e6300).

    Dwa pytania:
    Ile kosztowały Cię łącznie: ten kupiony E6300 i ten kupiony po 2 latach
    E8400?
    Ile kosztował E8400 w dniu, w którym kupiłeś E6300?

  • 38. Data: 2013-12-27 12:55:59
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik zhbick napisał:

    > Dwa pytania:
    > Ile kosztowały Cię łącznie: ten kupiony E6300 i ten kupiony po 2 latach
    > E8400?
    > Ile kosztował E8400 w dniu, w którym kupiłeś E6300?

    Migracja kosztowala mnie tak o polowe mniej, niz jakbym od razu kupil e8400.

    Do tego byla rozlozona (finansowo) w czasie.

    Do tego, gdyby nie potrzeba na wieksza moc, nie robilbym migracji. Czyli
    gdyby sie okazalo, ze nie potrzebuje wiekszej mocy, kupujac na starcie
    e8400 - przeplacilbym.

    A tak kupilem e6300 + bardziej wypasiona karte grafiki, i procek dala
    rade w pracy, a procek i grafika w grach. Moc mi potem byla potrzebna do
    pracy/hobby wraz z kupnem zabawki krecacej filmy HD.

  • 39. Data: 2013-12-27 13:00:23
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik zhbick napisał:

> [...]
    > procesor na starą podstawkę w sytuacji gdy nowe CPU + płyta wychodziły w
    > porównywalnej kwocie (a i część kasy udało się uzyskać sprzedając stare

    Mozna i tak, w zaleznosci jak cenisz sobie czas zwiazany z reinstalem
    systemu. Moj XP przezyl juz ok. 6 lat bez reinstalu i dziala sprawnie.
    Zmiana procesora akurat wiazala sie jedynie z ponowna aktywacja oem
    windowsa. I tyle.

    Raz musialem tez wymienic plyte, ale nie bylo problemu z kupieniem
    identycznej, starej dobrej plyty, nowki, na tym samym chipsecie i
    jedynie z nowszym biosem, co XP tez lyknal bez problemow (no jakis jeden
    sterownik trza bylo przeinstalowac).

    wiec jesli Twoj czas jest za darmo, to zaoszczedziles. Moj czas ma dla
    mnie wymierna wartosc wyrazona w pieniadzach, wiec nie zaoszczedzilbym
    na takim podejsciu, jedynie stracil.

    Wiec podsumuje - moja porada, to jedna z kilku mozliwosci, jednemu
    przypasuje, innemu nie. Podobnie Twoja strategia, dla Ciebie dobra, dla
    mnie nieakceptowalna.

  • 40. Data: 2013-12-27 13:02:30
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Migracja kosztowala mnie tak o polowe mniej, niz jakbym od razu kupil
    > e8400.

    W takim razie był sens w Twoim przypadku.