    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Patenty" na łączność z czasów dzieciństwa i młodości :)
    Date: Sun, 16 May 2010 23:39:45 +0200

    W dniu 2010-05-10 10:38, Cezar pisze:

    > Pierwsza z nich byla oparta o modul generatora z kwarcem dobranym gdzies
    > na fale krotkie. Modulacja AM byla robiona mikrofonem weglowym podpietym
    > w szereg z zasileniem. Nadajnik wbudowalem w jakies tanie radia

    Hmm... Możesz powiedzieć coś więcej? Wydaje mi się (a przynajmniej coś
    takiego kiedyś czytałem), że modulację AM za pomocą wkładki węglowej
    realizowano we wczesnej fazie rozwoju radia, zanim jeszcze elektronika
    wkradła się do tej dziedziny. Nośna pochodziła z alternatora
    Alexandersona. :)
    Jak dokładnie wkładka była u Ciebie połączona z generatorem fali nośnej
    i jak to działało? :)

    > tranzystorowe i wyprowadzalem gniazdo DIN na mikrofonoglosnik.
    > Po podpieciu klilku metrow drutu wystarczalo aby pogadac w ramach bloku.
    > Potem to usprawialem dodajac modulator transformatorowy, modul
    > wzmacniacza, a nawet dodatkowe kanaly.

    Nikt się nigdy nie przyczepił, nie zauważył prowadzenia łączności na
    paśmie radiofonicznym? ;)