-
Data: 2010-12-01 12:35:57
Temat: Re: Paski sniegowe Put&Go vs lancuchy
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Gabriel 'wilk' wrote:
> W dniu 2010-11-29 15:23, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
>> Czesc!
>>
>> Mieszkam na gorce i w okresie zimy mam czesto problem z dojazdem do
>> domu.. niby tylko 300m, ale czasami trzeba miec samochod blisko ;)
>>
>> Zastanawiam sie czy lepiej kupic tradycyjne lancuchy czy moze paski
>> sniegowe put&go?
>> http://www.youtube.com/watch?v=BOdWiuIM25g&feature=r
elated
>> Jak z ich skutecznoscia i trwaloscia?
>> Nie ma problemow z ocieraniem o zaciski (WV Sharan)?
> To ja ponowie moje pytanie bo chyba watek z przed kilku dni gdzies
> umknal uwadze:
> Niedlugo najprawdopodobniej szykuje mi sie wyjazd w Alpy, a ze nigdy nie
> uzywalem zadnego z nizej wymienionych art. (gdyz nie bylo potrzeby nawet
> jedzac po gorach w PL i to przy duzych opadach :-) ) to prosze PMSowa
> brac o rade co wybrac i jakiej firmy, mile widziane opinie userow. Pytam
> gdyz zapowiadaja sroga zime i duze opady sniegu i boje sie ze nawet
> dobre zimowki nie dadza sobie rady.
> I tak:
> 1)zwykle lancychy, jesli tak to jakiej firmy warto kupic i na co zwracac
> uwage - wg. mnie skomplikowany montaz i zawsze brudna kurtka itp.?
Nie do końca zwykłe -- łańcuchy firmy Panek. Mają dobrze wymyślony
sposób montowania -- bez "przytulania się" do koła (żeby zapiąć "obręcz"
po wewnętrznej stronie) i bez następującej po tym walki z gumowym
"samonaciągaczem" który na mrozie stwardniał a jednocześnie wymyka się
ze zgrabiałych palców [*]. W Pankach jest genialnie proste rozwiązanie
pozwalające na zapięcie łańcucha bez przytulania się do koła -- po
prostu z łańcuchem dostarczany jest kawałek zwykłego drutu który
zaczepiasz za ucho po jednej stronie i przekładasz za kołem po czym
wygodnie zapinasz zamek mimośrodowy dołączonym kluczem (naciąg jest
mocny a nie wymaga szarpania się z jakimś wyślizgującym się badziewiem).
[*] "samonaciągacz" to typowe rozwiązanie w dzisiejszych łańcuchach
sprzedawanych we wszelkich Norauto i innych stacjach benzynowych. Nie
trzeba jak kiedyś na łańcuch najeżdżać. Ale I tak najpierw wytytłać
"przytulając" do opony żeby po drugiej stronie zapiąć "obręcz" - opaskę
ze stalowej plecionki. A dopiero jak się wytytłasz i ręce zgrabieją to
trzeba naciągnąć i zapiąć taki kawałek gumy (który jest wtedy sztywny i
wymyka się z palców (bo jest dodatkowo uwalany w brei która go "smaruje").
> 2) Spikes-Spider -
> http://www.youtube.com/watch?v=NffCyVcO3ew&feature=r
elated lub
> http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k&feature=r
elated
Wygląda sensowanie tylko musi dużo miejsca (tyle co zapas) zabierać w
samochodzie.
> 3) Konig K-Summit -
> http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=r
elated lub
> http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=r
elated
Ciekawe jak to wygląda naprawdę a nie w animacji komputerowej. Te pałąki
wyglądają delikatnie. Ale firma porządna, to i może porządne.
> 4) opaski sniegowe -
> http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-nie-nowosc-opask
i-sniegowe-a-i1340939646.html
> lub http://www.youtube.com/watch?v=LdiCcWJniWw lub
> http://www.youtube.com/watch?v=b1pg99Z5CK4&feature=r
elated
Wygląda badziewnie i zakładanie brudne jak zakładanie łańcuchów.
> 5) inne sugestie mile widziane :-)
porządne łańcuchy j.w.
A poza tym zwykle wystarczają po prostu zimówki. Do tej pory tylko w
jednym sezonie musiałem używać łańcuchów (za to kilkukrotnie).
I jedna uwaga: łańcuchy jak już są, to mają być porządne. Zerwany
łańcuch za 50zł może narobić szkód za parę tysięcy. Jak pęknie to jest
szansa granicząca z pewnością[**], że się owinie po wewnętrznej stronie
koła i pourywa co się tylko mu urwać uda, a samochód prosto do warsztatu
jak po dzwonie -- o własnych siłach nie ruszy.
[**] - łańcuchy zwykle mają po wewnętrznej stronie obręcz/opaskę ze
stalowej plecionki, która jest najmocniejszym elementem takiego
łańcucha, a w dodatku nie jest na samej powierzchni toczenia a z boku,
więc nie ma co jej przeciąć. Jak coś się ma puścić to puści ogniwo na
powierzchni toczenia albo (badziewny) zamek od zewnętrznej strony opony.
W efekcie łańcuch leci za koło i tam robi "porządek".
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.10 12:41 Sebastian Kaliszewski
- 01.12.10 12:34 Seba
- 01.12.10 20:18 Krzysztof 45
- 01.12.10 20:26 Yogi\(n\)
- 01.12.10 22:20 Krzysztof 45
- 07.12.10 06:57 Krzysztof 45
- 08.12.10 07:39 Seba
- 08.12.10 15:50 Krzysztof 45
- 09.12.10 20:03 Seba
- 09.12.10 21:39 Krzysztof 45
- 10.12.10 10:37 Seba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=