  • 231. Data: 2020-02-28 11:00:45
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 28 Feb 2020 10:46:59 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e58e193$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >Nada się to do użytku w wypadku zabezpieczonych płyt?

    Nie zrobisz poprawnego pliku ISO z zabezpieczonej płyty, zabezpieczenie musi być
    zdjęte(o
    ile mi wiadomo, firmware emulatora nie potrafi tego emulować).

  • 232. Data: 2020-02-28 15:36:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" eRX5G.70610$8...@f...ams1

    > Zamówiłem. Nawet nie podejrzewałem, że coś takiego istnieje. Wreszcie
    > będę mógł jakoś ogarnąć te wszystkie obrazy bez walających się wszędzie
    > płyt, gubiących się pendrajwów i kupy marnowanego czasu na ponowne
    > nagrywania wczesniej już zrobionych, a zapodzianych obrazów.

    - To tylko do bootowania -- później staje się niepotrzebne
    z uwagi na masę programów emulujących napędy optyczne.
    - Nadal potrzebny jest napęd optyczny, bo medycyna daje
    obrazki na płytach.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 233. Data: 2020-02-28 15:38:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e58e193$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Nada się to do użytku w wypadku zabezpieczonych płyt?

    Zależy to od metody zabezpieczającej.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 234. Data: 2020-02-28 15:49:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e58e152$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > A kto niby pisze o jakimś trwałym uszkodzeniu.
    > Sprawa zaistniała jakieś 15-20 lat temu,

    [15-20 lat temu? -- 3,5" 40 GB?... 2.5" pewnie w MB...]

    Aha! Jeśli 15-20 lat temu to być może jest sprawny...
    W tamtym czasie dyski były po prostu solidniejsze ,
    zatem także i również oraz odporniejsze na ataki
    [lub anieki?] czapkawirusa... Możesz nie przysyłać mi...

    > komputer z tym dyskiem nadal w użyciu, sporadycznym
    > ale nie sprawia żadnych problemów.

    > Od tamtego czasu gdy instalacja wygląda zawsze tak
    > samo - czyli Windows x2 + Linuks OpenSuse(i brak
    > eksperymentów z komendami typu "fix) nigdy już
    > nie miałem problemów z dyskami.

    -=-

    Wreszcie zrozumiałem, co ;) mam z W10 na F-S -- mam 32W10...
    Głupio brzmi, ale długo nie mogłem pojąć, co tu jest, bo była
    (jest nadal, ale leTko uporządkowana) jakaś kontaminacYja... ;)

    Mam dwa zombie -- F-S i tablet Overmaxa,

    Ten ostatni raczej nie na wiele przyda się -- testuję
    zachowanie akumulatora i gram z nudów... Może odczytam
    nim mikroSD z Asusa, ale akumulator starcza na krótko
    a koncentryczne zasilanie jest niepewne... (czyli stale
    jest okupowane mikroUSB)

    Laptop domaga się stabilniejszego zasilania:
    - akumulatora
    - i dobrej parki -- wtyczka+gniazdo
    oraz co najmniej jednego klawisza klawiatury...
    (plastyku wierzchniego -- mechanizm jest sprawny)

    20 V i 4.5 A -- mam taki napis na zasilaczu

    BTW -- zasilacz jest gorący! Ma co najmniej 55 °C.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 235. Data: 2020-02-28 15:49:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e58e1d8$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Jak wygląda bootowanie systemu z nośnika pod
    > usb nie mam pojęcia, nigdy tego nie robiłem.

    ~tak samo -- BIOS przekazuje pałeczkę BSowi (lub
    MBRowi -- bo flaszka może przypominać i dyskietkę
    typu FDD, i dysk typu HDD) flaszki.

    Komputerowi jest obojętne, skąd czerpie kod maszynowy:
    - z USB
    - z SATA
    - z PCIe
    - z karty ,,rozszerzeń'' (graficznej czy sieciowej...)

    Dostaje/czyta proste instrukcje typu jump, które posłusznie wykonuje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 236. Data: 2020-02-28 16:50:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" 5e5301e4$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > Przestań już płakać nad tym MBR i opowiadać o cienkich serwisantach.
    > Tu masz instrukcję czyszczenia MBR:
    > https://www.cyberciti.biz/faq/linux-clearing-out-mas
    ter-boot-record-dd-command/

    Jeszcze wehikuł czasu, bo to przed kilkunastu laty było... ;)
    [wehikuł?... dlaczego nie wehikół?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'

  • 237. Data: 2020-02-28 18:30:37
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 28 Feb 2020 15:36:44 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e5928a1$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

> [...]
    > z uwagi na masę programów emulujących napędy optyczne.
    > - Nadal potrzebny jest napęd optyczny, bo medycyna daje

    Nie dają ISO do zassania? To możesz ripować.

  • 238. Data: 2020-02-28 22:44:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-28 o 10:48, Trybun pisze:

    > Gdy nie wybieram nic to system startuje z starego dysku.  W BIOSie nie
    > ma nic takiego do ustawiania - dyski do bootowania wybiera się po nazwie
    > producenta. Oczywiście o ile nośnik jest podtoczony pod SATA. Jak
    > wygląda bootowanie systemu z nośnika pod usb nie mam pojęcia, nigdy tego
    > nie robiłem.

    Ja mam przy uruchamianiu informacje.Jeśli mam włożony pendrive (tam jest
    odzyskiwanie systemu) to naciskam ESC, enter i pokazuje sie lista
    urządzeń. Mogę wybrać co ma się uruchomić, Zazwyczaj stosuję
    przywracanie systenu i wybieram dongla Toshibę z listy.

    --
    animka

  • 239. Data: 2020-02-29 00:29:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 5...@4...com

    > Nie dają ISO do zassania?

    Nie dają.

    > To możesz ripować.

    Wkładając płytę do tej obudowy, o której piszesz?

    --

  • 240. Data: 2020-02-29 00:42:15
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 29 Feb 2020 00:29:21 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e59a432$1$515$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" 5...@4...com

    >Nie dają.

    >Wkładając płytę do tej obudowy, o której piszesz?

    Do tej obudowy nie wlizie, raczej do jakiegoś napędu DVD.