  • 11. Data: 2010-02-23 15:44:59
    Temat: Re: Parsowanie i renderowanie - ile razy
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-02-23 14:05, Paweł Piskorz wrote:

    > To znaczy że parser nie musi czekać na załadowanie i wykonanie skryptu,
    > bo wie że w nim nie może być document.write które by mu coś zepsuło.

    Czekaj, źle. Parser XMLa ma "przelecieć" dokument i zwrócić jego
    strukturę i treść:
    http://www.w3.org/TR/REC-xml/#sec-intro
    [Definition: A software module called an XML processor is used to read
    XML documents and provide access to their content and structure.]
    [Definition: It is assumed that an XML processor is doing its work on
    behalf of another module, called the application.]
    Więc teoretycznie mu to <>< czy jest <script/> czy <transbulbulator/>,
    bo to i tak nie jego działka (tak jak pisał porneL).

    Ale z krótkiego testu jaki sobie zrobiłem wychodzi że parser Ff, Opery i
    GChrome dla stron słanych jako application/xhtml+xml zachowuje się tak
    samo jak dla text/html, tj. przerywa pracę gdy napotka na <script/> do
    czasu załadowania skryptu, potem leci dalej z ładowaniem strony.

  • 12. Data: 2010-02-23 16:06:04
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    W dniu 2010-02-23 16:44, Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    > samo jak dla text/html, tj. przerywa pracę gdy napotka na <script/> do
    > czasu załadowania skryptu, potem leci dalej z ładowaniem strony.

    Tak właśnie zachowują się znane mi przeglądarki m.in. Opera, Firefox,
    IE, Chrome, Safari, choć da się to ominąć. W innym poście dałem linka do
    artykułu o tym jak ładować skrypty bez blokowania. Chociaż wszystkie
    metody mają swoje wady a zwykłe <script> działa zawsze :-)

    --
    Peter

  • 13. Data: 2010-02-28 09:45:37
    Od: Łukasz Lech <l...@p...onet.pl>

    Peter May pisze:
    > Natomiast w trybie xml-owym (np. application/xhtml+xml) tylko raz, czyli
    > od razu renderowanie, ponieważ to wynika z tego, że w trybie xml-owym
    > zakłada się, iż zawartość jest zawsze poprawna składniowo.

    To była jakaś demagogia. A jak można założyć, że masz tryb xml-owy? I
    tak wszystko trzeba sparsować. Niezależnie od tego, jakim słowem
    określimy to sparsowanie.

    --
    Łukasz Lech
    http://lechlukasz.wordpress.com - o górach, informatyce i nie tylko