  • 21. Data: 2017-04-19 09:04:03
    Temat: Re: Parkomat a dane osobowe
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 18 Apr 2017 14:12:24 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zauwaz, ze to art.212, czyli pomowienie a nie dane osobowe.
    > Tu nawet niekoniecznie zamazanie numerow cos by dalo.

    Poczytaj dokładnie, o tablice właśnie chodziło, bo po tablicach "ludzie zaczęli
    kojarzyć" biednego kierowce i mu "dokuczać" w realu ;)

    I o to właśnie chodzi w art. 6 uodo. Mozliwa do zidentyfikowania osoba, to również
    taka, którą możesz pokojarzyć po jej samochodzie czy numerze rejestracyjnym i o ile
    masz jak pisałem to na własny użytek i dla Ciebie ta osoba nie jest możliwa do
    zidentyfikowania to ok, ale jak te dane upubliczniasz, to już musisz liczyć się z tym
    że ta osoba bez większego problemu zostanie zidentyfikowana.

    To tak jak z adresami mailowymi, też sporej ilości ludzi wydaje się, że to nie jest
    dana osobowa i do pewnego stopnia mają rację, bo adres k...@s...pl sam w
    sobie daną osobową raczej nie będzie, ale adres i...@n...pl już tak,
    więc jeśli mas newsletter na stronie i masz w nim tylko miejsce na maila, to mimo
    wszystko masz zbiór danych osobowych podlegający rygorom uodo.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 22. Data: 2017-04-19 09:57:32
    Od: p...@g...com

    No to poczytajmy co tam sobie sędziowie wydumali :-)

    Z zeznań świadka P. B. wynika, że o przedmiotowych postach (k. 4-7, 32-34v, 122-131)
    dowiedział się od kolegów z pracy, którzy na opublikowanym w internecie zdjęciu
    rozpoznali należący do niego samochód m-ki F. (...) koloru czerwonego ze względu na
    jego charakterystyczne cechy: uszkodzony zderzak, przyciemnione szyby i logo A.,
    ponadto zdjęcie zostało wykonane w rejonie miejscu zamieszkania ww. Zamieszczenie
    przez oskarżonego postów na serwisie społecznościowym facebook na grupach otwartych
    (...) i ,,Jak się parkuje w A." doprowadziło do tego, że świadek był rozpoznawany
    jako osoba, której dotyczyły posty, doświadczył trąbienia na niego, wyśmiewania,
    krzyków, że jest złym kierowcą, w związku z czym czuł się pomówiony i zagrożony i
    dlatego sprzedał samochód po zaniżonej cenie, co udokumentował umową kupna-sprzedaży
    samochodu z dn. 01.04.2016r.

    Prawidłowa interpretacja przedmiotowych postów prowadzi do wniosku, że oskarżony
    niezasadnie zarzucił pokrzywdzonemu naruszenie przepisów ustawy Prawo o ruchu
    drogowym sugerując, że jest złym kierowcą i bezzasadnie zawiadomił Policję.
    Odpowiedzialności oskarżonego nie wyklucza twierdzenie, jakoby działał w celu
    ostrzeżenia innych użytkowników dróg.

[...]

    Przedmiotowy ford jest na fotkach na fejsie, niepochlebne komentarze kolegów i osób
    postronnych także ... hm cóż można powiedzieć że gość został celebryta lokalnej
    społeczności :-)

  • 23. Data: 2017-04-19 11:12:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Poczytaj dokładnie, o tablice właśnie chodziło, bo po tablicach
    >"ludzie zaczęli kojarzyć" biednego kierowce i mu "dokuczać" w realu
    >;)

    Wystarczajace jest jednak, ze w jakis sposob ludzie rozpoznali jego
    auto.

    O ile jakies przecietne auto jest w miare anonimowe, to wystarczy pare
    znakow szczegolnych.

    >I o to właśnie chodzi w art. 6 uodo.

    Ale zarzut z 212 kk a nie uodo :-)

    >Mozliwa do zidentyfikowania osoba, to również taka, którą możesz
    >pokojarzyć po jej samochodzie

    Tylko ze ja nie moge. Ty nie mozesz - bo nie znamy.
    Sasiedzi moga, znajomi moga.

    A jakby tak rozszerzona interpretacje przyjac ... to zakaz
    fotografowania w publicznych miejscach, czy tylko zakaz publikacji ?
    Czy chodzenie w maskach po ulicy ?

> [...]
    >newsletter na stronie i >masz w nim tylko miejsce na maila, to mimo
    >wszystko masz zbiór danych osobowych podlegający rygorom uodo.

    Czyli co, mam zglosic ksiazke adresowa w swoim sluzbowym komputerze ?
    Bo tam pelno takich adresow.

    J.

  • 24. Data: 2017-04-19 12:30:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 19 Apr 2017 11:12:04 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko ze ja nie moge. Ty nie mozesz - bo nie znamy.
    > Sasiedzi moga, znajomi moga.

    Nie ma znaczenia jeśli upubliczniasz. Ktoś może, to wystarczy.

    > A jakby tak rozszerzona interpretacje przyjac ... to zakaz
    > fotografowania w publicznych miejscach, czy tylko zakaz publikacji ?
    > Czy chodzenie w maskach po ulicy ?

    A myślisz, że dlaczego na Google Street View masz zamazania? ;)

    > Czyli co, mam zglosic ksiazke adresowa w swoim sluzbowym komputerze ?
    > Bo tam pelno takich adresow.

    Nie, bo takie dane masz wyłączone z obowiązku rejestracji art. 43.1. 4, 8, albo 11,
    ale nie zmienia to faktu, że to zbiór danych podlegający pozostałym rygorom. Ot taka
    paranoja obecnych czasów.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 25. Data: 2017-04-19 13:58:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Nie ma znaczenia jeśli upubliczniasz. Ktoś może, to wystarczy.

    >A myślisz, że dlaczego na Google Street View masz zamazania? ;)

    W imie dobrych stosunkow ?
    Bo jak spojrzec formalnie ... serwer w USA :-)

    Poza tym u siebie pewnie przechowuja takze fotki niezamazane, a samo
    zamazywanie - przetwarzanie danych osobowych.
    Wymaga zgody.

    >Nie, bo takie dane masz wyłączone z obowiązku rejestracji art. 43.1.
    >4,

    Obejmuje tylko polowe przypadkow, bo "swiadczeniem im
    (administratorom) uslug".
    A jak to ja swiadcze ? Oni moj kontakt moga, miec, a ja ich nie :-)

    Albo nie usluge, tylko normalnie handlujemy ?

    >8,

    nie, to nie jest wylacznie celem wystawienia faktury.
    Choc w sumie ... w zasadzie jest - usluga, faktura, pensja, taka
    naturalna kolej rzeczy :-)

  • 26. Data: 2017-04-19 14:25:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 19 Apr 2017 13:58:30 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W imie dobrych stosunkow ?
    > Bo jak spojrzec formalnie ... serwer w USA :-)

    U nich też to działa ;)
    Z tego co pamiętam wypłacili kilka odszkodowań i sie ogarnęli.

    > Obejmuje tylko polowe przypadkow,

    Te 3 punkty ogarną Twoje służbowe kontakty w całości, w ramach bierzących kontaktów z
    klientami.
    Ale już tych samych kontaktów do wysyłki matariałów marketingowych użyć już legalnie
    nie możesz ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 27. Data: 2017-04-19 14:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >U nich też to działa ;)
    >Z tego co pamiętam wypłacili kilka odszkodowań i sie ogarnęli.

    U nich to dziala na nieco innych zasadach, no i ze ich Polak zaskarzy
    przed amerykanskim sadem to malo prawdopodobne.
    Zreszta - wpisza go na liste terrorystow i Immigration nie wpusci :-)

    >Te 3 punkty ogarną Twoje służbowe kontakty w całości, w ramach
    >bierzących kontaktów z klientami.

    No wlasnie nie bardzo widze.
    Jak komus swiadcze uslugi.
    Jak kupuje lub sprzedaje towary - ale np w celu zlozenia zamowienia, a
    nie wystawienia faktury.

    >Ale już tych samych kontaktów do wysyłki matariałów marketingowych
    >użyć już legalnie nie możesz ;)

    Zakladamy, ze to adresy/numery sluzbowe, wiec czemu nie ?

    To juz chyba pod inna ustawe podpada, ale nawet w niej - materialy w
    zakresie normalnie prowadzonej wspolpracy, to czemu nie ?

    J.

  • 28. Data: 2017-04-19 16:19:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 19 Apr 2017 14:41:21 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zakladamy, ze to adresy/numery sluzbowe, wiec czemu nie ?

    Bo nie masz na to ich zgody.
    Wysłanie niezamówionej wiadomości marketingowej wykracza poza cel w jakim masz te
    kontakty i narusza oprócz uodo, również ustawę o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną.

    > To juz chyba pod inna ustawe podpada, ale nawet w niej - materialy w
    > zakresie normalnie prowadzonej wspolpracy, to czemu nie ?

    Jeśłi wyślesz materiały marketingowe na jego prośbę, lub związane z jakimś
    zamówieniem czy coś w tym stylu, to ok.

    Jeśłi jednak z tych kontaktów stworzysz sobie listę do newslettera to już jest
    problem.

    Oczywiście wszystko zależy od tego czy ktoś się poskarży, nikt z urzędu się o to
    czepiać nie będzie. Natomiast w maju przyszłego roku wchodzi w życie rodo, zmieniają
    się dość sporo przepisy i co gorsza możliwości karania nawet do 20 mln. euro lub 4%
    rocznego całkowitego światowego obrotu firmy, zależy co większe ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 29. Data: 2017-04-19 17:01:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >jakimś zamówieniem czy coś w tym stylu, to ok.
    >Jeśłi jednak z tych kontaktów stworzysz sobie listę do newslettera to

    No powiedzmy, ze ja jestem hurtownia opon, zeby byla TG, a oni sa
    warsztatami i kupuja u mnie opony ... a ja akurat mam promocje na
    pewne opony.

    Mam nie wysylac, czy wyslac e-maila z pytaniem, czy ich informacja o
    promocji interesuje ? :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-04-20 08:28:18
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 19 Apr 2017 17:01:37 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam nie wysylac, czy wyslac e-maila z pytaniem, czy ich informacja o
    > promocji interesuje ? :-)

    :) Jak wyślesz zapytanie, czy interesuje ich informacja o aktualnej ofercie i na
    pozytywną odpowiedź wyślesz im tą ofertę, to wysyłasz.

    W przeciwnym razie, jeśli nie masz ich wcześniejszej zgody i wyślesz im taką ofertę,
    to robisz to na własne ryzyko ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń