  • Data: 2016-10-23 17:10:55
    Temat: Re: Parkoanie przed czyimś domem
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.10.2016 o 16:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Kiedyś sądy interpretowały to jako "drogi publicznie dostępne" bez wnikania
    > w to kto jest właścicielem. Od stycznia zmieniła się definicja dróg
    > publicznych w PoRD i jest już konkretnie określone że droga publiczna to
    > conajmniej droga gminna, wszystkie pozostałe są drogami wewnętrznymi bez
    > względu na oznakowanie.

    nigdy nie było "dróg publicznych dostępnych" - klasyfikacja dróg z
    podziałem na publiczne i inne nie publiczne ale ogólnodostępne była już
    dokonana w 1985 r. - co do statusu drogi to w PoRD nie ma i nie będzie
    żadnych przepisów stanowiących - właśnie dlatego mamy taki galimatias z
    prawem, że np. kierowca czasem uważa, że jego obowiązuje tylko PoRD i
    jak w nim nie ma czegoś zabronionego tzn. że kierowcy wszystko wolno!

    I dalej będzie Ci się myliło bo że droga jest drogą gminną (własność) to
    w cale nie znaczy, że jest publiczną a tylko na drogach publicznych
    można karać kierowców za "przekraczanie" przepisów mimo, że do zdarzeń
    nie doszło, za to na drogach innych niż publiczne (wg ustawy o drogach
    publicznych) winnego zdarzenia ustala się w ruchu ustala się wg PoRD - i
    tu może cię zaskoczę ale jadąc nawet traktorem po polu (wprawdzie jestem
    z KRK ale nie mam na myśli tylko podwórka) własnym gdy dojdzie do
    zdarzenia powodującego odpowiedzialność cywilną to winny też będzie
    ustalany wg PoRD w kontekście ruchu pojazdów.

    Jeśli przepis prawny mówi, że coś powinno być zrobione to oznacza
    nałożenie obowiązku.

    --
    JaTy

    ---