-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Panstwo promuje diesle?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5612de38$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<5618c9da$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
<561ba540$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
<561cb260$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
<561cd467$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
From: Trybun <i...@j...ru>
Date: Tue, 13 Oct 2015 13:48:37 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.3.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <561cd467$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 80
Message-ID: <561cef6a$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-150-68.play-internet.pl
X-Trace: 1444736874 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27521 5.173.150.68:1561
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570151
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-10-13 o 11:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:561cb260$0$27527$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
>>> A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
>>> wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
>>> (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i
>>> teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
>>> Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
>>> przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
>>> moze filtrowania.
>>> Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
>>> produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.
>
>> W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
>> paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były
>> na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała
>> się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
>> Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od
>> jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny
>> jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny
>> obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.
>
> Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
> http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/e
uropa-zachodnia-ara
>
> benzyna 95 958$/t
> diesel ULS 877$/t
> diesel 0.2% 856$/t
> opal 1% S 565$/t
>
> Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi
> mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.
>
> Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu
> wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.
>
> Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal
> - bo byly potrzebne do grzania.
> Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)
Nie wiem jakie wnioski z tego wyciągać, tego że jeszcze do niedawna były
takie różnice w cenie na korzyść ON. Jedynym wytłumaczeniem zdaje się
być jakiś podatek ekologiczny, o którym się nie mówi. Diesel jakby na to
nie patrzeć to to względem benzynowców trujący śmierdziel, i nic tu
żadne FAPy nie pomogą.
Także mało, albo wcale, się nie mówi o podatku "antypirackim", który
płacimy przy zakupie drukarek, aparatów foto, nagrywarek DVD itd. A
jednak on jest i wszyscy go płacimy.
>
>> A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak
>> dobrze?? Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do
>> niedawna tani jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od
>> benzyny??
>
> a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami
>
> b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare
> rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie
> powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.
>
> c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze
> byc jedno istotnie tansze,
> d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i
> ogrzewanie domow.
>
> J.
>
W średnich cenach na stacjach paliw??
A więc podatki...
I tak w ogóle co rozumiesz po przez pojecie - "rozwój osobowych
diesli"? Chodzi Ci o zużycie przez nie paliwa? Ja odnoszę wrażenie że w
tej dziedzinie to technologia obniżyła sie o kilka poziomów. Przykład -
w latach 80tych jeździłem Oplem Rekordem 2.2d. Auto spalało mniej ropy
niż maluch benzyny. Teraz jeżdżę Matriksem z 1.5 CRDI, (podobno
nowoczesny)niestety ten mały silniczek spala prawie tyle samo ropy co
1,8 benzyna w oplu Vectrze. Z tym jeszcze że w tej Vectrze to jazda na
LPG.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=