eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPanstwo promuje diesle?Re: Panstwo promuje diesle?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Panstwo promuje diesle?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5612de38$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
    <5618c9da$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <561ba540$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    <561cb260$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
    <561cd467$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <i...@j...ru>
    Date: Tue, 13 Oct 2015 13:48:37 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.3.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <561cd467$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 80
    Message-ID: <561cef6a$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-150-68.play-internet.pl
    X-Trace: 1444736874 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27521 5.173.150.68:1561
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570151
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-10-13 o 11:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:561cb260$0$27527$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
    >>> A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
    >>> wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
    >>> (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i
    >>> teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
    >>> Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
    >>> przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
    >>> moze filtrowania.
    >>> Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
    >>> produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.
    >
    >> W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
    >> paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były
    >> na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała
    >> się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
    >> Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od
    >> jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny
    >> jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny
    >> obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.
    >
    > Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
    > http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/e
    uropa-zachodnia-ara
    >
    > benzyna 95 958$/t
    > diesel ULS 877$/t
    > diesel 0.2% 856$/t
    > opal 1% S 565$/t
    >
    > Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi
    > mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.
    >
    > Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu
    > wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.
    >
    > Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal
    > - bo byly potrzebne do grzania.
    > Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

    Nie wiem jakie wnioski z tego wyciągać, tego że jeszcze do niedawna były
    takie różnice w cenie na korzyść ON. Jedynym wytłumaczeniem zdaje się
    być jakiś podatek ekologiczny, o którym się nie mówi. Diesel jakby na to
    nie patrzeć to to względem benzynowców trujący śmierdziel, i nic tu
    żadne FAPy nie pomogą.
    Także mało, albo wcale, się nie mówi o podatku "antypirackim", który
    płacimy przy zakupie drukarek, aparatów foto, nagrywarek DVD itd. A
    jednak on jest i wszyscy go płacimy.

    >
    >> A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak
    >> dobrze?? Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do
    >> niedawna tani jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od
    >> benzyny??
    >
    > a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami
    >
    > b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare
    > rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie
    > powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.
    >
    > c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze
    > byc jedno istotnie tansze,
    > d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i
    > ogrzewanie domow.
    >
    > J.
    >

    W średnich cenach na stacjach paliw??
    A więc podatki...
    I tak w ogóle co rozumiesz po przez pojecie - "rozwój osobowych
    diesli"? Chodzi Ci o zużycie przez nie paliwa? Ja odnoszę wrażenie że w
    tej dziedzinie to technologia obniżyła sie o kilka poziomów. Przykład -
    w latach 80tych jeździłem Oplem Rekordem 2.2d. Auto spalało mniej ropy
    niż maluch benzyny. Teraz jeżdżę Matriksem z 1.5 CRDI, (podobno
    nowoczesny)niestety ten mały silniczek spala prawie tyle samo ropy co
    1,8 benzyna w oplu Vectrze. Z tym jeszcze że w tej Vectrze to jazda na
    LPG.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: