-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.f
r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Panstwo promuje diesle?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5612de38$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<5618c9da$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
<561ba540$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
From: Trybun <i...@j...ru>
Date: Tue, 13 Oct 2015 09:27:32 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.3.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <561ba540$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 79
Message-ID: <561cb260$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-150-68.play-internet.pl
X-Trace: 1444721248 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27527 5.173.150.68:1310
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4533
X-Received-Body-CRC: 783916190
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570132
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5618c9da$0$8379$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
>>> Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
>>> ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
>>> Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
i-oplat
>>> Sam mam auto z silnikiem diesla.
>
>> To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena
>> ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także
>> tańszy?
>
> Wysoka ? Niska obecnie.
>
> Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10%
> wieksza niz benzyna.
> Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
> Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.
>
> A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
> wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
> (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz
> cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
>
> Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
> przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
> moze filtrowania.
>
> Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
> produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.
W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na
poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała się na
poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoś
eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od
kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny obu produktów
jeszcze zupełnie niedawno.
>
>> Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale
>> rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.
>
> Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
> Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt
> na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
> Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
> No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz
> sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...
>
> Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku
> "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
> W efekcie oplacalo sie tylko tym, ktorzy zamierzali sporo przejechac
> swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI
> cofniety :-)
>
> Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
> http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php
>
> Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej
> szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno,
> wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.
>
> Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro
> udzial diesli rosnie :-)
>
> Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas
> grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak
> benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)
>
>
> J.
>
A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze??
Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do niedawna tani
jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od benzyny??
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=