eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPanstwo promuje diesle?Re: Panstwo promuje diesle?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.f
    r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
    unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Panstwo promuje diesle?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5612de38$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
    <5618c9da$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <561ba540$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <i...@j...ru>
    Date: Tue, 13 Oct 2015 09:27:32 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.3.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <561ba540$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 79
    Message-ID: <561cb260$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-150-68.play-internet.pl
    X-Trace: 1444721248 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27527 5.173.150.68:1310
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4533
    X-Received-Body-CRC: 783916190
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570132
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5618c9da$0$8379$6...@n...neostrada
    .pl...
    > W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
    >>> Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
    >>> ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
    >>> Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat
    >>> Sam mam auto z silnikiem diesla.
    >
    >> To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena
    >> ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także
    >> tańszy?
    >
    > Wysoka ? Niska obecnie.
    >
    > Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10%
    > wieksza niz benzyna.
    > Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
    > Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.
    >
    > A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
    > wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
    > (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz
    > cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
    >
    > Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
    > przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
    > moze filtrowania.
    >
    > Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
    > produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

    W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
    paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na
    poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała się na
    poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
    Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoś
    eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od
    kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny obu produktów
    jeszcze zupełnie niedawno.

    >
    >> Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale
    >> rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.
    >
    > Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
    > Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt
    > na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
    > Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
    > No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz
    > sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...
    >
    > Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku
    > "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
    > W efekcie oplacalo sie tylko tym, ktorzy zamierzali sporo przejechac
    > swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI
    > cofniety :-)
    >
    > Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
    > http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php
    >
    > Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej
    > szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno,
    > wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.
    >
    > Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro
    > udzial diesli rosnie :-)
    >
    > Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas
    > grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak
    > benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)
    >
    >
    > J.
    >

    A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze??
    Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do niedawna tani
    jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od benzyny??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: