  • 11. Data: 2011-02-09 16:13:35
    Temat: Re: Panel zbiorczy
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    news:bce5l69i608nqolni0hcbk9j5dnf06s4so@4ax.com...

    > Po paru przeszyciach roznie moze byc z ta sila.

    Noo, po przeszyciach śrubokrętem na pewno.

    e.

  • 12. Data: 2011-02-09 16:23:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Tam jest taka serwisowa wtyczka do wpinania w srodek - ale czy przy
    > okazji nie rozlacza obwodu ?

    Są wersje rozłączne i nierozłączne. W tą szczelinę można też wpiąć
    gniazdo na iskrowniki.

    Mirek.

  • 13. Data: 2011-02-09 16:41:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    entroper wrote:

    > no to ewidentnie jakiś problem z tymi konkretnymi łączówkami (a może
    > również, albo przede wszystkim, ze szczelnością szafy)

    Szafy nie są szczelne... chyba nawet nie mogą być.

    >. Widziałem wiele
    > niskonapięciowch instalacji łączonych na kronach i nie było problemów -

    Niskonapięciowych tzn?
    Łączymy na tym alarmy (0-5V , 12V) jak i CCTV (1V p-p) i nie ma
    problemów... do czasu. Jak nie chcesz jeździc po dwóch latach na usterki
    to tylko lutowanie i to tylko wewnątrz pomieszczeń.

    Mirek.

  • 14. Data: 2011-02-09 16:57:06
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Jest dobre jak się łączy żyły 1-1. Połączenie "kilkudziesięciu"...
    > no to powodzenia.
    > Poza tym to się nadaje do łączenia przewodów telefonicznych, gdzie
    > cały czas masz napięcie 48V - jak coś się utleni to przebije, a w
    > przypadku mniejszych napięć są już problemy (zwłaszcza te łączówki z
    > rozłącznymi stykami).
    [...]

    Zasadniczo nie masz racji ;-) KRONE standardowo stosowany jest w
    teletransmisji, gdzie poziomy napięć sygnałów są przynajmniej o rząd
    wielkości niższe. Przykładowo - strumienie E1 (takie panele krosujące
    akurat mam w tej chwili przed oczami ;-) ).

    Krzysztof Kucharski

  • 15. Data: 2011-02-09 17:12:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Krzysztof Kucharski wrote:

    > Zasadniczo nie masz racji ;-) KRONE standardowo stosowany jest w
    > teletransmisji, gdzie poziomy napięć sygnałów są przynajmniej o rząd
    > wielkości niższe.

    Ale częstotliwości wyższe. Być może problemy na złączkach są, ale nikt o
    nich nie wie ;) I nie mów, że pomiary wychodzą idealnie, bo u mnie też
    było "idealnie" i po "pomiarze" potrafiło chodzić dobrze nawet dwa
    miesiące !

    Mirek.

  • 16. Data: 2011-02-09 17:17:05
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Szafy nie są szczelne... chyba nawet nie mogą być.

    chodzi mi o takie, w których krążenie wilgoci nie jest kontrolowane (w
    szczególności woda się leje do środka) i wszystko co może, rdzewieje.
    Niestety wiele szaf tak właśnie wygląda po jakimś czasie.

> [...]
    > problemów... do czasu. Jak nie chcesz jeździc po dwóch latach na usterki
    > to tylko lutowanie i to tylko wewnątrz pomieszczeń.

    Dokładnie takie, o jakich mówisz, również i inne (m.in. wspomniane przez
    Kolegę E1) i obserwuję temat od znacznie więcej niż 2-ch lat i prawdę
    mówiąc jakoś nie słyszę narzekań. Fakt: są to albo dobrej jakości szafy
    albo wewnątrz pomieszczeń.

    e.

  • 17. Data: 2011-02-09 17:26:26
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Ale częstotliwości wyższe. Być może problemy na złączkach są, ale nikt o
    > nich nie wie ;)

    A być może nie ma. Może ktoś potwierdzić, że rozpięty E1 (1-na żyła)
    będzie chodził jakby nigdy nic albo tylko sypiąc błędami? Bo jakoś nie
    wyobrażam sobie tego :)

    e.

  • 18. Data: 2011-02-09 17:28:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    entroper wrote:

    > A być może nie ma. Może ktoś potwierdzić, że rozpięty E1 (1-na żyła)
    > będzie chodził

    Ale kto tu mówi o rozpięciu? Wystarczy wzrost rezystancji przy niskim
    napięciu - przy CCTV mam ciemniejący obraz aż do zerwania
    synchronizacji- nawet zwykłe rozpięcie i ponowne wpięcie tego obwodu
    (gdziekolwiek) powoduje, że usterka znika (na jakiś czas).

    Mirek.

  • 19. Data: 2011-02-09 18:08:51
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-09 13:26, Mirek pisze:

> [...]
    > stykami).
    > Tutaj naprawdę ciężko wymyślić coś uniwersalnego - zależy:

    od 5-12(rzadko 24)V, do 1A.
    > - jakie przewody (zwykła UTP czy żel itp)

    FTP. Nic poza tym.

    > - gdzie to będzie umiejscowione (warumnki środowiskowe)

    sucho, ciemno

    > - ile mamy miejsca

    zależy do punktów
    punkt A powierzchnia niemal 1x1m grubość, 30cm.
    punkt B w zasadzie nie ograniczone.

    > - czy jest potrzeba rozłączania

    Rzadko, mimo to nie może być na tyle inwazyjna że będzie wymagała
    dewastacji połowy połączeń.

    > - czy jest potrzebny łatwy dostęp do robienia pomiarów

    nie.

    > - czy będą problemy z przepięciami

    w zasadzie nie

    > - czy ważna jest estetyka

    a skąd!

    > - czy przewidujemy przeróbki (dokładki itp)

    tak, i tu tak samo jak możliwość dodawania lub odejmowania kolejnych par.

  • 20. Data: 2011-02-10 16:17:18
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > synchronizacji- nawet zwykłe rozpięcie i ponowne wpięcie tego obwodu
    > (gdziekolwiek) powoduje, że usterka znika (na jakiś czas).

    To chyba coś z tymi złączami jest nie tak :) Korozja elektrochemiczna
    między drutem a nożami?? Ktoś "krosował" śrubokrętem? Pomijając już nawet
    fakt, że pierwszy raz słyszę o takich problemach z kronami (z samej zasady
    działania są to jednak dość porządne złącza), są przecież w użytku miliony
    innych złącz słaboprądowych opartych o blaszkę zaciśniętą - i to dużo
    słabiej - między dwiema sprężynkami (albo i jedną!) i jakoś to wszystko
    działa całymi latami (patrz chociażby większość sprzętu RTV). Nie wszystko
    na świecie jest lutowane albo na chama skręcane śrubą. Nie neguję
    oczywiście Twojego problemu, ale może warto byłoby się przyjrzeć bliżej,
    czemu się tak dzieje.

    e.