  • 11. Data: 2021-12-26 02:16:39
    Temat: Re: Panel słoneczny produkuje wodór Zbyt piękne żeby było prawdziwe...???
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-12-25 o 18:23, heby pisze:

    > Nie słyszałem o magazynowaniu prądu na jakąs większą skale, poza
    > drobnymi magazynami chemicznymi rozwiązującymi jakiś lokalny problem na
    > odległych zadupiach. Ogólnie prąd elektryczny cieżko magazynować.

    Elektrownie szczytowo-pompowe.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2021-12-26 09:35:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Dec 2021 18:18:27 +0100, heby napisał(a):

    > Myślę, i wychodzi mi, że 50% z 20% to 10%.

    Acha, załapałem. Porównujesz panele "wodorowe" z zwykłymi. No to OK.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2021-12-26 11:37:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2021 02:16, RadoslawF wrote:
    > Elektrownie szczytowo-pompowe.

    Cieżko je zbudować, trzymają energię krótko i ogólnie nie służa jako
    magazyn, a bardziej jako awaryjny balanser. Zwracam uwagę, że w wątku
    mowa o jakimś tajemnicznym magazynowaniu "na zimę". Elektrownie SZP nie
    magazynują na zimę. Bywa że magazynują na kilka godzin.

  • 14. Data: 2021-12-26 13:17:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-12-26 o 11:37, heby pisze:

> [...]
    > mowa o jakimś tajemnicznym magazynowaniu "na zimę". Elektrownie SZP nie
    > magazynują na zimę. Bywa że magazynują na kilka godzin.

    Magazynu na zimę nie ma, na godziny jest.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2021-12-26 15:15:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-23 o 21:41, _Master_ pisze:
    > https://gadzetomania.pl/panel-sloneczny-produkuje-wo
    dor-innowacja-z-belgii,6714549576268512a

    > "Sprawność procesu produkcji wodoru przy wykorzystaniu tego nietypowego
    > panelu słonecznego jego wynalazcy oceniają na 15 procent. Ma być to
    > więcej, niż w przypadku obecnie stosowanych procesów produkcji wodoru. W
    > odniesieniu do belgijskich warunków pogodowych oceniono, że panel taki
    > jest w stanie wyprodukować średnio 250 litrów wodoru dziennie.
    Koszty instalacji będą ogromne, bo oprócz elektrycznej będzie jeszcze
    skomplikowana gazowa której szczelność będzie trudno utrzymać.
    Poza tym żeby coś z tym wodorem zrobić trzeba go zmagazynować co
    kosztuje i to sporo.

    > Tom Bosserez, jeden z twórców panelu, twierdzi, że 20 tego typu paneli
    > wystarczy do zasilenia i ogrzania dobrze izolowanego, ogrzewanego pompą
    > ciepła domu przez całą zimę. W połączeniu z kolektorami słonecznymi i
    > klasyczną fotowoltaiką energii powinno wystarczyć na cały rok"
    Bzdura i to podwójna, nie ma szans zbudować taniej domowej instalacji
    trzymającej wodór przez tak długi czas.

    --
    Janusz