  • 101. Data: 2012-05-23 09:53:20
    Temat: Re: Panasonik plazma vs led
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jphtm3$rgh$...@m...internetia.pl...
    > Dnia 2012-05-22 19:28, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    -image-retention/151/
    >>> http://www.dvinfo.net/forum/totem-poll-totally-off-t
    opic-everything-media/473015-lcd-burn-what-can-i-do.
    html

    > Wiesz, sam tu pisałeś, że się nie "wypala",

    No bo się nie wypala, jako że nie ma co się wypalać, co nie znaczy że nie
    zachodzi jakieś inne zjawisko, którego genezy i trwałości usiłujemy dociec.
    Dopóki ktoś nie przetestuje takiego przypadku, koniecznie włącznie z
    odpowiedzią serwisu na temat tej awarii (a nie wypalenia), to jest czyste
    babulenie, bo tak naprawdę nikt nie wie co i dlaczego się dzieje.

  • 102. Data: 2012-05-23 10:07:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 09:53, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Dopóki ktoś nie przetestuje takiego przypadku, koniecznie włącznie z
    > odpowiedzią serwisu na temat tej awarii (a nie wypalenia), to jest
    > czyste babulenie, bo tak naprawdę nikt nie wie co i dlaczego się dzieje.

    Tak jak w przypadku plazmy - zwłaszcza współczesnej, gdzie trwałe
    wypalenie wymaga sporo wysiłku :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 103. Data: 2012-05-23 10:18:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Tak jak w przypadku plazmy

    Nie, w plaźmie wiadomo co się wypala i wiadomo że jest to nieodwracalne.

  • 104. Data: 2012-05-23 11:49:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 10:18, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Nie, w plaźmie wiadomo co się wypala i wiadomo że jest to nieodwracalne.

    Czyli tak jak w przypadku LCD w momencie osiągnięcia nieodwracalności.
    Bo jak pisałem plazmy podobnie jak LCD nie wypalają się nieodwracalnie w
    znakomitej większości przypadków, a dopóki jest to odwracalne to
    mechanizm może być bardzo podobny, czyli ładunek elektryczny w danym
    pikselu.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 105. Data: 2012-05-23 12:05:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpic06$7uq$...@m...internetia.pl...
    > Dnia 2012-05-23 10:18, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Czyli tak jak w przypadku LCD w momencie osiągnięcia nieodwracalności.

    A skąd pewność o nieodwracalności, skoro nawet nie wiesz co się faktycznie
    stało?

    > Bo jak pisałem plazmy podobnie jak LCD nie wypalają się nieodwracalnie w
    > znakomitej większości przypadków

    Naprawdę idzie naprawić wypalony luminofor?

  • 106. Data: 2012-05-23 13:06:23
    Od: JurekD <i...@...com>

    W dniu 2012-05-23 11:49, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > znakomitej większości przypadków, a dopóki jest to odwracalne to
    > mechanizm może być bardzo podobny, czyli ładunek elektryczny w danym

    LCD nie wypalaja sie bo nie maja takiej mozliwosci a te przyklady czyli
    2 czy 3 przypadki udokumentowane i tak zreszta niedokladnie bo nie
    wiadomo co to za model matrycy i jaki przebieg swiadcza o tym ze to wada
    matrycy .W plazmie wypalanie to normalnosc natomiast w LCD jesli
    wystapilo podobne zjaiwsko to jest to ewidentna wada .

  • 107. Data: 2012-05-23 13:34:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 12:05, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > A skąd pewność o nieodwracalności, skoro nawet nie wiesz co się
    > faktycznie stało?

    Przecież pisałem, że widziałem na własne oczy monitor LCD z trwałym
    wypaleniem i nie twierdzę, że to zjawisko powszechne ale występujące i
    nie niezwykłe.
    Ja jedynie zareagowałem na LOLe dotyczące powidoków, bo "wypalanie"
    pojawiło się w wątku później.

    > Naprawdę idzie naprawić wypalony luminofor?

    Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w
    plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane - w zasadzie poza
    lotniskami i innymi tego rodzaju miejscami, gdzie cały czas wyświetla
    się jednolity obraz (podobnie jak w tym McDonaldzie ze stanów z logo
    CNN) tego nie znajdziesz. To co powszechnie nazywa się "wypaleniem" jest
    zjawiskiem odwracalnym zarówno w plazmach (gdzie o powidoki łatwiej) jak
    i w LCD. I nie jest to awaria (chyba, że tak samo nazwiemy powidoki na
    plazmie) tylko feature :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 108. Data: 2012-05-23 14:15:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 May 2012 13:06:23 +0200, JurekD napisał(a):

> [...]
    > matrycy .W plazmie wypalanie to normalnosc natomiast w LCD jesli
    > wystapilo podobne zjaiwsko to jest to ewidentna wada .

    a 14 milionów linków w google to wrogra propaganda...
    Następny Koniotrzepolino, czy jak?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 109. Data: 2012-05-23 17:48:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpii3o$p0l$...@m...internetia.pl...
    > Dnia 2012-05-23 12:05, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Przecież pisałem, że widziałem na własne oczy monitor LCD z trwałym
    > wypaleniem

    A jakim przyrządem zdiagnozowałeś, że przyczyną było wypalenie?
    Czy jeśli samochód nie będzie jechał, to zawsze usterka to będzie dla Ciebie
    "spalenie silnika"?

    > Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w
    > plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane

    Niby dlaczego?
    Stosują inny niż dotychczas?

    >To co powszechnie nazywa się "wypaleniem" jest zjawiskiem odwracalnym
    >zarówno w plazmach

    Opisz strukturę tego zjawiska w plazmach i sposób jego usunięcia.
    Bo rozumiem, że twierdzisz iż "wypalenie" w plaźmie faktycznie nie jest
    wypaleniem, więc czym?

  • 110. Data: 2012-05-23 22:35:37
    Od: JurekD <i...@...com>

    W dniu 2012-05-23 14:15, Waldek Godel pisze:

    > a 14 milionów linków w google to wrogra propaganda...
    > Następny Koniotrzepolino, czy jak?

    Pokaz mi te 14 milionow linkow z podanymi modelami i przebiegiem oraz
    iloscia przypadkow, ja widze 2-3 i sa to ewidentne wady matryc LCD.
    Jakos w milionach uzywanych do tej pory monitorow i TV LCD nic sie nie
    "wypala".Wikipedia podaje jeden jedyny model prawde mowiac to zaden model.