    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic FZ38 - kilka pytań cz.II
    Date: Fri, 8 Jan 2010 16:19:32 +0100

    Użytkownik "Bartess" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4d45c8eb-0e81-405f-8828-235fed31a720@d20g2000yq
    h.googlegroups.com...
    > 1. Czy na iA można zmienić jakość zapisu zdjęć dla 12 MP? Jest
    > ustawiona najwyższa czyi chyba FINE, ale czy da się zmienić na NORMAL?
    > Można zmienić wielkość zapisywanych zdjęć na 9MP, 5 MP.., ale nie
    > widziałem, zmiany jakości, tak jak po przekręceniu na "P" gdzie nie ma
    > z tym problemu i można zmienić jakoś z === na --- (obrazowo ;-)).
    Nie da się. Takie są założenia trybu iA. Ten tryb jest dla osób nie mających
    pojęcia o fotografowaniu i obsłudze aparatu. Ustawiasz iA, celujesz, pstrykasz,
    i coś tam wychodzi. Minimum informacji i ustawień.

    Czasami przydaje się ten tryb jak aparat jest "rozregulowany" ręcznymi
    ustawieniami do specyficznych warunków, a trzeba w tempie ekspresowym zdrobić
    jakieś zdjęcie.

    > 2. Dlaczego po ustawieniu nagrywania filmu na w Motion MPEG pokazuje
    > mi, że mogę nagrać na raz max 8m 20sek mimo, że mam kartę 8GB, a 1 min
    > nagrania zajmuje 250MB?
    Ten format chyba ma w specyfikacji ograniczenie długości pliku do 2GB.

    > Po przestawieniu na AVCHD ten czas jest 29m
    > 59sek, ale podobno modele europejskie mają takie ograniczenie max
    > długości do pół godz. w jednym kawałku. Wie ktoś może dlaczego Europa
    > tak ma?
    Od 30 min aparat jest kamerą i trzeba płacić cło przy imporcie do EU.

    > 3. Czy ktoś może polecić jakiś prosty, darmowy konwerter AVCHD na
    > jakiś "czytelny", popularny format bez straty jakości? Kilka
    > znalazłem, tylko który warto?

    Free HD Converter
    www.koyotesoft.com

    Przy rozdzielczościach HD formaty bezstratne są raczej nie używane. Moze kiedyś
    będą, gdy podstawową jednostką pojemności dysków będzie TB, a jednostką
    transferu GB/s ;-)

    Na razie można minimalizować te straty ustawiając jak najwyższy bitrate w
    formatach typu MPEG2, MPGE4, DV, itp.

    Pozdrawiam
    Wojtek