  • Data: 2019-01-14 22:28:23
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Jan 2019 12:46:36 -0800, Kris wrote:
    > Może i masz racje Moja Multipla mi takich sygnałów nie dawała albo ja
    > jej nie rozumiałem;)

    Pisałem o lambdzie bo akurat tego doświadczyłem: kiedy sonda O2 zaczęła
    szwankować, to Nadieżda nagle osłabła (i zapaliła check engine).
    Wyczytałem, że w takich wypadkach ECU przechodzi w jakiś "bezpieczny"
    tryb. Po miesiącu wkręciłem nową sondę, i mocno się zmartwiłem bo nie
    było żadnego natychmiastowego efektu, poza tym że check engine znikł. W
    desperacji myślałem nawet o tym żeby schować dumę do kieszeni i pójść do
    mechanika (!). Ale Nadia jednak wracała do sił, tyle że bardzo powoli. Do
    poprzedniej mocy doszła dopiero po kilku dniach. Że niby ECU "uczył się"
    nowej sondy. Cuda na kiju Panie, w tych autach.

    > Oleju w aucie nigdy 2-4 razy w roku nie zmieniałem bo więc trudno mi się
    > w sumie ustosunkować do rewelacji że auto zauważalnie mniej pali po
    > zmianie oleju Eko jestem;) i olejów w swoich autach nie zmieniam. Bo i
    > po co.

    A co do tego to nie wiem, może to kolejny żart Marka, nie znam się. Ja
    oleje zmieniam co 10 tysięcy km (czyli ok. raz w roku), ale tylko dlatego
    że tak mam w knidze napisane że trzeba. Żadnych skutków - ani
    pozytywnych, ani negatywnych - nigdy nie zauważyłem. Ale ja mam
    prymitywny samochód, takie detale jak rodzaj oleju widocznie w ogóle go
    nie ruszają. Przez jakieś pół roku jeździłem bez oleju w jednym z mostów
    i też było ok :)

    Mateusz