  • Data: 2012-01-30 09:43:23
    Temat: Re: Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-30 07:57, PM pisze:

    > czyli jednak ogranicza, a dokładniej tym co zwykle kupują więcej niż
    > średnia, cyli jeżdza i zapychają ulice.

    Spokojna głowa - dla tych, którzy muszą jeździć (a nie im się podoba)
    istnieją stosowne dodatki w różnej formie, a dla tych co lubią zapychać
    jest paliwo po stosownej cenie. Zastosowanie cen zaporowych powoduje
    ograniczenie dostępu dla wszystkich i gwałtowny wzrost cen.
    Ja nie popieram takiego systemu, ale rozumiem, że w pewnych sytuacjach
    jakoś trzeba rynek regulować. Przypomnij sobie co się działo ostatnio
    z cukrem (chyba z rok i jakoś z 5 lat temu). Też pojawiała się
    "reglamentacja" towaru po "niskich cenach", a ten po wyższych był
    dostępny bez specjalnego problemu, choć jak polazłem do Tesco po
    kilogram (tak, słownie jeden kilogram) to był cały cukier wykupiony
    i to po cenach dość wysokich.

    > (oczywiście ekonomicznie jest to bez sensu, ale kartki przywołano jako
    > esklację kuriozum jakim są podatki od paliw)

    Podatki od paliw są kuriozum? Przecież to wręcz naturalne.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.