  • Data: 2014-09-03 21:44:50
    Temat: Re: Padł dysk
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    news:lu7ov3$g66$1@node2.news.atman.pl...
    : (...)
    : ile lat pociągnie taki dysk 24/7?

    Nie znam się na konstrukcji SSD, ale zwykły chłopski rozum podpowiada, że o
    jakimś-tam jego "zużywaniu" może być mowa tylko wtedy, gdy dokonuje się
    zapisu. Odczyt raczej jest "bezbolesny", a samo utrzymywanie go w stanie
    czuwania, kiedy nie ma ani write ani read - na jego żywot nie powinno
    wpływać w jakimś zatrważającym stopniu - a pewnie i. wcale. W
    przeciwieństwie do HDD, gdzie samo tylko wirowanie talerza, a jeszcze
    bardziej: jego naprzemienne "gaszenie / zapalanie" - przyczyniać się będzie
    choćby do zużycia silnika.

    Pisząc powyższe miałem na myśli wyłącznie komórki pamięci SSD, no ale nie
    wiem, jak praca 24/365 wpływać może na elektronikę sterującą. Lecz (znów
    "po chłopsku") czipy "wolą" być utrzymywane w stałej temperaturze, choćby i
    podwyższonej, niż przemiennie studzone / rozgrzewane. Dlatego (sumując) przy
    takim reżimie SSD nie powinna mieć zmniejszonej trwałości.

    PS.: Widzę, że zmieniłeś nick. Myślisz, że to kogoś zmyli? No i przestań już
    krytykować POmpatycznych karierowiczów, bez Twojego "cennego" wkładu
    POgrążą się znacznie... szybciej! (przynajmniej na tej grupie).