eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPSA robi wytrzymale silniki...Re: PSA robi wytrzymale silniki...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order1.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!no
    via!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02
    .news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Date: Sat, 06 Mar 2010 11:05:29 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <hmta2p$iqa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hmrsn4$7c0$1@inews.gazeta.pl> <hms1ig$rjh$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hmsaij$p16$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: agd231.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1267870617 19274 83.25.159.231 (6 Mar 2010
    10:16:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Mar 2010 10:16:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hmsaij$p16$1@news.onet.pl>
    X-Original-Bytes: 2494
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2261302
    [ ukryj nagłówki ]

    BUNIEK pisze:
    >> Znam dość sporo kierowców którzy 2000rpm przekraczają tylko jak im
    >> przełożenia brakuje na ostatnim biegu, a jazda pod górę przy obrotach
    >> takich że się silnik cały trzęsie uważają za zupełnie poprawną (w
    >> odróżnieniu od zarzynania silnika powyżej 2000rpm).
    >> Jeżdżą tak latami, silniki jakoś żyją.
    >>
    >> Tak w zasadzie to nie widzę specjalnych powodów żeby silnik miał się
    >> rozlecieć.
    >
    > Hymm, w silniku w takich warunkach dostają po dupie korbowody oraz
    > panewki i pewnie jeszcze coś.
    > A czemu , przenieśmy to na rower jak masz wysoki (szybki) bieg w rowerze
    > to ciężej sie pedałuje ale i czujesz w nogach opór jak zredukujesz bieg
    > to opór jest mniejszy odczuwalny na nogach i te nogi to takie korbowody
    > tak samo ma silnik ten cały opór leci po korbowodzie do panewki,

    Rower to akurat zły przykład, bo najwyższy moment obrotowy rowerzysta
    generuje gdzieś w okolicach 0rpm kiedy stoi na pedale, natomiast dalej
    ten moment obrotowy już może tylko maleć.

    Natomiast w silniku maksymalny moment obrotowy jest przy często dość
    wysokich obrotach i wtedy to właśnie wszystkie elementy silnika
    przenoszą najwyższe obciążenia.

    Tu dochodzi w zasadzie tylko kwestia filmu olejowego który w zależności
    od prędkości obrotowej może być różny, ale tu moim zdaniem jest sytuacja
    prawie binarna - jeżeli film jest to wszystko działa, jak go nie ma to
    silnik padnie prawie natychmiast.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: