  • 11. Data: 2010-06-25 22:01:10
    Temat: Re: [PRESS] Wyrok za śmierć po naprawie auta
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2010 09:11:22 +0200, Jurand wrote:
> [...]
    c_zginal__syn_przed_sadem__Naprawiali_auto.html?utm_
    source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077762

    >Zajebistymi sprawami zajmują się polskie sądy. A jeśli ojciec powiedział
    >synowi: "Chodź, pomożesz mi naprawić samochód", "Potrzymaj to na chwilę,
    >podłączę prąd", a potem nastąpił zapłon?

    Sie nie zajmuja, bo sie dobrowolnie poddal karze.

    Ale cos mi sie widzi ze prokuratura chciala byc swietsza od papieza -
    ja bym sie chyba jednak w imie zasad sie nie przyznal.
    A moze w takim momencie i tak byloby mi wszystko jedno.

    J.

  • 12. Data: 2010-06-26 15:20:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 25 Jun 2010 20:56:17 +0200, w <c1.01.3LjTKG$Ihb@mike.oldfield.org.pl>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(-a):

    > Prawo mówi o tym, że można za nieumyślne spowodowanie obwiniać wtedy, kiedy
    > obwiniony zaniedbał swoje obowiązki.

    I zaniedbał obowiązku bezpiecznego prowadzenia naprawy.

  • 13. Data: 2010-06-26 15:20:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 25 Jun 2010 22:01:10 +0200, w
    <h...@4...com>, J.F.
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Sie nie zajmuja, bo sie dobrowolnie poddal karze.

    Zajmują -- takie postanowienie i tak musi zatwierdzić sąd.

  • 14. Data: 2010-06-27 02:40:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 15:20:09 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > I zaniedbał obowiązku bezpiecznego prowadzenia naprawy.

    Acha. A ten obowiązek, to wynika z jakiego przepisu?

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2010-06-28 15:17:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Jun 2010 02:40:15 +0200, w <c1.01.3LkDvm$IiH@mike.oldfield.org.pl>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(-a):

    > Acha. A ten obowiązek, to wynika z jakiego przepisu?

    W zasadzie z całej ustawy -- prowadząc naprawę w sposób zagrażający zdrowiu i
    życiu podpadasz pod różne artykuły, zależnie od ewentualnych nieciekawych
    skutków.

  • 16. Data: 2010-06-28 20:43:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 15:17:57 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > W zasadzie z całej ustawy -- prowadząc naprawę w sposób zagrażający zdrowiu i

    Z całej ustawy - tylko której, wystękaj w końcu jej nazwę.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2010-06-29 15:53:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Jun 2010 20:43:39 +0200, w <c1.01.3LlJvL$Ij8@mike.oldfield.org.pl>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(-a):

    > Z całej ustawy - tylko której, wystękaj w końcu jej nazwę.

    Z całego prawa karnego, dlaczego ja muszę tłumaczyć oczywiste rzeczy jak
    dziecku?

  • 18. Data: 2010-06-29 23:48:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 15:53:08 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Z całego prawa karnego, dlaczego ja muszę tłumaczyć oczywiste rzeczy jak
    > dziecku?

    Tak, oczywiste oczywistości. Tylko widzisz, jakoś ja opieram sie na
    konkretach. I prosze o konkret - podaj przepis, który nakłada na mnie
    obowiązek.

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2010-06-30 15:33:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Jun 2010 23:48:19 +0200, w <c1.01.3Lm0y7$Ijc@mike.oldfield.org.pl>,
> [...]

    > Tak, oczywiste oczywistości. Tylko widzisz, jakoś ja opieram sie na
    > konkretach. I prosze o konkret - podaj przepis, który nakłada na mnie

    Aa, to ty z tych co muszą mieć wszystko napisane, bo ustawa zastępuje im
    myślenie?
    Czyli wg ciebie mogę oblać ciebie benzyną, bo przecież żaden artykuł nie
    zabrania tego? A jak spłoniesz to najwyżej wyrok na naruszenie nietykalności?
    Zresztą jaki wyrok -- poszkodowany nie żyje, nie zeznaje, umorzenie...

  • 20. Data: 2010-06-30 21:24:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 15:33:39 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Aa, to ty z tych co muszą mieć wszystko napisane, bo ustawa zastępuje im
    > myślenie?

    Nie, ja z tych, którzy znają prawo i wiedzą, że aby odpowiadać karnie, to
    musi na to byc paragraf.

    --