  • 121. Data: 2004-01-22 20:20:09
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: "Slawomir Bem" <s...@d...piac.hu>

    Użytkownik "wer" <w...@a...tnij.one-spam.pl> napisał w wiadomości
    news:bup95r$aq3$1@localhost.localdomain...

> [...]
    > Zaloz, ze masz 1000 klientow, kazdy placi Ci po 200 zl rocznie. To daje
    > niby potezna sume 200 tys. zl. Tylko, ze 200 zl za serwer to naprawde
    > spora cena. Za samo lacze 4Mbit musisz placic okolo 4000, co daje okolo
    > 50 tys. zl rocznie. Do tego koszt sprzetu, obslugi, pradu, wynajecia
    > pomieszczen, papierki i ksiegowosc. I okazuje sie, ze jestes na zero, a
    > gdzie pieniadze na inwestycje? Serwer to koszt minimalnie koszt 10 - 15
    > tys. zl. Mowie o serwerze, a nie PC udajacym serwer. Routery, switche,
    > szafy, ups-y. A jak zwiekszysz cene to nie przyjdzie klient.

    Swięte słowa !
    Juz od dawna zastanawiam sie, gdzie jest logika w tym ciaglym zanizaniu
    cen hostingu. Piwniczni prowajderzy szczycący sie dostepem 10Mbps za grosze,
    i sprzedajacy rozbudowane uslugi za 100 zl rocznie. Patrzysz na top100
    a oni maja ok 100 domen, to sie pytam, jaki tam jest rozklad kosztow?
    Bo wynika ze maja zero kosztow, tylko dochod i to slaby (na jedna osobe)
    10000/rok to troche malo jak na na obsluge 100 domen => ponizej 1000/mies,
    a zeby dac usluge na wysokim poziomie to trzeba sie troche jednak nameczyc.
    Zaloze sie ze jak ktos jest maly i oferuje smieszne ceny, to MUSI
    jechac u kogos na tzw "kole", bo inaczej by nie przezyl po prostu.
    I takie wlasnie firmy rozpieprzaja rynek abstrakcyjnie niskimi cenami.
    Wieksi maja latwiej bo maja wiecej klientow, ale prawda jest taka ze
    standardowy porzadny hosting powinien kosztowac ok 100Euro/rok i wtedy
    by sie to naprawde kalkulowalo. Niektorym sie wydaje
    ze postawia serwer na szybkim laczu, na krzywy ryj, wiec bardzo tanio
    to zanizonymi cenami zawojuja rynek.... do czasu.

    --
    s.

  • 122. Data: 2004-01-22 20:23:00
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):
    > On Thu, 22 Jan 2004, Tomasz Paszkowski wrote:
    >
    > Hmmm.. "uderz w stół, a nożyce ......" ? ;>

    dygresja dotyczaca pewnej firmy nie powazanej z nami, kupujacej lacze od
    MANA i odsprzedajacej dalej 1Mb/s za 800 zl z overbookingiem w granicach 1/30.
    Wlasnie dla takich klientow skierowana jest oferta polskich MANow.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 123. Data: 2004-01-22 20:24:21
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Slawomir Bem wrote:
    > Wieksi maja latwiej bo maja wiecej klientow, ale prawda jest taka ze
    > standardowy porzadny hosting powinien kosztowac ok 100Euro/rok i wtedy
    > by sie to naprawde kalkulowalo. Niektorym sie wydaje

    100Euro/rok ???? czyli 8 euro/miesiac (okolo 40 zl/miesiac) ???
    hosting czego ?

    Wojtek

  • 124. Data: 2004-01-22 20:25:51
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 22 Jan 2004 f...@i...pl wrote:

    > Dokladnie i sumujac, TPSA bierze pieniadze od/za:
    > a) portali za dostep do ich sieci
    > b) od swoich klientow za dostep do tych portali
    > c) od innych operatorow za to ze klienci TPSA beda mieli do nich dostep
    > d) od swoich klientow za to, ze beda mieli dostep do uslug innych operatorow
    >
    > chore, nieprawdaz ?

    raczej sprytnie urządzone. ;)

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 125. Data: 2004-01-22 20:30:30
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 22 Jan 2004 f...@i...pl wrote:

    > nie "wzrost polskiego Internetu" a jedynie
    > "wzrost dostepu do Internetu" czyli coraz wieksza asymetria w ruchu
    > do/z TPSA.

    Ale przynajmniej łatwiej się tych userów zagranicznym administratorom
    blacklistuje w RBL-ach. *g*

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 126. Data: 2004-01-22 20:35:30
    Od: "Slawomir Bem" <s...@d...piac.hu>

    Uzytkownik <f...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .pl...

    > 100Euro/rok ???? czyli 8 euro/miesiac (okolo 40 zl/miesiac) ???
    > hosting czego ?

    50zl/mies (nie wliczam vatu)
    np 100-200MB/www/Mysql/3-5GB/mies+ inne dodatki.
    Mowie o srednim hostingu a nie wizytowce www

    --
    s.

  • 127. Data: 2004-01-22 20:41:00
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 22 Jan 2004, Michal Gawrylczyk wrote:

    > Mysle, ze wielu operatorow ma podzial na takie uslugi

    Ale na poziomie operatora typu ,,2 mega bez bgp'' już nie.
    Natomiast wspomniana wyżej różnica w cenie dość fajnie obrazuje,
    kto tu wpływa na wysokie ceny łączy i nie rozwija, a hamuje rozwój
    Internetu w Polsce poprzez wymuszanie polaryzacji rynku na
    tani indywidualny i kosztowny hurtowy, z jednoczesnym usadowieniem
    się pośrodku i pobieranie pieniędzy od każdej z tych stron.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 128. Data: 2004-01-22 20:56:13
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    napisał(a):

    > Bo za ta bramka sa serwery, ktore zarabiaja na udostepnianiu contentu
    > (gadu-gadu,gery.pl,cronix.pl oraz dziesiatki malych firm hostingowych w
    > tktelekom i innych operatorach, którzy maj? wykupiony tranzyt do TPNETU
    > przez ATMANA).
    >
    > I zauwaz placa do ATMANA NORMALNE pieniadze i maja NORMALNY dostep. Tak
    > samo moze zrobic POZMAN jezeli nie bezposrednio do TPNETu to moga kupic
    > tranzyt przez AS24748.

    normalne ceny ? cieżko mi nazwać normalna cena peering do jednego ASa
    (5617), który jest kilkukrotnie droższy niż tranzyt zagranice.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 129. Data: 2004-01-22 22:17:42
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Wed, 21 Jan 2004 17:20:41 +0100, f...@i...pl wrote:

    >Taniej sie do TPSA nie dostaniesz znikad.....

    ....kupić 10DSL-i za 4.5kPLN :P

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 130. Data: 2004-01-22 22:56:24
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl [OT]
    Od: kmp <k...@k...icpnet.pl>

    Użytkownik Bartosz Waszak napisał:
    > obecnie ICP oferuje (właściwie od prawie pół roku):
    > do 512kbps za 121,92zł
    > do 1Mbps za 190zł

    Ale co to za lacza! Zlodziejstwo ! To "do 1Mbps za
    190zł" chodzi na 60%, a na zglaszane reklamacje od 2
    tygodni odpowiadacie , ze znacie problem i sie nim
    zajmujecie... Troche powagi, samokrytycyzmu i
    obiektywnosci.....

    kmp