  • 21. Data: 2004-01-21 19:05:39
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    m...@n...pl napisał w <bumht0$2b84$1@news2.ipartners.pl>:

    > Tu nie liczylbym specjalnie na przychylnosc urzednikow. To w duzej
    > mierze dzieki ich bezmyslnosci mamy stan obecny.

    Mi sie wydawało, że Prezes URT raz za razem nakłada kary na tepsę, może z
    rozpędu i tutaj by dołożył ;))... tak kapkę więcej niż tepsa żąda za
    peering z MAN-ami ;).

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer

  • 22. Data: 2004-01-21 19:07:01
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl> napisał(a):

    > Mi sie wydawało, że Prezes URT raz za razem nakłada kary na tepsę, może z
    > rozpędu i tutaj by dołożył ;))... tak kapkę więcej niż tepsa żąda za
    > peering z MAN-ami ;).

    O ile mnie pamiec nie myli, ta sprawa juz sie ktos zajal, calkiem
    niedawno zreszta.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 23. Data: 2004-01-21 19:30:01
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Na ile zauważalnie dało by się obniżyć cenę typowego łącza abonenckiego
    > 2Mbit w sytuacji, gdyby Klient zadeklarował, że nie zależy mu na szybkim
    > dojściu do TPSA?
    > Może w ogóle rozesłać Klientom ankiety z pytaniem, czy reflektowaliby
    > na zniżkę w zamian za pogorszenie ich dojścia do TPSA?
    >
    > Komu tak naprawdę, poza hostingiem itp., zależy na dobrym dojściu
    > do TPSA?..

    Nam zależy. Innym też zależy. Wszystkim oferującym usługi dla ludności
    zależy. Ostatnia mila należy tak i tak w 90% do tpsa. Jakie różnicowanie
    ruchu?! O czym Ty w ogóle mówisz ? Może w ogóle wypiąć tepse z internetu i
    tak jak ktoś tutaj pisał zrobić intranet dla neostrad :P
    Tylko na czym wtedy chciałbyś zarobić ???!!!

  • 24. Data: 2004-01-21 19:31:17
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Ciekawe jest też to od strony prawnej. Wprawdze wolny rynek, wolnym
    > rynkiem (i to kto się z kim chce łączyć), ale teoretycznie tpsę można
    > chyba pojechac z prawa telekomunikacyjnego. Może Prezes URT coś pomoże.

    Stary, tepsa przegrywa proces za procesem. Odwołują się od każdej decyzji i
    głeboko w d* mają nas i wszystkich innych. To jest walka o rynek - być albo
    nie być tepsy w kolejnych latach. Prezes URT nic nie może.

  • 25. Data: 2004-01-21 19:57:13
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 21 Jan 2004, mathom wrote:

    > Nam zależy. Innym też zależy. Wszystkim oferującym usługi dla ludności
    > zależy.

    O tym piszę, że takim zależy.
    A całej reszcie niekoniecznie. Przeszkadzało by Ci, gdyby ta reszta,
    której nie zależy, miała nieco tańsze łącze w zamian za olanie jakości
    styku z Tepsą?

    > ruchu?! O czym Ty w ogóle mówisz ? Może w ogóle wypiąć tepse z internetu i
    > tak jak ktoś tutaj pisał zrobić intranet dla neostrad :P
    > Tylko na czym wtedy chciałbyś zarobić ???!!!

    Ci, co zarabiają, i tak za to dojście płacą i płaciliby dalej.
    Ci, których to dojście mało obchodzi, mogli by dać temu wyraz.
    Niezadowolony użytkownik Neostrady zadzwoniłby do helpdesku itd.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 26. Data: 2004-01-21 20:03:54
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > O tym piszę, że takim zależy.
    > A całej reszcie niekoniecznie. Przeszkadzało by Ci, gdyby ta reszta,
    > której nie zależy, miała nieco tańsze łącze w zamian za olanie jakości
    > styku z Tepsą?

    Nie nie przeszkadzało by mi, ale jak Ci nie zależy to dlaczego w ogóle sie
    tym przejmujesz ? poza tepsa pingi masz dobre... W manie ceny są przeciez
    niskie - bez ruchu do tepsy :P

    > Ci, co zarabiają, i tak za to dojście płacą i płaciliby dalej.
    > Ci, których to dojście mało obchodzi, mogli by dać temu wyraz.
    > Niezadowolony użytkownik Neostrady zadzwoniłby do helpdesku itd.

    Infolinie .. cudowny wymysł marketingowców... ktoś kto na to wpadł powinien
    otrzymać imo nobla ... :>

  • 27. Data: 2004-01-21 20:19:45
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > No a jak ma byc, skoro Neostrada jest asymetryczna oraz przeznaczona
    > dla uzytkownika koncowego? O to chodzilo, w kwestiach biznesowych,
    > TPSA glupia nigdy nie byla.

    Wiec dlaczego piszesz, ze (w skrocie) "Neostrada musi sie zwrocic
    z peeringow" ?

    > Jakos nie wyobrazam sobie sytuacji, w ktorej jakas firma wypina sie na
    > TPNET. Widac chociazby po sprawie uczelnianej i rozsierdzonych
    > uzytkownikach sieci akademickich, ktorzy nie moga sie do nich dobic
    > z domowych Neostrad.

    T.zw. Uzytkownicy akademiccy (w skrocie) studenci maja ostatnio
    coraz mniej "do gadania" na uczelniach, gdyz coraz bardziej
    utrudnia im sie dostep do sieci, uzasadniajac to przeroznymi
    problemami.

    Wojtek

    P.s.
    Osoby, ktore wiedza gdzie ja m.in. pracuje wiedza o czym mowie ;>

  • 28. Data: 2004-01-21 20:21:54
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, Paweł Małachowski wrote:
    > [...]
    > Komu tak naprawdę, poza hostingiem itp., zależy na dobrym dojściu
    > do TPSA?..
    >

    > Problemy: komplikacja rutingu albo zabawa w limity na ruch z podsieciami
    > TPSA egzekwowane per-klient. Problemy na ile trudne?

    To mi przypomina "Europe dwoch predkosci" ;>>>
    w wykonaniu polskim: "Internet dwoch predkosci".

    Wojtek

  • 29. Data: 2004-01-21 20:23:16
    Od: f...@i...pl

    > Ci, co zarabiają, i tak za to dojście płacą i płaciliby dalej.
    > Ci, których to dojście mało obchodzi, mogli by dać temu wyraz.
    > Niezadowolony użytkownik Neostrady zadzwoniłby do helpdesku itd.

    I posluchalby nowego uspokajajacego utworu nieznanego autorstwa ;>

    Wojtek

  • 30. Data: 2004-01-21 20:24:47
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, Robert Święcki wrote:
    > Ciekawe jest też to od strony prawnej. Wprawdze wolny rynek, wolnym
    > rynkiem (i to kto się z kim chce łączyć), ale teoretycznie tpsę można
    > chyba pojechac z prawa telekomunikacyjnego. Może Prezes URT coś pomoże.

    TPSA to taka "swieta krowa".
    Ruszysz to Ciebie oskarza, ze ja molestujesz ;>

    Wojtek