eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipPOZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl › Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
  • Data: 2004-01-22 11:19:09
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: mlopaci <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>Ale to nie jest dostep z innych sieci do ludzi z NEOstrady tylko dostep
    >>ludzi z NEOstardy do innych sieci, wiec dlaczego placic ma ten
    >>kto udostepnia content temu kto chce sobie ten content sprowadzac
    >>i uzywac ?
    >
    >
    > Okej, zatem inny przyklad: czy jezeli polska siec przylacza sie do
    > operatora zagranicznego i okazuje sie, ze na laczu jest wiecej ruchu
    > wychodzacego, niz przychodzacego, a wiec de facto to swiat korzysta z
    > contentu w Polsce, to czy swiat powinien placic owej polskiej sieci za
    > dostep?
    >
    > Mniejszy placi wiekszemu i tak pewnie jeszcze przez jakis czas zostanie.
    >

    Jakbym slyszal dyr. Sowe lub dyr. Trzewika. Zwykle jest tak, ze mniejszy
    placi wiekszemu ZA TRANZYT. Zupelnie inaczej przedstawia sie sprawa
    peeringow. Zywkle nie placi sie jesli stosunek ruchu jest mniejszy niz
    1:4. Platnosc pojawia sie jesli RUCH jest silnie asymetryczny. RUCH a
    nie wielkosc sieci. Jesli partnerzy nie chca sie dogadac to ruch jest
    wysylany przez uplinki. W niektorych krajach, ze wzgledu na Wielkie Ucho
    Wielkiego Brata istnieje zakaz wysylania ruchu przez zagraniczny uplink
    i obowiazek wymiany go na terenie kraju. W niektorych regulacjach mozna
    spotkac zakaz blokowania i filtrowania ruchu pomiedzy ISP - takie
    regulacje zgodnie z dyrektywa 2002/19/EC powinny obowiazywac w UE i
    wkrotce w Polsce. Niestety projekt nowego prawa telekomunikacyjnego tego
    nie przewiduje.


    Troche o peeringu i jego zasadach w UE mozesz przeczytac pod adresem
    http://europa.eu.int/information_society/topics/ecom
    m/test/_unsolved/studies/documents/ip_final_report_a
    nd_annex_geaendert2.pdf

    Fragment z dyrektywy "(6) In markets where there continue to be large
    differences in negotiating power between undertakings, and where some
    undertakings rely on infrastructure provided by others for delivery of
    their services, it is appropriate to establish a framework to ensure
    that the market functions effectively. National regulatory authorities
    should have the power to secure, where commercial negotiation fails,
    adequate access and interconnection and interoperability of services in
    the interest of end-users. In particular, they may ensure end-to-end
    connectivity by imposing proportionate obligations on undertakings that
    control access to end-users. Control of means of access may entail
    ownership or control of the physical link to the end-user (either fixed
    or mobile), and/or the ability to change or withdraw the national number
    or numbers needed to access an end-user's network termination point.
    This would be the case for example if network operators were to restrict
    unreasonably end-user choice for access to Internet portals and services."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: