  • 11. Data: 2014-05-02 16:09:02
    Temat: Re: POLSKA POTEGA INFORMATYCZNA!
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 30 Apr 2014 21:24:16 +0100, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:

    >Zależy w jakim stylu.
    >
    >RW

    Mam taka sama opinie. Styl jest nei najlepszy.

    A.L.

  • 12. Data: 2014-05-06 20:15:50
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, May 2, 2014 4:09:02 PM UTC+2, A. L. wrote:

    > Mam taka sama opinie. Styl jest nei najlepszy.

    A jaki byłby dobry? I czy można w ogóle w Polsce chwalić się
    sukcesami [i to nie wymyślonymi, a faktycznymi]?

    w.

  • 13. Data: 2014-05-07 08:11:28
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tue, 6 May 2014 11:15:50 -0700 (PDT), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > A jaki byłby dobry? I czy można w ogóle w Polsce chwalić się
    > sukcesami [i to nie wymyślonymi, a faktycznymi]?

    Bez sciemniania.

    RW

  • 14. Data: 2014-05-07 09:29:24
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, May 7, 2014 8:11:28 AM UTC+2, Roman W wrote:

    > Bez sciemniania.

    Gdzie ta ściema?

    w.

  • 15. Data: 2014-05-07 12:19:39
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 06.05.2014 20:15, Wojciech Muła wrote:

    > A jaki byłby dobry? I czy można w ogóle w Polsce chwalić się
    > sukcesami [i to nie wymyślonymi, a faktycznymi]?

    Przecież bardzo zachodni a wręcz amerykański sposób...
    Prawie jak nagroda googla za fajną, ale niezbyt przydatną
    latarką i świecenie tym w mediach dwa miesiące;)

    A czy MIMUW i Diks zasłużyli na promocję w mediach?
    To nie tak, że raz im się udało i brylują, ciągle, zmieniające
    się drużyny, zajmują wysokie stanowiska od kiedy wielu lat.
    Nie przychodzą też całkiem na gotowe, to z grubsza ci sami
    ludzie ktorzy prowadzą olimpiadę informatyczną (więc propagują
    to u licealistów) czy potyczki algorytmiczne (właśnie się zaczynają).
    Nie wiem, kto pracuje przy main.edu.pl, ale powstało jako odprysk
    OI, więc też co najmniej pośrednio się do tego przyczynili.

    Nie, żeby byli jedynymi działajacymi na rzecz popularyzacji.
    Jeszcze w liceum byłem na jakiejś imprezie z programowania
    zespolowego organizowanym przez Wrocław, pewnie PWr.
    Przedsięwzięcie MIMUWU jednak się bardziej rozrosło.

    A dziennikarskie hasełko o "potędze informatycznej".
    "Głupi jak dziennikarz". Z drugiej strony, jeśli
    popatrzyć w kategorii potencjału intelektualnego,
    to jest całkiem nieźle. Spora grupa interesuje się
    programowaniem bardziej zaawansowanym niż bza danych
    kaloszy i idzie w tym kierunku.
    Materiał na inżynierów mamy (tzn ludzi po studiach z odpowiednią
    wiedzą teoretyczną). To, czego brakuje to ludzi
    obrotnych. Mogliby to być ci sami, a mogli by choćby
    jacyś rozsądni 'menadżerowie', przecież produkujemy ich
    dziesiątki tysięcy rocznie;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2014-05-07 12:41:04
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Wed, 07 May 2014 12:19:39 +0200, bartekltg
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

> [...]
    > zespolowego organizowanym przez Wrocław, pewnie PWr.
    > Przedsięwzięcie MIMUWU jednak się bardziej rozrosło.

    Poważną popularyzacją byłyby sukcesy, prawdziwe czyli projekty a nie
    konkursy.

    --
    Edek

  • 17. Data: 2014-05-07 13:05:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 07.05.2014 12:41, Edek wrote:
    > Szarym od mżawki świtem Wed, 07 May 2014 12:19:39 +0200, bartekltg
    > wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Poważną popularyzacją byłyby sukcesy, prawdziwe czyli projekty a nie
    > konkursy.

    W jakie projekty chcesz pakować licealistów? Przecież
    prawie zawsze będzie to praca dydaktyczna, a nie
    współpraca. A niech młody zrobi tę latarkę na ciepło.

    I takie rzeczy też są. Fundusz na rzecz dzieci (z opowiadań
    wiem, że tam była antykonkursowa propaganda:) czy
    bardziej oddolna inicjatywa: http://warsztatywww.wikidot.com/
    i siłami lokalnych uczelni młodzież bawi się w projekty.

    Masz też wszelkiego rodzaju hakatony, gdzie zbierają się
    geniusze klawiatury i tworzą.

    Skąd ta postawa 'ma być tylko A'/'ma być tylko B'
    i deprecjonowanie tego drugiego?

    Zresztą, studenci, którzy coś już umieją, to sobie pracują:)

    A jak nie, to na 3 roku informatyki np na UW mają zespolowy
    projekt programistyczny, czy jakoś tak. Piszą wtedy porządną
    (w zamyśle) aplikację, częśto się zdarza, że z zamysłem
    użytkowym, znam parę, które nawet się rozkręciły.
    Ale to nie działka o której rozmawiamy, to nie jest
    popularyzacja, ale normalne nauczanie/praktyki.

    Konkursy na etapie studiów nie mają popularyzować
    informatyki wśród studentów. Rolą takich konkursów jest
    -promocja uczelni (znacznie lepsza imho niż zawody sportowe),
    jest to jednak pewna miara górnego poziomu absolwentów
    (nie nauczania, ale pena korelacja jest), że co roku stoją wysoko
    -wyłapywanie zdolnych przez sponsorów
    -jakaś tam zabawa dla uczestnokow, a niech też coś mają.

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2014-05-07 17:47:00
    Od: darekm <d...@e...com>

    On 2014-05-07 12:41, Edek wrote:
    > Szarym od mżawki świtem Wed, 07 May 2014 12:19:39 +0200, bartekltg
    > wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Poważną popularyzacją byłyby sukcesy, prawdziwe czyli projekty a nie
    > konkursy.

    Czegoś takiego nie uświadczysz w mediach. Polscy dziennikarze nie
    przedstawią firmy, która osiągnęła sukces, ta może sobie do tego wykupić
    czas/miejsce reklamowe. Rząd również może np dotować wyjazd na CEBIT ale
    nie może na nim reklamować firm.

    Darek

  • 19. Data: 2014-05-08 02:02:35
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 7 May 2014 00:29:24 -0700 (PDT), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:

    > Gdzie ta ściema?

    Gdzie te centra badawczo-rozwojowe o których opowiadał profesor?

    RW

  • 20. Data: 2014-05-08 02:04:02
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 07 May 2014 17:47:00 +0200, darekm <d...@e...com> wrote:
> [...]
    wykupić
    > czas/miejsce reklamowe. Rząd również może np dotować wyjazd na

    Bez przesady, były artykuły o np. CD-Projekt.

    RW