-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 28 May 2011 12:11:44 +0200
From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; pl; rv:1.9.2.17)
Gecko/20110414 Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: POLSKA
References: <iqs76v$oo2$1@node2.news.atman.pl>
<4dd1a23a$0$2454$65785112@news.neostrada.pl> <iqt1dn$4cl$2@news.onet.pl>
<4dd240dc$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
<l...@4...com>
<4dd27cc8$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@4...com>
<4dd27f2d$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@4...com>
<4dd2a173$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<iqvpfh$5dt$1@inews.gazeta.pl>
<0...@4...com>
<4dd382ac$0$2508$65785112@news.neostrada.pl> <ir00mn$46d$1@news.onet.pl>
<4dd38dff$0$2504$65785112@news.neostrada.pl> <ir1ba4$eu0$1@news.onet.pl>
<4dd44a03$0$2457$65785112@news.neostrada.pl> <ir45sk$ujo$1@news.onet.pl>
<4dd6243c$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <irejgo$voc$1@news.onet.pl>
<4ddae488$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <irmcjs$t1h$1@news.onet.pl>
<4ddf71e2$0$2495$65785112@news.neostrada.pl> <irp0bv$ugc$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <irp0bv$ugc$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 98
Message-ID: <4de0ca60$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
X-Trace: 1306577504 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2457 80.54.236.253:43728
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:641045
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11-05-27 22:08, zefir pisze:
> Ktoś wysłuchał zapotrzebowania społecznego i wykonał, solidną, mam
> nadzieję, analizę.
> I co Pan na to? :)
Kłamstwa i manipulacja. Więcej wypadków, zabitych i rannych ale
bezpieczeństwo wzrosło? Co to za argument o porze nocnej? Słowo wytrych
mające wytłumaczyć spadek bezpieczeństwa? Nadużywanie świateł w dzień
nie ma wpływu na ich sprawność, istotną właśnie głównie w nocy? Cały
"raport" ITS przedstawiony Ministertstwu Infrastruktury to jeden wielki
stek bzdur. Dlaczego? Prawdopodobnie dlatego, że ludzie stojący za
raportami podpisywanymi przez ITS są w jakiś spośób powiązani z
przedsiębiorstwami komercyjnymi które czerpią korzyści z nakazu używania
świateł. Dlaczego ci sami ludzie, podpisujący się za światłami, przed
rozpoczęciem kampanii pisali coś przeciwnego. To jest sprawa śmierdząca
na kilometr.
Dodać należy, że ITS nie wykonał żadnych badań w zakresie wpływu świateł
w dzień na bezpieczeństwo, a jedynie po fakcie wybrał z statystyk
policyjnych dane, które pasują do założonej teorii. W taki sposób można
wybronić dowolnie absurdalnej teorii, np o zwiększonym ryzyku najechań
na tył czerwonych fordów z uszkodzoną wycieraczką w nieparzyste piątki
między 13:00 a 17:25. W przeciwieństwie do ITS, takie badania
przeprowadzono w Austrii w której jak przypomnę zniesiono nakaz w 2008
roku. Kluczowe wycinki z podsumowań raportów:
1.
EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i Bezpieczeństwa
(Institut fur ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung)
Prof. dr inż. Ernst Pfleger
Streszczenie rezultatów testu
Analizy wszystkich testów dotyczących zachowania narządu wzroku podczas
przejazdów
testowych wskazują, że zalety wynikające z jazdy z włączonymi światłami
są wyraźnie
widoczne tylko w odniesieniu do niektórych interakcji (bezpośrednie
mijanie się pojazdów,
skręcanie pojazdu w lewo, częściowo również w przypadku ruchu
poprzecznego i in.).
W związku z powyższym, korzyści w zakresie bezpieczeństwa drogowego mogą być
rozpatrywane wyłącznie w tym kontekście, w szczególności w warunkach
słabej widoczności na drodze.
Jazda z włączonymi światłami w ciągu dnia zwiększa bezpieczeństwo w
ruchu drogowym
wówczas, kiedy warunki zewnętrzne nie są sprzyjające (słabe światło
dzienne, niewyraźne
tło, zmniejszone kontrasty). W takim przypadku korzyści wynikające z
szybkiego
dostrzeżenia światła reflektorów są duże.
W przypadku jazdy z włączonymi światłami przy sprzyjających /
optymalnych warunkach
oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak
mówić o
realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego
pojazdu nie
odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym
przypadku wzrok na
włączonym reflektorze.
Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość
spojrzeń powoduje, że
kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych
czynności
związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w
ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w
czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach
nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też
obiektów. W szczególności w przypadku zakrętów w lewo oraz prostych
odcinków drogi, włączone światła mijania wielokrotnie oślepiały
kierowców. Wpływ tego zjawiska na zdrowie i zdolność prowadzenia pojazdu
musi być jednak jeszcze udowodniony przez odpowiednie
ekspertyzy neurologiczne i okulistyczne.
2.
Medizinische UniversitäWien
Universitäklinik füenheilkunde und Optometrie,
Univ. Prof. Dr. med. Peter Heilig
Ustawodawca wyszedł z następującego założenia, że stosowanie świateł w
ciągu dnia (DRL), zwiększa widoczność wskutek sygnalizacyjny (polepszona
staje się widoczność i w ten sposób zwiększa się bezpieczeństwo pojazdów
z załączonymi światłami). Nie uwzględniono jednak przy tym faktu, że w
wyniku tego zabiegu, pogorszona zostaje widoczność, a co za tym idzie
bezpieczeństwo wszystkich innych nieoświetlonych obiektów, będących
równolegle w ruchu drogowym. Ze względu na takie wymuszenie (nakaz),
poprzez stosowanie świateł w ciągu dnia (DRL), nie następuje polepszenie
bezpieczeństwa całego ruchu drogowego a obowiązek objęcia ochroną ofiar
i rannych, staje się wykroczeniem przeciwko zasadom równości oraz
stanowi naruszenie artykułu trzeciego o prawach człowieka.
Powyżej przytoczone fakty, odnoszą się niezależnie do: pory dnia, pory
roku oraz położenia geograficznego.
--
Tom01
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D