eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePOLSKARe: POLSKA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 28 May 2011 12:11:44 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; pl; rv:1.9.2.17)
    Gecko/20110414 Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: POLSKA
    References: <iqs76v$oo2$1@node2.news.atman.pl>
    <4dd1a23a$0$2454$65785112@news.neostrada.pl> <iqt1dn$4cl$2@news.onet.pl>
    <4dd240dc$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <l...@4...com>
    <4dd27cc8$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...com>
    <4dd27f2d$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@4...com>
    <4dd2a173$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqvpfh$5dt$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@4...com>
    <4dd382ac$0$2508$65785112@news.neostrada.pl> <ir00mn$46d$1@news.onet.pl>
    <4dd38dff$0$2504$65785112@news.neostrada.pl> <ir1ba4$eu0$1@news.onet.pl>
    <4dd44a03$0$2457$65785112@news.neostrada.pl> <ir45sk$ujo$1@news.onet.pl>
    <4dd6243c$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <irejgo$voc$1@news.onet.pl>
    <4ddae488$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <irmcjs$t1h$1@news.onet.pl>
    <4ddf71e2$0$2495$65785112@news.neostrada.pl> <irp0bv$ugc$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <irp0bv$ugc$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 98
    Message-ID: <4de0ca60$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
    X-Trace: 1306577504 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2457 80.54.236.253:43728
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:641045
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11-05-27 22:08, zefir pisze:
    > Ktoś wysłuchał zapotrzebowania społecznego i wykonał, solidną, mam
    > nadzieję, analizę.
    > I co Pan na to? :)

    Kłamstwa i manipulacja. Więcej wypadków, zabitych i rannych ale
    bezpieczeństwo wzrosło? Co to za argument o porze nocnej? Słowo wytrych
    mające wytłumaczyć spadek bezpieczeństwa? Nadużywanie świateł w dzień
    nie ma wpływu na ich sprawność, istotną właśnie głównie w nocy? Cały
    "raport" ITS przedstawiony Ministertstwu Infrastruktury to jeden wielki
    stek bzdur. Dlaczego? Prawdopodobnie dlatego, że ludzie stojący za
    raportami podpisywanymi przez ITS są w jakiś spośób powiązani z
    przedsiębiorstwami komercyjnymi które czerpią korzyści z nakazu używania
    świateł. Dlaczego ci sami ludzie, podpisujący się za światłami, przed
    rozpoczęciem kampanii pisali coś przeciwnego. To jest sprawa śmierdząca
    na kilometr.

    Dodać należy, że ITS nie wykonał żadnych badań w zakresie wpływu świateł
    w dzień na bezpieczeństwo, a jedynie po fakcie wybrał z statystyk
    policyjnych dane, które pasują do założonej teorii. W taki sposób można
    wybronić dowolnie absurdalnej teorii, np o zwiększonym ryzyku najechań
    na tył czerwonych fordów z uszkodzoną wycieraczką w nieparzyste piątki
    między 13:00 a 17:25. W przeciwieństwie do ITS, takie badania
    przeprowadzono w Austrii w której jak przypomnę zniesiono nakaz w 2008
    roku. Kluczowe wycinki z podsumowań raportów:

    1.
    EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i Bezpieczeństwa
    (Institut fur ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung)
    Prof. dr inż. Ernst Pfleger

    Streszczenie rezultatów testu
    Analizy wszystkich testów dotyczących zachowania narządu wzroku podczas
    przejazdów
    testowych wskazują, że zalety wynikające z jazdy z włączonymi światłami
    są wyraźnie
    widoczne tylko w odniesieniu do niektórych interakcji (bezpośrednie
    mijanie się pojazdów,
    skręcanie pojazdu w lewo, częściowo również w przypadku ruchu
    poprzecznego i in.).
    W związku z powyższym, korzyści w zakresie bezpieczeństwa drogowego mogą być
    rozpatrywane wyłącznie w tym kontekście, w szczególności w warunkach
    słabej widoczności na drodze.

    Jazda z włączonymi światłami w ciągu dnia zwiększa bezpieczeństwo w
    ruchu drogowym
    wówczas, kiedy warunki zewnętrzne nie są sprzyjające (słabe światło
    dzienne, niewyraźne
    tło, zmniejszone kontrasty). W takim przypadku korzyści wynikające z
    szybkiego
    dostrzeżenia światła reflektorów są duże.

    W przypadku jazdy z włączonymi światłami przy sprzyjających /
    optymalnych warunkach
    oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak
    mówić o
    realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego
    pojazdu nie
    odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym
    przypadku wzrok na
    włączonym reflektorze.

    Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość
    spojrzeń powoduje, że
    kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych
    czynności
    związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w
    ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w
    czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach
    nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też
    obiektów. W szczególności w przypadku zakrętów w lewo oraz prostych
    odcinków drogi, włączone światła mijania wielokrotnie oślepiały
    kierowców. Wpływ tego zjawiska na zdrowie i zdolność prowadzenia pojazdu
    musi być jednak jeszcze udowodniony przez odpowiednie
    ekspertyzy neurologiczne i okulistyczne.

    2.
    Medizinische UniversitäWien
    Universitäklinik füenheilkunde und Optometrie,
    Univ. Prof. Dr. med. Peter Heilig

    Ustawodawca wyszedł z następującego założenia, że stosowanie świateł w
    ciągu dnia (DRL), zwiększa widoczność wskutek sygnalizacyjny (polepszona
    staje się widoczność i w ten sposób zwiększa się bezpieczeństwo pojazdów
    z załączonymi światłami). Nie uwzględniono jednak przy tym faktu, że w
    wyniku tego zabiegu, pogorszona zostaje widoczność, a co za tym idzie
    bezpieczeństwo wszystkich innych nieoświetlonych obiektów, będących
    równolegle w ruchu drogowym. Ze względu na takie wymuszenie (nakaz),
    poprzez stosowanie świateł w ciągu dnia (DRL), nie następuje polepszenie
    bezpieczeństwa całego ruchu drogowego a obowiązek objęcia ochroną ofiar
    i rannych, staje się wykroczeniem przeciwko zasadom równości oraz
    stanowi naruszenie artykułu trzeciego o prawach człowieka.

    Powyżej przytoczone fakty, odnoszą się niezależnie do: pory dnia, pory
    roku oraz położenia geograficznego.

    --
    Tom01

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: