  • 31. Data: 2006-08-20 20:09:00
    Temat: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 20 Aug 2006 15:20:27 +0200 I had a dream that robbo2k <r...@o...pl> wrote:
    >Alez oczywiscie chcesz inne porty neo 128 kb/s za 500zl.
    >Sa kraje w ktorych blokowanie portu 25 przez ISP jest OBOWIAZKOWE

    Twój blok ogłosił niepodległość?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 32. Data: 2006-08-20 20:34:24
    Od: Borg <b...@b...lan>

    Tomek Kruk <f...@p...pl> wrote in

> [...]
    > maskarady) jest mniej roboty jak z narzekającymi użyszkodnikami którym
    > z powodu powieszenia niezabezpieczonej windy na publiku wiecznie coś
    > dolega, zaś przy obecnych pojemnościach nośników danych (w domyśle
    > płyt DVD) przechowywanie tych danych (przy okazji składowania innych
    > logów) nie powinno być problemem
    >
    > dodać wypada kwestie że z punktu widzenia sieci obsługującej dajmy na
    > to 200 klikaczo-surferów (takich mamy wiele w Polsce) znacznie
    > efektywniej cenowo będzie wykupić symetryka + n x DSL dla WWW niż
    > łacze "z prawdziwego zdarzenia" z klasą C

    No i jestes w bledzie... Zakladasz ze w twojej sieci sa tylko lusersi..
    A co kiedy znajdzie sie jakis bystrzak co bedzie chcial cos napsuc?
    Logowanie samych TCP SYN/FIN to zamalo.. trzeba logowac *wszystko*

    Ja wlasnie mysle nad naklepaniem takiego programiku w C co by robil
    human readable logs z flowow IP, tak zeby to za duzo miejsca nie zzeralo.
    Narazie Linux. Puzniej BSD.

  • 33. Data: 2006-08-20 21:07:45
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Borg napisał(a):

> [...]

    > Ja wlasnie mysle nad naklepaniem takiego programiku w C co by robil
    > human readable logs z flowow IP, tak zeby to za duzo miejsca nie zzeralo.

    bede mógł testować..
    szukam czegoś takiego do logowania na Linuxie
    ale znalezc nie moge :(

    --
    pozdros
    icek

  • 34. Data: 2006-08-20 21:51:50
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    Borg wrote:

    > No i jestes w bledzie... Zakladasz ze w twojej sieci sa tylko lusersi..
    > A co kiedy znajdzie sie jakis bystrzak co bedzie chcial cos napsuc?
    > Logowanie samych TCP SYN/FIN to zamalo.. trzeba logowac *wszystko*

    Nawet bez payloadu, to chyba przesada. ;P

    > Ja wlasnie mysle nad naklepaniem takiego programiku w C co by robil
    > human readable logs z flowow IP, tak zeby to za duzo miejsca nie zzeralo.
    > Narazie Linux. Puzniej BSD.

    Human readable stoi w sprzeczności w minimalizacją zajętości miejsca. :>
    Istnieje wiele aplikacji, które pozyskują dane z pcap, jądra (np. z pf-a
    w BSD) lub eksportera flowów, którymi te dane można sensownie
    poagregować po userach/czasie/usługach, zeskładować w plikach
    binarnych (które rotujesz i palisz na płytki) lub bazie danych
    i generować różnorodne raporty i wykresiki.

    Ale robi się NTG. ;)

    --
    Paweł Małachowski

  • 35. Data: 2006-08-20 22:33:33
    Od: Jakub Wartak <v...@4...pl>

    Borg wrote:

    > No i jestes w bledzie... Zakladasz ze w twojej sieci sa tylko lusersi..
    > A co kiedy znajdzie sie jakis bystrzak co bedzie chcial cos napsuc?
    > Logowanie samych TCP SYN/FIN to zamalo.. trzeba logowac *wszystko*

    No dobra zakladamy ze jest NAT. Jak jest NAT to musi byc jakis
    connection-tracking. Jezeli jest to w zasadzie mozna zalozyc ze kazde nowe
    polaczenie TCP o fladze innej niz TCP_SYN bedzie dropniete. Wiec odpadaja
    NULL|XMAS|FIN-skany itd.

    Dwa: NAT ma pelno wad, i jakos nie wyobrazam sobie zeby jakikolwiek wiekszy
    operator dawal prywatne IP, bo istnieja setki protokolow ktore z NATem zbyt
    dobrze(czytac: wcale) nie wspolpracuja. NAT jest fajny dla
    firm/organizacji.

    Trzy: Logowanie wszystkiego to jakas mrzonka, o ile jeszcze logowanie
    src_ip(przed natem), src_port(przed i po nacie), dst_port, dst_ip + czas
    jest do zrealizowania, to jakos sobie nie wyobrazam technicznie zeby
    jakikolwiek router agregujacy DSLAMy robil to na jakimkolwiek zadawalajacym
    poziomie (ASIC ?)

    Cztery: identd sie nie sprawdza bo malo ktora app. z tego korzysta ( chyba
    juz tylko irc ? ).

    Biorac teraz pod uwage cos takiego ze ma miejsce wlamanie z natowanego
    komputera i projektant aplikacji sobie tylko zaloguje
    $_SERVER['REMOTE_ADDR'] bez portu to takie cale logowanie mozna wyslac
    do /dev/null.

    Przyklad ?? Apache:
    81.219.XXX.XX - - [21/Aug/2006:00:18:32 +0200] [...]
    i gdzie tutaj src_port ?

    --
    Jakub Wartak
    http://vnull.pcnet.com.pl/

  • 36. Data: 2006-08-20 22:53:10
    Temat: Re: [POLIP] Re: Neostrada siedliski em wirusów sieciowy ch
    Od: Krzysztof Młynarski <k...@s...pl>

    Borg napisał(a):

    > Ja wlasnie mysle nad naklepaniem takiego programiku w C co by robil
    > human readable logs z flowow IP, tak zeby to za duzo miejsca nie zzeralo.
    > Narazie Linux. Puzniej BSD.

    Coś jak Argus?:

    <http://www.qosient.com/argus/>

    -K.

  • 37. Data: 2006-08-21 05:40:19
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > Twój blok ogłosił niepodległość?

    Nie mieszkam w bloku, ale ustawa o spamie zaklada taki obowiazek na ISP
    klient ktory chce miec port 25 MUSI sobie zamowic taka usluge i ponosi
    odpowiedzialnosc. DO wysylania poczty sluzy zupelnie inny port i
    wiekszosc portali w tym kraju port 465 udostepnia wiec gdzie tu problem.

    Kraj ten jest piekny i lezy w Ameryce co by nie mowic jest bardziej
    cywilizowany niz Polska. Przerabiali ten sam problem co u nas wyciecie
    portu 25 przez samych ISP powoduje ze userzy choc im port 25 nie
    potrzebny to i tak sie przeniosa do jednego ktory sie wylamie z umowy
    miedzy ISP, stad ustawa.

  • 38. Data: 2006-08-21 05:45:17
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Jakub Wartak napisał(a):

> [...]
    > operator dawal prywatne IP, bo istnieja setki protokolow ktore z NATem zbyt
    > dobrze(czytac: wcale) nie wspolpracuja. NAT jest fajny dla

    Przyklady ? Wiem wiem emule :) Przejscie do NATa jest banalne
    obnizyc cene neo o 25% o ile user stanie za NATem w tym ograniczenia
    portow w imie bezpieczenstwa. Nie pojda na to ?

> [...]
    > do /dev/null.
    >
    > Przyklad ?? Apache:
    > 81.219.XXX.XX - - [21/Aug/2006:00:18:32 +0200] [...]

    A na grzyba ci port skoro w moich logach wiem ze to 10.13.16.15 chcial
    pomacac 82.219.xxx.xx

  • 39. Data: 2006-08-21 06:18:58
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 20 Aug 2006 20:34:24 +0000 (UTC), użyszkodnik Borg
    <b...@b...lan> napisał:

    > No i jestes w bledzie... Zakladasz ze w twojej sieci sa tylko lusersi..
    > A co kiedy znajdzie sie jakis bystrzak co bedzie chcial cos napsuc?
    > Logowanie samych TCP SYN/FIN to zamalo.. trzeba logowac *wszystko*

    odnosze wrażenie że logi z NATa w których jest tylko SYN/FIN zawierają
    więcej użytecznych informacji ułatwiających późniejsze śledztwo jak
    wystawienie gostka na publicznym adresie IP

  • 40. Data: 2006-08-21 06:32:12
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 20 Aug 2006 15:13:38 +0000 (UTC), użyszkodnik Tomasz Paszkowski
    <t...@o...pl> napisał:

    > Dla 1,5 mln użytkowników neostrady to nie będzie problemem ?

    ciekawostka przyrodnicza, przy 10 milionach linii telefonicznych
    wychoidzi że na co 7 linii jest zamountowana neostrada, wliczamy
    oczywiście ISDNy liczone podwójnie (czyli na za 3 linii ISDN jest
    neostrada), grube ISDNy liczone x30 (4.5 neostrady per dostęp)

    a wracając do tematu przewodniego wątku nie widze osobiście powodu
    żeby duży operator był w jakikolwiek sposób traktowany ulgowo w
    jakiejkolwiek kwestii. Ma miliony klientów to ma miliardy dochodów
    więc niech z tych miliardów pokrywa koszty prowadzenia działalności i
    obsługuje klientów na poziomie nie gorszym jak sieć blokowa w której
    wszystko mozna załatwić od ręki u jednej osoby.