    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PLC - hazardy w jezyku drabinkowy
    Date: Mon, 27 Sep 2010 19:18:08 +0200

    > Ja sie pytam czy to jest zagwarantowane :-)

    To musisz sprawdzić w dokumentacji sterownika. Nie spotkałem takiego który
    nie robiłby tego sekwencyjnie.

    > Czy obliczenia beda w kolejnosci numeracji "linii" programu, czy w
    > dowolnej,

    W kolejności numeracji linii

    > czy sterownik moze miec dwa procesory/rdzenie i wykonac dwie naraz czy
    > nie,

    raczej 32k rdzeni, jak mała pamięć to 8k rdzeni

    > no i najciekawsze - jak to wyglada dla jednej "linii" "programu".

    Podstawowym językiem programowania jest IL. I takie dywagacje należałoby
    sprowadzać do tego języka. Nie wiem czy Każdy kompilator tłumaczy STL do
    IL...
    IL też musi być tłumaczony na język maszynowy, mimo wszystko to nie jest
    prawdziwy asembler.

    > No dobra, to by wyjasnialo wiele niejasnosci.
    > Czyli wszystkie "linie" sa obliczane niejako rownoczesnie ?

    Tutaj pewnie zależy to od producenta sterownika.
    To jest kwestia "czy z tego sterownika można zrobić buzzer"

    > i np prosty zapis
    > -|1|-(2)-
    > -|2|-(3)-
    > -|3|-(4)-
    >
    > to jest rejestr przesuwajacy o jeden bit na cykl ?

    Zbyt ogólnie. Norma wręcz zabrania przenoszenia pionowego pomiędzy liniami.
    Więc musisz uściślić: czy to jedna linia czy trzy.
    Jeżeli będę maił czas jutro to potestuję te "hazardy"

    > Pascal to prosty jezyk, powiedz co wyjdzie w C

    Bardzo często środowiska języka LD umożliwiają przełączenie się z LD na STL
    za pomocą jednego kliknięcia. A językowi STL bliżej do pascala niż C

    > a=5 ; b=a++ - a-- ; :-)
    > a wykorzystujac obiekty .. no, jestem ciekaw czy udaloby sie doprowadzic
    > do zawieszania pierwszego przykladu :-)

    My tu się licytujemy czy dyskutujemy o właściowściach LD?

    > Stop, zaraz wrocmy do laddera - nawet jest przyklad jak realizowac petle,
    > umieszczamy etykiete np w linii siodmej programu, a w linii np dziewiatej
    > dajemy do niej skok. I wedle opisu będa sie wykonywaly linie
    > 7,8,9,7,8,9,7,8,9,.. az warunek nie dopusci do skoku.
    > Czyli obliczane jest jednak na biezaco.

    W LD? Norma nie przewiduje pętli, więc musiałby być to indywidualny pomysł
    producenta sterownika.

    > Pomysl Unitronicsa, czy wszystko zgodnie z norma ?

    Norma nie przewiduje bardzo wielu rzeczy, wręcz nic nie normuje.
    Od kilku tygodni gryzę ten temat i nic nie wynika z tej normy. Nie znalazłem
    żadnego sterownika który byłby w 100% zgodny z normą.

    --
    Desoft