  • Data: 2010-09-27 15:08:06
    Temat: Re: PLC - hazardy w jezyku drabinkowy
    Od: Andrzej <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-27 14:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl> napisał

    > Akurat mialem na mysli wlasnie operowanie na pamieci [MB]
    > S i R - set i reset

    > Nie, ma wlasnie byc niezanegowane. Jesli bit 1 jest ustawiony - to go
    > skasuj.
    > Ale zrob tez cos wiecej.
    >
    > Ustawianie jest w innym miejscu.
    >
    > Choc oczywiscie moglbym zrobic buzzer
    > --|\B1|--*---(S2)----(B1)---
    >
    > i tez sie pytac co wtedy :-)

    > Rozsadnie - ale w przykladach maja szeregowo.
    > Poza tym wlasciwie to pytanie pozostaje - polacze powiedzmy
    > --|B1|--*---(S2)--
> [...]
    Normą jest, że jak program wejdzie do gałęzi to wykonuje ją do końca,
    nawet jak w niej zmienisz stan bitu zezwalającego.
    Po prostu, jak już wejdzie to stan bitu inicjującego nie ma w tym
    przebiegu znaczenia.
    Twój reset wpłynie na wykonanie programu dopiero w następnym cyklu.
    Chyba że zrobisz coś takiego :
    *--S3
    *--R1
    *--|B1|--S8
    *--S4

    tu s8 nie zostanie nigdy ustawiony, ale S4 jak najbardziej.