  • 1. Data: 2009-12-13 18:38:14
    Temat: PIC12f675 Podróbki ?
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    No nie moge dojść co sie dzieje z tymi kostkami... programują sie kilka razy,
    a potem na wszystkich (kupiłem 3 szt) wyskakuje błąd weryfikacji na pozycji
    0x00ff. Programator microchipa (ICD2), bez problemu programuje wiele innych
    piców - od kultowego 16F84 do 18Fxxxx i nigdy nie miałem takich problemów.
    W datasheecie trwałość flasha jest określona na 100000 cykli...

    Macie pojęcie co sie może dziać? Słyszeliście o podróbkach w/w kostek ?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2009-12-14 08:11:30
    Temat: Re: PIC12f675 Podróbki ?
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Verox pisze:
> [...]
    > W datasheecie trwałość flasha jest określona na 100000 cykli...
    >
    > Macie pojęcie co sie może dziać? Słyszeliście o podróbkach w/w kostek ?

    Niektóre PIC'e wymagają napięcia 5V do skasowania flash. Czy to nie jest
    ten problem ?

  • 3. Data: 2009-12-14 15:51:13
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 14 Dec 2009 09:11:30 +0100, Mariusz Ł napisał:

    > Niektóre PIC'e wymagają napięcia 5V do skasowania flash. Czy to nie jest
    > ten problem ?

    Dzięki za odpowiedź, nie jest to jednak ten problem.
    Mam zewnętrzne zasilanie 5V (próbowałem na wszelkie możliwe sposoby) i tak:

    - po wyjęciu z laski chip programuje się normalnie - ok 10-12 razy
    - jak mu sie znudzi - wszystkie chipy zgłaszają błąd weryfikacji na tej samej
    pozycji - 0x00ff - zamiast zadanej wartości czyta 0x0000
    - kasowanie przebiega bez błędów
    - odczyt chipa po skasowaniu daje poprawne wartości 0x3fff
    - nie jest to problem wewnętrznego oscylatora/resetu

    No i jestem w kropce.

    Worek innych chipów (w sensie innych modeli) programuje się wzorowo.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 4. Data: 2009-12-16 07:47:25
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 14 Dec 2009 15:51:13 +0000 (UTC), Verox napisał:

> [...]
    >
    > No i jestem w kropce.
    >
    > Worek innych chipów (w sensie innych modeli) programuje się wzorowo.

    Dla potomnych, wczoraj przyszły kostki z TME które są pozbawione tego
    problemu, programują się i kasują jak trzeba.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 5. Data: 2009-12-16 10:52:56
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Verox pisze:

    > Dla potomnych, wczoraj przyszły kostki z TME które są pozbawione tego
    > problemu, programują się i kasują jak trzeba.

    Napisz jeszcze gdzie kupiłeś te trefne.

  • 6. Data: 2009-12-16 20:27:24
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 16 Dec 2009 11:52:56 +0100, Mariusz Ł napisał:

    > Napisz jeszcze gdzie kupiłeś te trefne.

    W BNS'ie w Katowicach - i zastanawiam się czy nie pójść z reklamacją...
    Na miejscu sprzedawcy bym nie przyjął, a błąd ten ujawnia się dopiero w czasie
    wielokrotnego programowania - jak programujesz raz (po zakupie) to jest ok.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 7. Data: 2009-12-17 07:48:03
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Verox pisze:

> [...]
    > wielokrotnego programowania - jak programujesz raz (po zakupie) to jest ok.

    Ja kupuje w Gammie nawet pojedyncze sztuki. Od producenta.

  • 8. Data: 2009-12-18 08:35:27
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz Ł" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja kupuje w Gammie nawet pojedyncze sztuki. Od producenta.

    Skąd wiesz.
    Dają słowo honoru?

  • 9. Data: 2009-12-21 07:14:22
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>