    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC vs AVR
    Date: Sun, 6 Apr 2014 09:40:37 -0500

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xdv8rwspn0u1o8@moj...

    > Mylisz się, nie każdy arm ma np 2Ms ADC, mają lpc a stm-y nie.
    > tak sama z dac-ami np 1Ms.

    Nie każdy ARM ma wszystko... zgoda.
    Wybierasz takiego ARMa który ma to, co potrzebujesz.
    I co się zwykle okazuje, że ma wydajność 10 razy większą
    niż 8-bitowiec w tej samej cenie.

    Zrozum, ceny procesorów 8-bitowych dzisiaj są nadmuchane.
    Dlaczego są nadmuchane? Bo producenci trzymają Cię w garści.
    Płacisz jak za zboże bo musisz. Musisz, bo tylko te znasz...
    Tylko tego proca zastosujesz jak mniejszy Ci okaże się za mały.
    Producent wie, że przesiadka na inną rodzinę to koszty zaporowe
    i dlatego ustawia takie ceny na procki 8-bitowe bo jeszcze jest
    na nie jako taki popyt.

    To jest analogia jak z pamięciami DDR czy starymi prockami do
    pecetów... Ceny DDR2 o tej samej pojemności sa WIĘKSZE niż
    ceny szybszych DDR3 - Ceny szybszych procków i3 są takie same
    lub niższe jak wolniejszych, starszych procków LGA775 dlaczego?
    Bo DDR2 czy procek LGA775 wstawia się jako retrofity do starszych
    maszyn, aby robić upgrade... Rynek zdyskontował fakt, że aby
    przesiąść się na inna platformę trzeba wydać więcej: nowa płyta,
    nowy ram, nowy proc, często nowy zasilacz itp, itd... Więc Cię rypią
    bez mydła za stary procek czy pamięć więcej niż za nowe...

    To samo jest z prockami 8-bitowymi w stosunku do procków ARM.

    > Nie, ewenty to są przerwania ale nie od wyróżnionych wejść jak w starych
    > ale od wszystkich z detekcją 0,1 zbocza narastającego i opadającego oraz
    > wielopoziomowy dekoder przewań do tego.

    No to samo masz w ARMach... nie widze tu żadnej rewelacji.

    > Nie przesadzałbym z tym ustandaryzowaniem.
    > Jest burdel, prawie każdy producent nma swoje.

    Co ma swoje?
    Ja mówię o standardowej bibliotece CMSIS:
    http://www.arm.com/products/processors/cortex-m/cort
    ex-microcontroller-software-interface-standard.php

    > Mylisz się, wcale nie jest policzony. Dla początkujących to s ą idealne
    > procki stosunkowo proste do opanowania i zaprogramowania.

    Dla początkujących... i potem co? Zainwestujesz czas w naukę
    a potem zmiana i od nowa będziesz się uczył od początku?
    To jest bez sensu - jak już robisz inwestycję czasu i gromadzisz wiedzę
    to lepiej uczyć się procesorów z dużej rodziny i dziś popularnej a nie
    procesorów popularnych 20-30 lat temu wychodzących dziś z użycia.

    To coś tak jak byś powiedział że docelowo chcesz się nauczyć języka
    niemieckiego i wyemigrować do Berlina... Ale ponieważ jesteś początkujący
    to na początek nauczysz się języka ruskiego, bo jest dla Ciebie, Polaka,
    łatwiejszy niż niemiecki, "na początek"... Widzisz bezsens w tej logice? :-)

    Naprawdę nie ma się czego bać ARMów.
    To jest dzisiaj procesor do nauki dla początkującego.
    Masz całą rodzinę Cortexów do poznania: M0, M1, M3 a nawet
    M4 z koprocesorem zmiennoprzecinkowym... Do wyboru do koloru.
    Najmniejsze, najtańsze M0 w małych obudowach kosztować Cię
    będą DUŻO, DUŻO MNIEJ niż 8-bitowce dzisiaj...