    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC vs AVR
    Date: Sun, 6 Apr 2014 09:21:45 -0500

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    news:lhrhae$j9a$1@speranza.aioe.org...
    > [..]

    > 1. Chcę wiedzieć co program robi a nie analizować i poprawiać błędy
    > kompilatora, zwłaszcza że co kompilator to inaczej program złożony.

    Jakie błędy kompilatora chcesz poprawiać?? To jakieś mity.

    > 2. ASM rozumiem, C C++ i pochodne to dla mnie sieczka stworzona żeby
    > wyrwać kasę na szkolenie specjalistów, bardzo lubiłem basic'a, jest
    > przejrzysty, nie można było go rozbudować?

    Zostaw na chwilę C++, bo to trochę inna bajka, rzeczywiście, ale C,
    stare dobre C, to właściwie asembler jest. To nie jest język wysokiego
    poziomu. Jest właśnie bardzo krytykowany za "bliskość sprzętu".

    Poza specyficznymi przypadkami pisanie dziś w asemblerze to jakieś
    hobby tylko, hardcore zupełnie niepraktyczny.

    C/C++ to nie jest "sieczka" do wyrywania kasy - miliony programistów
    go rozumie i używa na codzień. I wcale nie są geniuszami, więc może
    nie dołuj się i po prostu poczytaj trochę podstaw od C a przekonasz się
    że trochę wprawy i poradzisz sobie. Dużo Ci to pracy zaoszczędzi.

    > 3. Gdybym miał przesiąść się na coś pokroju ARM to prędzej byłby to
    > gotowiec typu raspberry.

    Każdy ma inne oczekiwania - gotowiec to jakiś tam start i dobrze
    służy do poznania rodziny procesorów, zrobienia pierwszych kroków,
    ale potem warto pójść dalej - implementacja ARMa na własnej płytce
    nie jest jakimś wyczynem do którego wymagana jest znajomość
    prowadzenia wysokomegaherzowych magistral pamięci DDR3...
    Tu też masz do czynienia z mikrokontrolerami gdzie wszystko masz
    zamknięte wewnątrz kostki, jak w AVR czy 8051 czy PICu...
    Nie bardzo więc widzę gdzie Ty widzisz trudność że w AVR zrobisz
    płytkę samemu a do ARMa musisz mieć jakiegoś gotowca...

    > 4. Czas pisania programu, to najbardziej mnie załamuje, prawda że asm
    > zajmuje dużo czasu, ale błędy są wtedy moje a nie kompilatora. Załamka
    > polega na tym że w imię przyśpieszenia programowania poświęca się jakość
    > ale to niestety normalne w obecnych czasach, program napisany ze 3 razy
    > szybciej wychodzi 2 razy większy i 5 razy wolniejszy, a do tego mimo że
    > napisany prawidłowo zawiera błędy kompilatora, znane i nieznane.

    Te Twoje mityczne "błędy kompilatora" to chyba błędy programisty
    piszącego nieumiejętnie w C... Na codzień piszę programy w C i C++
    i z błędami kompilatorów nie mam do czynienia wcale.