  • Data: 2013-08-10 23:32:05
    Temat: Re: Oznakowanie samochodu z fotoradarem?
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-10 22:27, ToMasz pisze:
    > ja wiem jak! obowiązkowy współudział w OC. Np do pierwsze 100 tyś płaci
    > sprawca. łącznie z kosztami leczenia. A sooory, w Polsce leczenie jest
    > gratris, za błędy kierowców płaci społeczeńśtwo. no to się nic nieda
    > zrobić. no ale sory, społeczeństow, a właściwie jego władza musi miec
    > jakiś hamulec na bezmyślnych: fotoradary....
    Tobie się tylko wydaje, że wiesz. Sytuacje nie są czarno-białe i nie
    zawsze jest 100% winy po jednej stronie. Sam miałem wypadek, gdzie
    włóczyli mnie po sądach i w końcu w drugiej instancji po chyba 6
    rozprawach sąd stwierdził, że wina jest po stronie tego, co we mnie
    wjechał, ALE w niewielkim stopniu także po mojej, gdyż (ponieważ
    powiedziałem, że zachowanie kierującego wydało mi się podejrzane) mogłem
    przypuszczać, że zrobi jakiś niebezpieczny manewr (w tym wypadku zetnie
    zakręt i pojedzie lewym pasem) i powinienem zatrzymać się.
    Jakbym się zatrzymał a tamten dowalił do mnie stojącego, to sąd pewnie
    by stwierdził, że widząc j.w. powinienem zjechać do rowu albo się
    katapultować.
    Tak więc przemyśl to sobie jeszcze
    Jacek