  • Data: 2024-01-23 16:14:37
    Temat: Re: Otwarty dren i pull-up do 5V przy VCC=3,3V
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.01.2024 21:49, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Ile czasu stosujesz takie rozwiązanie?
    > Czy Ty naprawdę szukasz sobie problemu?

    Parę dni. Jak wspominałem, to "nostalgiczny" projekt złożony w oparciu o
    opis w EP sprzed kilkunastu lat. Po prostu chciałem to sobie złożyć, gdy
    byłem na studiach, ale wtedy mi się nie udało.
    Teraz podczas uruchamiania urządzenia zauważyłem pewne rozwiązania
    konstrukcyjne, które wzbudziły moje wątpliwości. Stąd pytanie.

    > Jak działa to olej.

    To, że działa teraz nie znaczy, że będzie działało jutro, za tydzień,
    miesiąc albo po roku ekspozycji pinów na zbyt wysokie napięcie.
    Chciałem to urządzenie jednak włożyć do obudowy i przynajmniej
    okazjonalnie go używać. ;)

    > Jak chcesz mieć czyste sumienie i masz nowy projekt to zrezygnuj z OC
    > i zrób po "bożemu" skoro Twój wyświetlacz łyka już od 2V 1 logiczną.

    Właśnie zastanawiam się czy tego nie zrobić. Tak naprawdę to będzie
    niewielka modyfikacja - wystarczy usunąć pull-upy do 5V i przełączyć
    piny w tryb push-pull. Tylko to będzie wymagało postawienia środowiska,
    które pozwoli mi na skompilowanie tego kilkunastoletniego kodu. :)
    Można by też podciągnąć piny do 3,3V, ale chcę uniknąć cięcia ścieżek i
    prowadzenia nowych połączeń kynarem.