  • 11. Data: 2019-09-19 23:08:16
    Temat: Re: Ot tak sobie maszt zlikwidowali.
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    > To jest znak naszych czasów.
    > Po co komu krótkie, średnie.
    > Mam jakieś wrażenie, że niebawem historia zatoczy koło i będziemy takie
    > coś ponownie budować.

    Nie tak dawno temu były likwidowane stacje Loran, a chwila moment będą
    budowane nowe, bo wchodzi eLoran, jako alternatywa dla nawigacji
    satelitarnej, na której nie zawsze można polegać.

    Jacek.

  • 12. Data: 2019-09-20 00:40:30
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 14:12, Michał Jankowski pisze:
    > W Raszynie maszt stoi.

    W Raszynie nie stoi (ten maszt to tylko w nazwie ma Raszyn). Łazy to
    ponad 8 kilometrów od Raszyna. :-)

    --
    P.

  • 13. Data: 2019-09-20 12:28:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotRek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W Raszynie nie stoi (ten maszt to tylko w nazwie ma Raszyn). Łazy to
    >ponad 8 kilometrów od Raszyna. :-)

    Tak jak i ten z Gąbina, ale Łazy to chyba tez dosc symbolicznie -
    strefa ochronna ma byc spora ...

    Ale niektore miasta sie rozrosly
    https://www.google.com/maps/@50.9005947,15.8779686,3
    a,73.8y,278.71h,89.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOvGt12rss
    nBx83u8UMfXww!2e0!7i13312!8i6656

    Gdzie to miasto ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-09-20 12:39:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-09-18 o 07:29, s...@g...com pisze:
    >Ojtam.
    >https://www.youtube.com/watch?v=Zcsbny8PFZw

    >To jest znak naszych czasów.
    >Po co komu krótkie, średnie.

    U nas "po co", w USA ... ponoc byly popularne, bo teren jednak duzy,
    FM nie zawsze wyrabia.

    >Mam jakieś wrażenie, że niebawem historia zatoczy koło i będziemy
    >takie
    >coś ponownie budować.

    U nas robi sie z tego baza pod inne anteny - UKF, TV, telefony.
    Ale gdzies tam w tle - satelity.
    Bo kable to chyba wszystkiego nie zastapia ..

    J.

  • 15. Data: 2019-09-20 13:33:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.09.2019 o 00:40, PiotRek pisze:

    > W Raszynie nie stoi (ten maszt to tylko w nazwie ma Raszyn). Łazy to
    > ponad 8 kilometrów od Raszyna. :-)

    Łazy leżały w gminie Raszyn, z tym, że pierwotnie gmina nazywała się
    Falenty, ale siedzibę miała w Raszynie. :)

    MJ

  • 16. Data: 2019-09-20 13:56:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Łazy leżały w gminie Raszyn, z tym, że pierwotnie gmina nazywała
    > się Falenty, ale siedzibę miała w Raszynie. :)

    A poza tym rozgłośnia od początku nazywała się "Radio Warszawa".
    Choć przede wojną był pomysł, by spiker zapowiadał "Radio Raszyn".
    Ktoś jednak doszedł do słuszniego wniosku, że mogłoby to być źle
    rozumiane przez niektórych słuchaczy, zwłaszcza gdyby w audycjach
    dla zagranicy padło "rejdio raszyn".

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2019-09-21 00:20:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.09.2019 o 12:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Luke"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > U nas "po co", w  USA ... ponoc byly popularne, bo teren jednak duzy, FM
    > nie zawsze wyrabia.

    W USA były popularne średnie, zwane tam AM. O istnieniu długich nie
    mieli i nie mają pojęcia, ichnie radia długich nie miały.

    MJ

  • 18. Data: 2019-09-21 06:46:31
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

> [...]
    > Ktoś jednak doszedł do słuszniego wniosku, że mogłoby to być źle
    > rozumiane przez niektórych słuchaczy, zwłaszcza gdyby w audycjach

    Radio rush in...(?)

    pzdr
    mk

  • 19. Data: 2019-09-21 07:02:24
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 21.09.2019 o 06:46, mk pisze:

    > Radio rush in...(?)

    Od czego innego:
    junajted stejts soviet raszyn

  • 20. Data: 2019-09-21 08:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 00:20:24 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > W USA były popularne średnie, zwane tam AM. O istnieniu długich nie
    > mieli i nie mają pojęcia, ichnie radia długich nie miały.

    Nie tylko u nich - w Europie tez takie radyjka widywalem.
    Ostatnie chyba w samochodzie - czyzby trudnosci antenowe ?

    J.