  • 61. Data: 2011-12-13 12:24:56
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Tuesday, December 13, 2011, 1:08:01 PM, you wrote:

    > Żarówka się chyba szybciej rozgrzewa.

    Polak potrafi - dodamy termistory rozruchowe w szereg :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2011-12-13 12:52:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Żarówka się chyba szybciej rozgrzewa.

    Za to drut oporowy piekarnika ma rezystancję mało zależną od temperatury.
    Czyli trudno jest wykryć piekarnik przez obserwację zmian prądu. Z kolei
    krótkotrawały impuls prądowy przy włączaniu żarówy może być trudny do
    odróżnienia od początkowego ładowania kondensatorów w elektronicznym
    zasilaczu (ten w świetlówce też może tak mieć).

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2011-12-13 14:11:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 13 Dec 2011 09:47:09 +0100, Piotr Gałka

    >Ale jakby tak Unia odpowiednią dyrektywkę i potem kary w zależności od % na
    >światło.....

    Dlatego wlasnei rezym brukselski uwazam za gorszy od rezymu
    moskiewskiego. Nie dlatego ze wymysla co wymysla, ale dlatego ze
    ludzie uwazaja ze to co wymysla jest normalne. A nawet traktuja to z
    sympatia

    Moze jeszcze w Brukseli powinni ustalic w jakich godzinach ogladac
    wolno telewizje i ze seks uprawia sie tylko po ciemku (dla
    oszczednosci energii, oczywiscie)

    A.L.

  • 64. Data: 2011-12-13 15:17:24
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ale przeciez nie odwiedze 30 mln rodakow i nie zainstaluje im po
    dodatkowym
    > liczniku :-)
    Nie musisz.
    Gospodarstw domowych jest tylko ok. 10 mln.
    Ale jak słysze o badaniach na grupie reprezentatywnej 1000 osób, to już sam
    nie wiem ile potrzeba,
    do uwiarygodnienia wyników.
    Może zrobimy nowum statystyczne.
    Ty zamontujesz jeden i ja jeden.
    Wyciągniemy wnioski :-)
    S.

  • 65. Data: 2011-12-13 15:23:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > moskiewskiego. Nie dlatego ze wymysla co wymysla, ale dlatego ze
    > ludzie uwazaja ze to co wymysla jest normalne. A nawet traktuja to z
    Najbardziej głupi są Ci, którzy uważają, że jak ktoś inny niż on sam coś
    wymyśli, to jest idiotą i traktuja go z nienawiścią.
    A wcześniej wpadli do niego po ochłapy z pańskiego stołu..
    Unia Europejska to chłam i to było wiadomo już przed referendum akcesyjnym.
    Ja głosowałem przeciw. A ilu z was podpisało się pod tym: "za"?

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 66. Data: 2011-12-13 15:49:14
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > odróżnienia od początkowego ładowania kondensatorów w elektronicznym
    > zasilaczu (ten w świetlówce też może tak mieć).

    Jak bez tej funkcjonalności nie da się sprzedać to jakoś sobie producenci
    poradzą.
    Trzeba by obejrzeć oba i wyciągnąć wnioski.
    P.G.

  • 67. Data: 2011-12-13 17:07:01
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Newsuser A.L. (l...@a...com) wrote:

> [...]
    > moskiewskiego. Nie dlatego ze wymysla co wymysla, ale dlatego ze
    > ludzie uwazaja ze to co wymysla jest normalne. A nawet traktuja to z

    A rezim imperialistyczno-naftowy w USA nakazuje napadac podlug ponoc woli
    obywatela na coraz to kolejne panstwo i jest dobrze :>

    W PL nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje zarowek "oszczednych" z NAKAZU EU,
    ale kombinuje, czy mniej zaplaci za prad czy nie i ile wyda na te
    "oszczednosci" (najbardzej sie oplaci zamowiec na imieniny czy urodziny
    prezenty w postaci oszczednych zarowek, bo wtedy od razu mozna po stronie
    inwestycji wpisac zero :).
    Jak sie nie oplaci, to zostaje przy zwyklych zarnikowych albo stosuje
    cokolwiek innego, technicznie i ekonomicznie uzasadnionego.

    --
    (STS)

  • 68. Data: 2011-12-13 17:07:46
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Newsuser Sylwester Łazar (i...@a...pl) wrote:

    > Unia Europejska to chłam i to było wiadomo już przed referendum
    > akcesyjnym. Ja głosowałem przeciw. A ilu z was podpisało się pod tym:
    > "za"?

    A ile od tej Unii dostales? Nic? Doplaciles?

    --
    (STS)

  • 69. Data: 2011-12-13 18:28:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, December 13, 2011, 1:52:03 PM, you wrote:

> [...]
    > odróżnienia od początkowego ładowania kondensatorów w elektronicznym
    > zasilaczu (ten w świetlówce też może tak mieć).

    Tylko do mocy 25W - powyżej musi mieć PFC. A czas ładowania
    kondensatora w małej świetlówce jest znacznie krótszy niż czas
    rozgrzewania włókna w żarówce.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 70. Data: 2011-12-13 19:07:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Stanislaw Sidor napisał:

    > W PL nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje zarowek "oszczednych"
    > z NAKAZU EU, ale kombinuje, czy mniej zaplaci za prad czy nie
    > i ile wyda na te "oszczednosci"

    Nieprawda. Podobnie jak nieprawda, że w PL wszyscy kupują w Biedronce,
    a do tego wciąż sprawdzają, czy akurat dzisiaj w Tesco czegoś nie mają
    taniej. Kombinuje mniejszość, a kombinatorzy ekonomiczni nie są wśród
    tej mniejszości najliczniejsi. Większość kupuje co jest, a dzisiaj są
    to przeważnie świetlówki. Czyli poniekąd kupują z NAKAZU EU.

    Jarek

    --
    Polak z groszem się nie liczy
    jakby nie miał by pożyczył