  • 51. Data: 2011-12-13 08:47:09
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    news:as5j28ywn1ll$.tzanhtrftmzc$.dlg@40tude.net...

    > Ale przeciez nie odwiedze 30 mln rodakow i nie zainstaluje im po
    > dodatkowym
    > liczniku :-)

    Ale jakby tak Unia odpowiednią dyrektywkę i potem kary w zależności od % na
    światło.....
    Producenci liczników powinni zrobić jakąś zrzutę w celu "zalobbowania" bo
    zwróci się z nawiązką.
    P.G.

  • 52. Data: 2011-12-13 08:52:00
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-13 09:47, Piotr Gałka pisze:

    > Ale jakby tak Unia odpowiednią dyrektywkę i potem kary w zależności od %
    > na światło.....
    > Producenci liczników powinni zrobić jakąś zrzutę w celu "zalobbowania"
    > bo zwróci się z nawiązką.

    Zapomniałeś o policji żarówkowej - zawsze jakiś degenerat mógłby
    podłączyć lampkę do gniazdka i fałszować wyniki.

  • 53. Data: 2011-12-13 08:59:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Zapomniałeś o policji żarówkowej - zawsze jakiś degenerat mógłby
    > podłączyć lampkę do gniazdka i fałszować wyniki.

    Policja żarówkowa może też łatwo zdalnie namierzać niepokornych,
    którzy nie chcą używać świetlówek. W oknach jasno, ale brak
    migotania o kilohercowych częstotliwościach -- i już oddział
    przystępuje do akcji.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2011-12-13 09:18:06
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > na światło.....
    > Producenci liczników powinni zrobić jakąś zrzutę w celu "zalobbowania"
    Ale wcale nie muszą, to już się dzieje: smartgrid. Zamiast kary po
    prostu odłączą delikwenta i tyle. Albo lepiej: odłączą i wlepią mandat.
    A za wszystko i tak zapłacimy, bo wyboru nie ma, chyba że pasieka i
    własny wosk na świeczki :)
    Piotrek

  • 55. Data: 2011-12-13 09:47:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Piotrne napisał:
    [..]
    > Sprawdzałem też białe diody LED - widmo jest (prawie?) ciągłe!
    > Nie udało mi się zauważyć prążków. Jest tylko małe osłabienie
    > jasności między jasnozielonym a niebieskim. Reszta wygląda jak z żarówki
    > albo słońca. Ciekawe, dlaczego tak samo nie mogą wyglądać świetlówki
    > (zasada działania z pobudzaniem luminoforu jest podobna).

    Te diody prawie na pewno emitują kolor niebieski zamiast UV, świetlówki
    tego nie potrafią.

    http://www.lediko.com/Sposoby_otrzymywania_bialych_e
    miterow_LED/59/

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 56. Data: 2011-12-13 10:51:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > którzy nie chcą używać świetlówek. W oknach jasno, ale brak
    > migotania o kilohercowych częstotliwościach -- i już oddział

    Liczniki zgodne z nową dyrektywą mogłyby wyłączać prąd wykrywając obciążenie
    w postaci żarówek.
    Myślę, że da się rozróżnić żarówki na podstawie pomiaru I(t) od na przykład
    piekarnika.
    P.G.

  • 57. Data: 2011-12-13 11:14:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2011 11:51, Piotr Gałka pisze:

    > Liczniki zgodne z nową dyrektywą mogłyby wyłączać prąd wykrywając
    > obciążenie w postaci żarówek.
    > Myślę, że da się rozróżnić żarówki na podstawie pomiaru I(t) od na
    > przykład piekarnika.

    Niby jak?

  • 58. Data: 2011-12-13 11:19:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, Stanislaw Sidor <s...@u...eu.org> wrote:

    > A ja nadal mam zarowki 60W i jak sie swietlowka spali, to wkrecam zarowke i
    > jest cacy - zwlaszcza w zimie, bo ciepelko potrzebne :)
    > Takie 60W sa nadal do kupienia. Chyba maksymalnie 75W.

    Mozna kupic wszystkie jak kiedys, tylko na dziale warsztatowym i troche
    drozej. Swietlowek nie wolno uzywac przy urzadzeniu typu tokarka.

    --
    Artur

  • 59. Data: 2011-12-13 12:04:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.12.2011 12:19, schrieb AZ:

    > Mozna kupic wszystkie jak kiedys, tylko na dziale warsztatowym i troche
    > drozej. Swietlowek nie wolno uzywac przy urzadzeniu typu tokarka.

    Wolno, o ile są do tego celu homologowane (lampy trójfazowe lub WCz).
    Ale w ogólności masz rację.

    Waldek

  • 60. Data: 2011-12-13 12:08:01
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>