  • 11. Data: 2016-02-01 12:47:17
    Temat: Re: Oszczędności ;) OT
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    > Pasty termoprzewodzące -- Czy warto oszczędzać?
    >

    > http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Pasty_termoprz
    ewodzace_-_Czy_warto_oszczedzac.-3483.html

    > Na elektronice nikt nie odpowiedział, więc może ktoś tutaj odpowie...
    >

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" n87ugn$mkr$...@n...news.atman.pl

    Co to ma wspólnego z telefonami?
    NTG

  • 12. Data: 2016-02-01 23:06:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "Irokez" 56ae66e4$0$695$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Dlaczego ten człowiek:
    >
    > https://youtu.be/_-k6PiTv0aQ?t=510
    >
    > przykleja coś (termopad?) pomiędzy GPU i blachę?

    To nie jest GPU tylko mostek południowy, wystarczy termopad bo moc
    wydzielana nie jest duża.

    > Dlaczego nie może po prostu posmarować styku pastą?
    > Za duża odległość? -- chyba nie o to chodzi...

    Może tak być. U mnie w Lenovo B570 jest trochę ponad 1mm między blachą a
    mostkiem. po prostu CPU jest w podstawce, więc wyżej, a chińskie pajace
    nie potrafili dobrze wyprofilować heat-pipe aby blacha dotykała też
    mostka. Co ciekawe nie dali nic na tą przerwę i było powietrze. Sądzę
    więc że laptop uszkodził by się zaraz po gwarancji (ot takie planowane
    postarzanie). Na szczęście zachciało mi się zmiany procka na lepszy po roku.

    > TG1 jest znacznie tańsza niż TG3 -- może warto kupić tę tańszą?

    Może ma więcej silikonu niż srebra?
    Nie wiem, nie używałem.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2016-02-01 23:09:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "Irokez" 56ae66e4$0$695$6...@n...neostrada.pl

    > To Fujitsu-Siemens, model Esprimo Mobile V5545.

    Fujitsu nie kojarzę aby stosował jakieś zabezpieczenia przed nie jego
    modułami.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2016-02-02 14:42:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 56afd798$0$687$6...@n...neostrada.pl

    > Fujitsu nie kojarzę aby stosował jakieś zabezpieczenia przed nie jego modułami.

    Czyli co/jak? -- zaryzykować te 5 dolców?
    SIMek ci u mnie dostatek. ;)

    Ciekawe, czy WiFi będzie mieć zawsze pierwszeństwo przed UMTS.
    Pod palcami mam wyłącznik sprzętowy -- WiFi, BT, UMTS. Poletko
    UMTS teraz nie jest aktywne. Ciekawe, jak będzie współpracowało
    z nie swoją kartą. :)

    I ciekawe, czy dałoby się jakiś telefon GSM pociągnąć na PeCecie z WXP. ;)
    Niestety mikrofon jest nie w ekranie, lecz przy klawiaturze, czyli
    niedaleko źródeł hałasu -- wiatraka, klawiatury i dysku.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-02-02 14:56:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n8qbv8$ljp$...@n...news.atman.pl

    > I ciekawe, czy dałoby się jakiś telefon GSM pociągnąć na PeCecie z WXP. ;)
    > Niestety mikrofon jest nie w ekranie, lecz przy klawiaturze, czyli
    > niedaleko źródeł hałasu -- wiatraka, klawiatury i dysku.

    Ale choć mogłoby odbierać SMSy z banku. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 16. Data: 2016-02-02 15:58:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 56afd6fc$0$687$6...@n...neostrada.pl

    > To nie jest GPU tylko mostek południowy,

    Może ;) i tak.

    > wystarczy termopad bo moc wydzielana nie jest duża.

    Ale muszę wówczas kupić i termopad i pastę.
    Po co taka komplikacja?

    Do tego akiś alkohol izopropylowy...

    > Może tak być. U mnie w Lenovo B570 jest trochę ponad 1mm między blachą

    I po co tak?

    > a mostkiem. po prostu CPU jest w podstawce,

    Nie można było podwyższyć mostka? Albo blachę wyprofilować inaczej?

    > więc wyżej, a chińskie pajace nie potrafili dobrze wyprofilować heat-pipe

    Jakoś inne rzeczy ,,profilują'' bezproblemowo.
    Najszybsze koleje, lotniskowiec z wygiętym pokładem...
    [zanieczyszczenie powietrza (czy środowiska w ogóle)
    też ,,wyprofilowali'' na najwyższy, światowy poziom!]

    http://bi.gazeta.pl/im/5/10097/z10097205Q,Chinski-lo
    tniskowiec-w-porcie-Dalian--skad-wyruszy.jpg
    http://bi.gazeta.pl/im/d6/31/c5/z12923350Q,Chinski-l
    otniskowiec-Liaoning.jpg

    Ciekawe, czy takie wygięcie coś daje przy stracie. ;)
    [i co ściera...]

    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/30249/lotniskowiec_chiny_ap_
    640_4.jpeg
    http://www.defence24.pl/62970,wiecej-danych-o-chinsk
    ich-lotniskowcach

    Nawet napęd atomowy i katapulty elemagnetyczne...

    [ech, ta cała chińszczyzna... nie to, co my, Europejczycy!...]

> [...]
    > i było powietrze. Sądzę więc że laptop uszkodził by się zaraz po
    > gwarancji (ot takie planowane postarzanie). Na szczęście zachciało mi

    U mnie coś padło w czasie gwarancji. IMO notebook po prostu przegrzał się.
    Podobny efekt (już nie pamiętam, jaki -- coś z wyświetlaniem) miałem tuż
    po gwarancji, ale jakoś notebook wrócił do życia i jest OK.

    Teraz trzeba pogrzebać w śmietniku i znaleźć klawisze do klawiatury.
    O odpadło, więc je zastąpiłem jakąś nieużywaną pałą z bakslaszem. ;)

    Dysk Seagate popsuł się -- być może od częstych niezapowiedzianych wyłączeń,
    więc włożyłem identyczny z netbooka a tam powędrował dysk stąd, ale po
    reanimacji softem Seagate.

    Akumulatora starcza na parę minut -- może nawet ;) na 3...
    Dobre i tyle.

    Kiedyś myślałem o nowym, ale teraz (przy Windows 10 itp.) ochota odchodzi...

    > Może ma więcej silikonu niż srebra?

    Ponoć TG3 nie ma metalu. Więc jak to jest?

    > Nie wiem, nie używałem.

    Nie używałeś TG1 czy TG3? TG1 -- jak pojmuję.

    -=-

    Notebook nadal chodzi bez wymiany past.
    Temperatura na CPU znośna -- do 70 stopni Celsjusza.
    Chuch ;) gorący, do notebooka można dotykać gołymi palcami... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 17. Data: 2016-02-02 18:27:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ale muszę wówczas kupić i termopad i pastę.
    > Po co taka komplikacja?

    Nie musisz, termopad nie twardnieje.

    > Do tego akiś alkohol izopropylowy...

    Dasz rady ręcznikiem papierowym i na koniec szmatką bawełnianą..

    > Kiedyś myślałem o nowym, ale teraz (przy Windows 10 itp.) ochota
    > odchodzi...

    To kup z Windows 8.1 Jest jeszcze tego dużo.

    > Notebook nadal chodzi bez wymiany past.
    > Temperatura na CPU znośna -- do 70 stopni Celsjusza.
    > Chuch ;) gorący, do notebooka można dotykać gołymi palcami... ;)

    Jak gorąco dmucha to dobrze, znaczy się dobrze ciepło odbiera.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2016-02-02 18:40:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 56b0e703$0$22827$6...@n...neostrada.pl

    > Nie musisz, termopad nie twardnieje.

    To dobrze. :)

    > Dasz rady ręcznikiem papierowym i na koniec szmatką bawełnianą..

    To też dobrze -- nie chcę inwestować. ;)

    > To kup z Windows 8.1 Jest jeszcze tego dużo.

    Może zastanowię się, ale i tak potrzebne będą dodatkowe
    gigabajty RAMek na sam system. I na HDD też trzeba będzie
    zarezerwować ze 100 GB więcej na kilka partycji systemowych...

    WXP SP2 można było upchnąć bezproblemowo na 1 GB -- po spakowaniu NTFS.
    WME mieścił się na 1 GB bez pakowania a 128 MB RAMek oznaczało luz!.

    > Jak gorąco dmucha to dobrze, znaczy się dobrze ciepło odbiera.

    No właśnie!!! To mnie pociesza!!! Ale w wolnej chwili
    chcę skoczyć gdzieś, aby kupić gram TG3 -- i przesmarować.

    Grafikę CSem obrabiam (ale bez wsparcia GPU -- bo wsparcie
    to słabo działa; czasami wyskakują jakieś bzdury) i filmy na
    jutubie oglądam... Notebook stale leży na wełnianym podkładzie. :)
    Czasami lekko unoszę, podkładając coś pod spód...

    Gdy chłodnica jest zapaćkana zbyt mocno -- komp potrafi zwiesić się. :)
    Tak kiedyś bywało. Teraz temperatury CPU pilnuje NHC, ale rzadko sygnalizuje
    chęć wyłączenia. Ostrzeżenie w NHC nastawiłem na 77°C a wyłączenia na 95°C.

    Obok NHC psem pilnującym jest coś w samym notebooku.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'